Gå til innhold

TV debatt mellom Rupert Sheldrake og Richard Dawkins

mysan

Anbefalte innlegg

Hm. Ok. Ja, jeg mener vel egentlig at ikke alle av dem bedriver forskning, men det er jo fint at de har deg til å forsvare dem. Du som tror at Randi har skrevet kun én bok, for du har faktisk ikke engang giddet å sjekke opp enkle og grunnleggende fakta om de du er så jævlig interessert i å debunke.

N&V blir ikke mer interessant av at det renner inn med svada fra deg. Det har kanskje til og med ikke livets rett nå som vi ser hva det brukes til.

Hvor har jeg sagt at Randi kun har skrevet én bok? Jeg har kun sagt at jeg vet om Flim Flam, og den vet jeg om kun fordi jeg fant en artikkel om den hvor forfatteren altså plukket litt i fasaden til Randi. Tendensene rundt Randis arbeidsmetoder som kommer frem i den artikkelen har jeg så funnet igjen andre steder, skrevet av andre rundt omkring som har samme oppfatning av ham.

Jeg så selv et tv-klipp hvor den gode Randi prøvde å vise at han kunne bøye en nøkkel ved å gni på den, og hvor han tok nøkkelen og først bøyde den mot stolen han satt på. Jeg vet ikke om han trodde det ikke skulle oppdages, men det var i hvert fall veldig tydelig for en hver som har syn.

Når jeg leser hvordan han fabrikerer og direkte juger om sine egne funn, så ser jeg ingen grunn til å lese noen av bøkene, hverken Flim Flam eller noen av de andre.

Når det gjelder ditt utsagn om at jeg gjør N&V uinteressant så står det deg helt fritt å poste en rekke tråder som går skoa av mine når det gjelder å få folk til å delta. Vær så god. Jeg håper du vil gjøre det, for som sagt skjedde det faktisk ingen ting her, og de få trådene som ble postet fikk en håndfull responser før de var ferdig debattert. Sett i gang - jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

N&V blir ikke mer interessant av at det renner inn med svada fra deg. Det har kanskje til og med ikke livets rett nå som vi ser hva det brukes til.

Det er egentlig litt komisk. N&V ble jo opprettet for at de naturvitenskaplig disponerte skulle få et sted for seg selv så de ikke plaget stjernekadettene på Religions-sidene. Og hva skjer? Mysan kommer rennende etter oss med en strøm av telepati og etterliv og reinkarnasjon og whatnot!

Kanskje det er en form for poetisk rettferdighet. Vi har herset med stjernekadettene og nå kødder de med siden "vår".

Det mangler bare at de begynner å poste om homeopati og akupunktur, så er det fullbragt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Rennende etter dere? Dere var jo ikke her. Dere var inne på religion og livvsyn. NÅ er dere imidlertid her, og HVEM har startet brorparten av trådene dere deltar i? Nettopp - du skal ikke se bort fra at jeg har gjort det med fullt overlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.... selv om dere mener at de som forsker på telepati og what not ikke er vitenskapsmenn, så er de faktisk det. Noen av dem bruker sågar ordentlige metoder. :hakeslepp:

Ja, ja, whatever - jeg skal ikke starte en eneste tråd til med denne siden av vitenskapen, men jeg gleder meg til å se dere starter den ene tråden etter den andre som får mer enn en halv side med respons.

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...