Gå til innhold

Sneipbøtte

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Miriam_*
Skrevet

Vi røyker ikke selv, men har en del venner og familie som røyker. De må da ut av leiligheta vår for å røyke når de er på besøk. Da ender det ofte med at de blir stående på trappa, og så siver all røyken inn gjennom naboens åpne soveromsvindu... Ikke særlig kjekt! Så vi skal lage en "røykeplass" litt unna husveggen, i bakgården vår. Men for å markere hvor det er greit å røyke så vil vi sette ut en form for "sneipbøtte", et sted der det er naturlig å stumpe røyken. Dette vil jo også holde gårdsplassen fri for sneiper.

Hva slags "bøtte" kan vi bruke da? Må være noe med litt størrelse, sånn at folk ser tydelig hvor de kan røyke uten at vi må dele ut GPS. Og så må den være brannsikker, og delvis lukket sånn at ikke innholdet fyker ut når det er mye vær, eller at den blir full av vann straks det regner.

Noen som har idéer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et stort syltetøyglass med litt vann oppi. Hvis dette blir for lite hadde jeg gått på en byggvare butikk eller Jernia og kjøpt en askebøtte med lokk. (Til vedovner.)

Jeg hadde hatt litt sand eller grus i bunnen så den ikke blåser bort i sterk vind.

Skrevet

Jeg har et stort syltetøyglass med litt vann oppi. Hvis dette blir for lite hadde jeg gått på en byggvare butikk eller Jernia og kjøpt en askebøtte med lokk. (Til vedovner.)

Jeg hadde hatt litt sand eller grus i bunnen så den ikke blåser bort i sterk vind.

Skrevet

Hei på deg!

Jeg skal snart flytte til en mindre leilighet, og der er det ikke noe vedfyring. Dermed får jeg ikke lenger bruk for askebøtta mi. Senest i går kveld slo det meg at jeg skal male den litt, og så skal jeg bruke den som sneipbøtte ute, både til meg selv og gjester som røyker :) En ide kanskje? Selv kjøpte jeg bøtta med lokk på Rema 1000 i fjor til 99 kroner.

Røyk som siver inn gjennom vinduer, nei takk...

Skrevet

Jau, og nå først leste jeg at Leirbål har foreslått akkurat det samme før meg... beklager repeteringen....

Skrevet

Mange bruker også slike store terrakottapotter med hull i bunnen, som se setter opp ned på fatet som følger med.

Skrevet
Jau, og nå først leste jeg at Leirbål har foreslått akkurat det samme før meg... beklager repeteringen....

Ja, ei sånn askebøtte må være tingen! Hvis vi legger noen steiner i bunnen, og samtidig "graver" den litt ned i jorda (bare et par cm for støtte) så står den sikkert stødig. God idé! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...