kiri Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jeg har en datter på 5 mnd som har masse luft i magen og sover veldig urolig. Det virker som om noe plager henne mens hun sover, som om hun har mareritt og blir fratatt den dype søvnen. På dagtid er hun stort sett blid og fornøyd og virker ikke som om noe plager henne. Jeg har hørt at det skal hjelpe på noen kolikkbarn at moren kutter ut meieriprodukter mens man ammer, men vet ikke om dette vil hjelpe oss nå. Hun hadde ikke kolikk som liten, men "hakket før". Er det noen her som har kuttet ut meieriprodukter og sett en bedring hos barnet? Hva var i tilfellet problemet før og hvor fort hjalp det? Tror dere det er dette som kan være løsningen i mitt tilfelle? Det frister ikke akkurat å kutte ut meieriprodukter i 14 dager for å se om det hjelper....
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Ja, jeg gjorde det og opplevde en viss bedring. Du må holde på lengre enn 14 dager. Ofte kan du se bedring allerede første uken. Den holder seg gjerne, men så kan du få et tilbakefall uke 3, men deretter i uke 4 så skal den evt endringen være permanent. Det tar lang tid før melkeproteinene er ute av kroppen, og du må holde deg 100% borte
Honey Bee Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 (endret) Ja det kan ha effekt.Selv måtte jeg holde meg unna meieriprodukter og brus da jeg ammet eldste og yngstemann.Kaffe og belgfrukter ga de også irritert mage. Endret 27. april 2009 av Honey Bee
3ne Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Jeg måtte kutte ut melkeprodukter, alt med kål, sterkt krydra mat, eple...Nesten alt:) Men det var jo en grei sak å ta av de ekstra kiloene da, siden maten ble kjedelig. Når det er sagt så visste jeg jo at når jeg var ferdig å amme så kunne jeg spise det jeg ville, så det gikk greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå