Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil slanke meg noen kilo, og tenkte bl.a å kutte ned på karbohydrater. Er veldig glad i pasta og brød, og generelt ting med sukker i.. Mer glad i sukker/karbohydratholdige ting enn ting med mye fett..

Skal selvfølgellig kutte ned på ris og poteter i tillegg til pasta og brød, men hvilke andre ting bør jeg tenke på? Frukt f.eks, jeg spiser veldig mye frukt, bør jeg heller bytte noe av frukten ut med grønnsaker? Er det noen andre rotgrønnsaker enn potet som inneholder mye karbohydrater? Tenker f.eks på kålrot, sellerirot (bruker det mye i supper/gryter)? Hva med å bytte ut pasta og ris med linser og bønner, er det bra?

Jeg spiser ofte All Bran Regular til frokost og spiser en del knekkebrød (Wasa Fiber Plus), inneholder det 'mye' karbohydrater?

Andre ting jeg bør tenke på, noen matvarer som inneholder mer karbohydrater enn folk ofte tror?

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

bra å bytte ut pasta å ris med bønner å linser ja.

du må bare lese bakpå alle matvarene dine hvor mye karbohydrater d er i. står som regel oppgitt pr 100 gr..

blomkål og brokkoli er også bra som erstatning for potet osv.. ellers er d litt vanskelig å vite akk hva som inneholder mest karbohydrater av frukt og grønnsaker osv..så lenge du kutter ut brød,ris,pasta osv så er d d viktigste..

Skrevet

Tror du vil få besvart masse om du går inn her:

www.lavkarbo.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...