Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ved jogging typ 20 minutter 4-5 ganger i uken, pluss ved mindre inntak av mat OG sunnere mat, vil dette kunne utgjøre at jeg mister et par kilo , fastere i fisken ?

Vet jo at dette ikke går mye på muskler og at hvis man driver styrke så er det også topp, men den muligheten har jeg dessverre ikke.

Noen sier at jogging ikke begynner å forbrenne før etter 40 minutter, men da jeg var medlem på treningsstudio i Oslo sa instruktør at dette er bare tull, og at man forbenner alltid uansett.

Er det noen som har drevet med denne enkle treningen og som har sett resultater eller er det bortkastet?

- Eventuelt, hva anbefaler du ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du vil få masse ut av dette! Jogging er kjempebra trening både for kondisjon og fettforbrenning. Om du bare har tenkt å jogge som trening vil jeg anbefale deg å ta to dager i uken med intervaller og to dager med lenger turer og lavere intensitet, få litt variasjon i treningen så hindrer du å venne kroppen til en type trening( kroppen kan venne seg til det meste og da "forsvinner" litt av effektiviteten ved treningen). Ville virkelig anbefalt deg styrketrening kombinert med joggingen, kanskje du kan gå til innkjøp av utstyr til hjemmetrening?

Det instruktøren fortalte deg er helt korrekt, klart du ikke trenger å jogge i 40 min før kroppen begynner å forbrenne!

Planene dine med trening kombinert med ett godt kosthold høres veldig bra ut!

Masse lykke til, bare til å sette i gang !!

Skrevet
Hei!

Ved jogging typ 20 minutter 4-5 ganger i uken, pluss ved mindre inntak av mat OG sunnere mat, vil dette kunne utgjøre at jeg mister et par kilo , fastere i fisken ?

Vet jo at dette ikke går mye på muskler og at hvis man driver styrke så er det også topp, men den muligheten har jeg dessverre ikke.

Noen sier at jogging ikke begynner å forbrenne før etter 40 minutter, men da jeg var medlem på treningsstudio i Oslo sa instruktør at dette er bare tull, og at man forbenner alltid uansett.

Er det noen som har drevet med denne enkle treningen og som har sett resultater eller er det bortkastet?

- Eventuelt, hva anbefaler du ?

Selvsagt er det tull at du ikke begynner å forbrenne før etter 20 minutter. Enhver bevegelse, uansett hvor liten, krever energi, og den må komme fra forbrenning av enten fett eller karbohydrater. Det følger av fysikkens lover, og hvis noen har lært seg å bryte dem, dvs. bevege seg uten å forbrenne, så vil de få nobelprisen i fysikk.

Om ditt treningsopplegg vil føre til at du går ned i vekt, det er umulig å si. Det avhenger av om du forbrenner mer enn du spiser, men sjansen for å greie det er mye større når du trener. Sultfølelsen fungerer bedre når man trener, så spis når du er sulten, og spis deg passe mett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...