flickan Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Vi kjøpte leiligheten vår for snart 4 år siden og lånte da 100% + omkostninger. Foreldrene til mannen stilte som realkausjonister med sikkerhet i sin bolig på 20% av lånet vårt. Til sommeren/høsten regner vi med å ha betalt ned så mye at vi kommer under 80% uten realkausjonen. Hvordan bør vi gjøre det da? Kan det ha noen fordeler å fortsatt ha realkausjonen eller bør vi "fristille" den så fort som mulig? Vi er ikke redd for at vi ikke klarer betjene lånet i fremtiden og foreldrene hans sier de stiller så lenge vi ønsker det.
Gjest Gjest_Fredrik=)_* Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Rent personlig vil jeg syntes det var bedre å ikke ha forelsdre sviger foreldre som kausjonister. men i forhold til banken kan du forhandle om lavere rente med bedre sikkerhet. i tilegg til mulighet til lettere å kunne låne på for oppussing bil kjøp ol. fikk selv 0,15% bedre rente enn "bankens beste rente" pga god sikkerhet
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Realkausjonist? Der høres merkelig ut i denne sammenhengen. Sikker på at de ikke er vanlige kausjonister? (ikke at det har noe å si i forhold til spørsmålet ditt, jeg bare lurer)
flickan Skrevet 28. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2009 Realkausjonist? Der høres merkelig ut i denne sammenhengen. Sikker på at de ikke er vanlige kausjonister? (ikke at det har noe å si i forhold til spørsmålet ditt, jeg bare lurer) Jeg må innrømme at jeg ikke vet helt forskjellen, på papirene vi har står det "realkausjonister".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå