Gjest Gjest_ Skrevet 17. juli 2003 #1 Del Skrevet 17. juli 2003 Fryktelig trist med pusen som måtte avlives tidligere i forumet. Føler med eieren. Tenkte derfor å starte en tråd med morsomme vaner/episoder med pus! Har en kastrert hannkatt på litt over ett år. Mye ute på dagtid, inne om natta. Han elsker å smake på alle pytter og ansamlinger av vann (til tross for at det finnes friskt vann tilgjengelig i skåla hele tiden). Har begynt å hoppe opp på vasken på badet, og drikker av vannstålen fra krana. Finner han ei 10-liters bøtte halvfull av vann, står han gjerne med 3 poter på kanten og den siste inni bøtta for å kunne få ned huet og drikke. Ser urkomisk ut! Beste leke: frotte' hårstrikk. Når vi skyter strikket av gårde, henter han det som en hund. Eller han slipper det ned i matskåla før han begynner å spise tørrfor som en gal! Han herjer sånn med strikkene at de blir helt fillete og må kastes. Hvis ikke prøver han å spise trådene. Er ellers veldig aktiv, kosete og snill. Noen andre med puser med sære vaner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. juli 2003 #2 Del Skrevet 17. juli 2003 Katten vår drikker også bare fra krana, eller aller helst i dusjen. Vi setter propp i dusjen så det blir et lite badekar, og så herjer hun rundt og leker og drikker om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 17. juli 2003 #3 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg har en pusekatt, dvs det er bare jeg som kaller han pusekatt, sambo hevder det ikke går å kalle han pusekatt når det er en 11 kilos slosskjempe av en rallmons :o. Han (katten, ikke sambo ) er hjemme hos mamma da jeg ikke hadde samvittighet til å ta med en landsens katt til storbyen da vi flyttet. Savner han litt :cry: Uansett: Hans sære vane er at han må prøvesove alle nye ting som blir brakt inn i huset Hver gang vi tar inn posten gjør han allt som står i hans makt for å få tilgang til den for å ligge litt på den! Avisen er det bare å glemme å få lest de første 5 minuttene den er inne i huset... Da mamma en periode hadde faxmaskin hjemme trodde han sikkert at han var kommet til himmelen. Med en gang det kom lyd fra maskinen satt han forventingsfullt ved siden av og ventet til papiret kom helt ut før han formelig veltet seg over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanessa Skrevet 17. juli 2003 #4 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg passet min venninnes eks-katt en periode ifjor, og den ble etter hvert ganske begeistret for meg. Den hoppet uinvitert opp på fanget mitt i sofaen og la seg til rette. Dersom jeg leste en avis eller noe annet, snek den seg under avisen og begynte å gni kinnet sitt mot mitt for å få oppmerksomhet . Når jeg så hadde lagt fra meg det jeg holdt på med og begynt å kose med katten, la den en labb på hvert av brystene mine og hodet i mellom og begynte å male og sikle og av og til kvesse klørne på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. juli 2003 #5 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg får snart en liten pusejente. Hun skal hete Bast Evita. (Etter kattegudinnen) Her er et bilde av henne.. er hun ikke nyyydelig? :D Hun er 6 uker gammel nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 17. juli 2003 #6 Del Skrevet 17. juli 2003 Min lille pus skal helst ligge oppå avisa mens jeg leser den. Ellers er hun en skikkelig pyse. Tør ikke å være mer ute enn på terrassen, redd for nye folk og andre katter. Hun er veldig flink til å fange fluer, så vi har ikke problemer med det i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. juli 2003 #7 Del Skrevet 17. juli 2003 *forelsket i pusekatten til Jordbær* Ellers morsomt å lese tråden selv om jeg ikke har noen pusekatt selv. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. juli 2003 #8 Del Skrevet 17. juli 2003 Fammiliepusen vi hadde da jeg bodde hos mamma elsket mais!! Men, bare om den fikk maisen servert i boksen, slik at den kunne fiske opp maiskornene med ene labben. Fikk han maisen servert på en tallerk, så spiste han den ikke..... Dette kommer dere nok ikke til og tro, men: Ene katta til tanta mi svømmer!! Når noen sitter i badekaret hopper katta oppi og svømmer rundt!!!! :o :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 18. juli 2003 #9 Del Skrevet 18. juli 2003 Katten min elsker jordbær, paprika og potetskrell.. De bare MÅ fanges, drepes og spises opp.. (veldig søtt da :D ) Tror ikke hun helt innser at jordbær er døde ting allerede Også sier hun fra hver gang hun vil noe, forskjellige typer mjauing for hver anledning ("jeg vil gjennom den døra", "jeg vil ha mat", "jeg vil ha vann", "jeg vil ha kos", "jeg vil sitte på fanget", "slipp meg ned", "stå opp!", etc). Dessuten elsker hun å fange føtter. Uansett hvor man går så kommer hun løpende og slår labbene rundt leggene til folk og biter dem i tærne... (Ikke hardt da, bare kosebiting, har aldri gått hull på huden til noen av det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 18. juli 2003 #10 Del Skrevet 18. juli 2003 KAtten min svømmer også når den finner det for godt. Her en dag la hun på svøm i et lite vann utenfor huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 18. juli 2003 #11 Del Skrevet 18. juli 2003 Tigergutt Tigergutt2 En stor bamsekatt som elsker å bli klødd på magen! Han er et skikkelig bøllefrø og gjør alt i sin makt for å få oppmerksomhet. Når han skal inn hører jeg han kommer lang vei...konstant mjauing fra gårdsplassen og inn katteluka. Og prater i vei, har sååå mye å fortelle! Og så er det bare rett på rygg, klar for kosing. Når han kommer inn om natten, legger han alle sine 10 kg oppå magen min og maler høylytt...drrrrrrrrrrrrrrr. Hvis jeg ikke gir han den oppmerksomheten han ønsker, biter han og løper så fort han kan. Her om natten, bet han meg hodet 2 ganger og stakkk av gårde...vet at han har gjort noe galt... Xena Xena2 Xena3 En elskelig liten pusefrøken. Tror hun må være verdens snilleste pusekatt, men hun er kanskje litt schizofren? Hun følger etter oss overalt og prater i vei. Hun lager sånne merkelige lyder, høres ut som en due. Hun følger oss ut til bilen når vi drar og står og venter til vi er tilbake. Og hver morgen må jeg løpe fra henne når jeg skal ta bussen. Uff, får så dårlig samvittighet. Hører henne rope langt bak meg....mjaooooooooo. Hun er også helt rå til å jakte, nesten hver natt må jeg opp og slippe ut en stakkarslig mus eller fugl. Og ikke så rent sjelden finner jeg noen halvspiste. Er de ikke flotte?! Elsker kattene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 18. juli 2003 #12 Del Skrevet 18. juli 2003 Så nydelige puser du har, miss-tricky!! *smelt* Hadde en pus som var lik din tigergutt... Han var herlig! :D Levde i 16år elns.. *savne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damien* Skrevet 18. juli 2003 #13 Del Skrevet 18. juli 2003 Nydelige katter dokker har!!!! Jeg har 2 Devon rex-gutter.Begge to er kastrert. Her er Damien,1,5 år gammel mammas lille pus: http://greig.myip.org/bilder/WebGalleri/20...00_0084_std.jpg http://greig.myip.org/bilder/WebGalleri/20...01_0148_std.jpg (han er litt sprø) og her er min lille Udo,han er 2 år gammel. http://greig.myip.org/Bilder/WebGalleri/ca...ats/025_std.jpg http://greig.myip.org/Bilder/WebGalleri/ca...838_img_std.jpg (han er litt sprø og..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 18. juli 2003 #14 Del Skrevet 18. juli 2003 Takk-takk! Pusen din er kjempesøt Jordbær, skjønner at du gleder deg! :D Herlige katter Damien! De er så fine med den krøllete pelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ Skrevet 18. juli 2003 #15 Del Skrevet 18. juli 2003 Kjempemorsomt å lese om de forskjellige pusekattenes vaner! Mange supre bilder også. Ser at flere nevner småbiting, vet noen hvorfor katten gjør dette? Katten min biter bare meg, ikke sambo. Er kjælen og hengiven til oss begge, blir både matet og stellt av oss begge. Om morgenen kommer han (katten, ikke sambo) opp i senga og legger seg på brystet/overarmen min. Antakelig for å vekke meg slik at jeg slipper'n ut. Hvis jeg ikke våkner innen rimelig tid begynner han å "tygge" på armen eller hodet mitt (vi snakker fremdeles om katten, ikke sambo)! Det er aldri hardt/vondt. Sambo ligger som regel våken og humrer og ser på. Mannfolksammensvergelse, antakelig. Det samme skjer hvis jeg har vært bortreist noen dager. Pusen er veldig kosete og snill, men benytter anledningen i løpet av de første 5 min til å bite meg ett par ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. juli 2003 #16 Del Skrevet 18. juli 2003 Katten vår biter bare meg også, ikke mannen min. Tror det har sammenheng med at det er meg han er tryggest på. Min mann har tatt igjen med han når katten har bitt han og det har ikke jeg gjort. Men generelt biter han sjelden.. Vår katt vil også bare ha vann i dusjen. Men det må være rennende vann. Han er veldig knyttet til oss og er sjelden ute mer enn et par timer av gangen før han vil inn til kos og så kan han gå ut igjen. Det er akkurat som han sjekker at vi ikke går fra han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 18. juli 2003 #17 Del Skrevet 18. juli 2003 Når Tiger var liten pleide han å ligge på puta mi og tygge på håret mitt. Noen ganger gikk det litt hardt for seg og hodet mitt fikk skikkelig bank. Var ikke spesielt vondt siden han var så liten, men puseånde er ikke så godt så hårvask måtte til. Nå har han nok ikke aning om hvor hardt han biter, ikke alltid like gøy å leke med han. Litt komisk å se på når han hopper sidelengs, blunker med ene øyet og hogger til. Han er 4 år, kastrert og helt propell i stua! Hvis han har vært "slem" sier jeg at han må gå ut og skamme seg, og peker på katteluka. Han tusler ut og setter seg ved hushjørnet og furter til vi sier det er greit at han kan komme inn igjen. Da er han båre sååå smiskete, halen i være og gnir seg inntil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 18. juli 2003 #18 Del Skrevet 18. juli 2003 Vi har to katter hjemme hos mamma og pappa. Haltepinksen Har fått navnet fordi han veltet en tung blomsterpotte over seg selv og brakk bekkenet da han var liten. Han er fremdeles litt skeiv.. Han har også amputert halve halen, noe som gjør at han ser litt (ok, veldig!) snål ut. Denne katten fanget broren min i skogen, og han er fremdeles litt halv-vill. Dessuten er den ikke den lureste katten heller. En gang pappa sto på tunet ser han at katten er helt vill og ser på ett ekorn i ett tre. Katten løper det han er god for, tar sats og beiner opp i feil tre.. Rusken Verdens skjønneste lille pus. Han er halvt perser og er oransj med hvit haletipp. Snill som dagen er lang, litt sjalu og veldig sær. Han er plaget med urinveisinfeksjon, og hver gang han får det tisser han i vasken mens vi er på badet for å fortelle oss det. Han er faktisk barnebarnet til min Socrates, katten jeg hadde da jeg var liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 23. juli 2003 #19 Del Skrevet 23. juli 2003 På søndag var Xena med meg på blåbærtur. I de to timene jeg var i skogen og plukket, lå hun pent ved siden av meg. Gikk litt sakte med plukkingen da Xena fant ut at hun skulle fange fingrene mine mellom buskene... Hun følger etter meg overalt og elsker å gå tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 23. juli 2003 #20 Del Skrevet 23. juli 2003 Så rart! Jeg trodde våre katter var sære som elsker å gå tur, men det er visst ikke så rart likevel da! Det er sikkert litt av et syn når alle 4 kattene kommer brasende etter meg gjennom skogen! Av og til bestemmer en av dem hvor vi skal gå. Den mjauer og snur seg for å forsikre seg om at vi andre følger etter. De glemmer at jeg er større enn dem og ikke kan bevege meg like lett da, så av og til drar de meg opp gjennom trange åpninger og bratte skrenter. Ingen av dem går i bånd. Livet med katter er aldri kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå