Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Det er også endel som sier at laser ikke er permanent, fordi det ikke har vært det tidligere, men dette er det ikke helt belegg for å si.

Tidligere brukte de en annen type laser enn det som er blitt vanlig nå. Med de gamle så var det snakk om at man kunne gå i f.eks 5-10 år, men så begynte hårene å komme tilbake igjen. Med de nye så skal dette problemet være løst, men de er fortsatt for nye til at det kan sies helt sikkert.

Dette er vås.

Jeg har som sagt jobbet med laser, og man har faktisk ikke lov til å si at hårene aldri kommer tilbake som behanslier. For dette kan ikke sies sikkert uansett hvor effektiv laseren er.

Det er flere ting som kan viske inn. Feks at roten ikke er heeeeelt destruert og reparerer seg selv over tid. Eller at hormonforandringer i kroppen gjør at man får økt hårvekst.

Det går ikke an å si at det ikke er belegg for å si at hårfjerningen ikke er permanent. Man kan faktisk ikke si det sikkert uansett! Ingen har levd resten av livet etter hårfjerning med lasere som nettop har kommet på markedet. SÅ det er ikke mulig å bevise det.

Og hvordan skal problemet med gjenvekst være løst med de nye larerne? Det er jeg utrolig nysgjerrig på!

Som hudterapeut vil jeg anbefale denne type hårfjerning til bikinilinje og armhuler i tillegg til ansikt. Rygg, legger og armer er så store områder at det vil koste mer enn det smaker for de aller fleste....

Videoannonse
Annonse
Gjest postsekk
Skrevet
Dette er vås.

Eh.. godt gjort å bedømme min uttalelse som ikke sier noe bastant hverken den ene eller andre veien som vås..?

Jeg gjentar bare det jeg har lest på forskjellige sider om laserbehandling, og jeg slo da vitterlig ikke fast at laserhårfjerning var permanent.

Sheesh..

Sinna! :roll:

• 2 måneder senere...
Gjest LaserKunde
Skrevet

Helt enig, det var ikke vås bare opplysninger.

Jeg har brukt laser og det jeg kan si er at det "virker" men så, så. Det er flere typer laserer og det nye er YEG eller YAG og jeg har brukt denne med 0 resultat, totalt bortkastet penger!!!

Grunnen til det er at jeg tror de er laget for andre hudfarger og ikke "norsk hud" og jeg har lest at de er bra for folk med mørk hudfarge som negere og asiatiske folk.

Det som er feil med Laser er at det er ingen garanti og det er ikke som å gå til tannlegen å få en tan fikset. Det de sier hvist du ikke får resultater er bare "sorry det virket ikke på deg" ikke noe penger tilbake eller en gratis 2. prøve.

Men jeg har hadt og tar IPL laser og det virker "så så" med noen resultater. Det er riktig at de smører en kjølekrem på stedet hvor de bruker laseren og legger de på nok så føler man "nesten" ingeting. Med YEG eller YAG laser så lukker man bare øynene for beskyttelse men for IPL så må man bruke øye beskyttelse og hver gang legen "skyter" så ser man et orange lys selv gjennom beskyttelsen. Man skyter ca. 1 gang per 3-4 sekunder så det går fort.

Når man er "ferdig?" må man vente ca. 2-3 uker føre man ser resultater. dette er forde at laseren dreper IKKE existerende hår som man sier her, men ny hår som begynner å gro under huden. Grunnen til det er at det er nettop disse hårrotene som inneholder blod og laseren tar da derfor bort næringen til disse hårrøttene.

Men teknisk så bruker den eksisterende hår som leder for å treffe den nye roten som da skal ødelegges.

Etter en behandling så blir hårene brent av og det lukter svidd hår, noe som betyr at laseren har gjort sin jobb. Etter behandlingen kan du barbere deg og da blir du superglatt i en dag eller to til gammle håret "vokser" ut for det vokser egentlig ikke men blir fortsatt "løftet" ut till det faller av som "gammelt" hår og hvist da den nye roten ble "tørrlagt/drept" med laseren så vil da ikke nytt hår vokse ut på samme sted.

Det å vente 3 måneder er feil, det er nok med 4 uker og du trenger 1 behandling per måned i 6 måneder. Betaler du da 2500 per gang så blir det 15000 kr. men det du bør gjøre er at du spør om en pakke tilbud som kan da bli 10000 Kr. Det du da gjør er at dy må betale de 2500 Kr. men får "gratis" behandling på slutten.

Venter du 3 måneder så har laser behandlingen ingen "virkning" forde du bare ser hår og kan ikke dømme om dette er gammel hår eller hår fra ny rot. Så vil du se "hårfri" ut under behandlingen, ta 1 gang per måned. Det kan hende du trenger en etterbehandling etter 1 år med det er vert penga.

Hvist du bruker god hudlege så brennes ikke huden og huden tar ikke noe skade i det heletatt. Huden virker lysere i noen dager etter behandling men så blir den normal igjen.

Trenger du Aloe Vera etter laser behandling så har de svidd huden din og ikke hårene. Det er nok å bruke en ikke parftmert fet hudkrem med UV faktor i noen dager etter behandling og du må unngå direkte sollys.

Dessuten så gjør det ikke ont hverken under eller etter behandling. Du kjenner bare noen stikk men det kommer helt ann på hvor "grådig" legen er på kjølekremen som ikke er helt billig, så lite krem er ondt, og mye krem er ikke ont.

Jeg er akkurat ferdig med min 4 behandling med IPL og hadde en med YEG eller YAG laser som er "siste skrik" og det var bare bortkasta penger for meg - 0 resultat selv om det var samme hudlegen som gjorde jobben forde de har flere lasere. IPL er OK.

Brukte også CO2 laser for å fjerne føflekker og når jeg først var igang så fjernet jeg også små føflekker men det jeg ikke viste var at CO2 laseren brenner rundt føflekken så arrene som den gjør er større enn selve føflekken. Så nå har jeg bare arr istedet, men legen sier de blir borte etter ca. 6 måneder. Så føre jeg fortsetter så skal jeg vente 6 månder forde jeg vil fjerne noen i ansiktet også. Alt i alt skal jeg fjerne 320 flekker for å være flekkfri.

Gjest hoppsann
Skrevet

Jeg bare lurer på om trådstarter har prøvd ut dette nå, samt hvilken metode som ble valgt.

Om jeg forstår det riktig når jeg leser her så er det IPS laser som er veien å gå, alt annet er bortkastet?

Gjest Gjest_Lars_*
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting.

Hvor mye hår blir fjernet her pr gang?

Si en skal ta skuldre og rygg, blir det da slik at det er merkbart og faktisk ganske mye som fjernes pr gang, eller er det bare litt og litt som blir borte pr gang?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Bumper denne tråden jeg.

Noen som har noe mer i tilføre her? Kommet nye metoder osv? Ser det er to poster over her som ikke er blitt besvart, kanskje dere som kan noe om dette kan komme med noen flere svar her i tråden?

Skrevet
Var hos hudpleier med utstyr for elektrolyse. Hun (utdannet sykepleier) fortalte at laser fjerner hårveksten bare for en kort tid.

Forstod det sånn at hårsekken bare ble lammet eller skadet en stund, før det var full produksjon igjen. Husker ikke nøyaktig hvordan hun forklarte det.

I følge denne kilden var det bare elektrolyse som fjerner håret permanent.

laseren påfører hårsekken så høy varme at denne ødelegges. Betingelsen er at hårsekken er i en aktiv fase, dvs si at de har hår i seg på behandlingstidspunktet. Hårsekken må dessuten ha tilstrekkelig med pigment. Andre hårsekker forblir uberørte, evt noe skadet, mn ikke ødelagt.

Jeg har hatt en behandling med laser. Tok armhuler og bikini for 2500,-

Var litt vondt , men absolutt verdt det!

Etter noen dager var jeg helt hårfri og det varte i noen mnd..så kom det tilbake igjen, men litt mindre enn før.

Nå vurderer jeg andre behandling ettersom man må ha 3 - 6 behandlinger!

Tror dette kan være det beste som har hendt meg...:)

Jeg har mørke hår og er derfor plaget med røde prikker. Hadde vært fantastisk å slippe dette!

Syns 2500 var mye.... Vet en klinikk som tar 1850 for samme område.

Vedr antall behandlinger er dette ikke heeeelt riktig. leverandørene reklamerer med 3-6, noen ganger 2-4 behandlinger, og de fleste klinikker sier dette videre til kunden. men av erfaring vil jeg anbefale deg å forvente 7-8 behandlinger. Klarer du deg med færre, så får d heller bli positivt overrasket :-)

Nå skal det også sies at hver enkelts mål med behandlingen selvsagt spiller en rolle. Noen er fornøyd med tre beh. der de har oppnådd en god reduksjon, mens andre vil holde på til alt er heeelt borte. Dette er et resultat som ingen kan garantere, så da kan man holde på en stund før man blir fornøyd......

Jeg vurderer å ta ansiktet til vinteren, men jeg kvir meg pga at jeg må la det gro endel først. Men satser på at det er verdt det.

Tidligere brukte man ofte rubinlaser. Da brant man hvert enkelt hår på overflaten, og hårene måtte da være av en viss lengde. Dagens maskiner virkerpå en annen måte; f.eks. en diodelaser der en kjøleplate presses ned på huden, krever at håret er nybarbert. men hårene må stå der; de kan atså ikke nappes elle epilleres.

Men kjære vene, man skal da ikke la håret gro når manskal ta laser! Da har behandlingen mye mindre effekt....

Håret skal barberes slik at det er hår der, men de skal ligge under hudoverfalten....

Nope, ikke under overflaten; de må stå der for å kunne ta imot energien fra laseren. Som sagt varierer dette fra maskin til maskin, men i de flste tilfeller skal de altså være nybarbert.

Men jeg har jobbet med laser selv, og det er egentlig ikke så lett å forklare her, men det er slik at laserenergien (varmen) absorberes av pigment. Altså det mørke i håret. Det vil si at jo mørkere hår jo bedre effekt. Har man hvite hår har det så og si ingen effekt...

Grunnen til at man må ha flere behandlinger er nettop det at hårsekken kanskje ikke blir skadet nok første gang, og at håret er i forskjellige vekstfaser, slik at det kanskje ikke er hår i alle hårsekkene når man tar behandlingen..

Forklarte jeg greit nå?

Om du vil ta laser anbefaler jeg de største klinikkene og ikke de små hudpleiesalongene. Dette fordi de små gjerne ikke har råd til å kjøpe de beste og kraftigste maskinene, mens på de store klinikkene har de det, i tillegg til tettere kursing og kanskje også hudlege i samarbeid med dem slik at du er i tryggest mulig hender :)

Heisann! Synes dette var en litt vag forklaring, spesielt siden du sier du har jobbet m dette....... jeg vil gjerne presisere årsaken til at flere behandlinger er nødvendig:

Hårene vokser i flere faser, og kun de som er i en aktiv fase kan behandles med laser, altså de hårsekkene som HAR HÅR. Det er kun 20-25% av hårsekkene som er aktive om gangen. Med en god laser (diodelaser er en av dem) kan man på en behandling drepe ca. 80% av de aktive hårsekkene. Derfor må man gjenta behandlingen når neste "porsjon" hårsekker når sin aktive fase. Hårsekkne på de forskjellige stedene på kroppen har ulik vekstsyklus. Derfor bør steder som ansikt behandles med 4-6 ukers mellomrom, armhuler/bikinilinje 6-8 uker, og rygg 8-12 uker.

Du anbefaler å ta behandling hos store operatører. jeg vil heller anbefale å gå til spesialiserte laserklinikker uavhengig av størrelse, men som du sier; ikke type hudpleie/"skjønnhetssalonger".

Men hovedsaken er t uansett hvilken behadler man velger, så er det påkrevet med omfattene egenundersøkelse av behandleren og behandlingsstedet. Det er idag INGEN krav for å utføre laserbehandling i Norge. Dvs at hvemsom helst med non hundretusen i lommen kan kjøpe en maskin og sette igang laserbehandling.

jeg ville sjekket behandlerens bakgrunn; om vedkommende har fysiologisk/anatomisk utdannelse eller annen relevant erfaring. m klinikken har en lege som medisinsk ansvarlig behandlingene som utføres i klinikken. Om behandleren har jevnlig oppdatert seg via de kurs og seminarer som finnes. Og det aller viktigste: man skal ha en god kjemi, og føle at vdkommede gir ærlige svar, og ikke høres ut som en tv-reklame.

Jeg har brukt laser og det jeg kan si er at det "virker" men så, så. Det er flere typer laserer og det nye er YEG eller YAG og jeg har brukt denne med 0 resultat, totalt bortkastet penger!!!

Grunnen til det er at jeg tror de er laget for andre hudfarger og ikke "norsk hud" og jeg har lest at de er bra for folk med mørk hudfarge som negere og asiatiske folk.

Det som er feil med Laser er at det er ingen garanti og det er ikke som å gå til tannlegen å få en tan fikset. Det de sier hvist du ikke får resultater er bare "sorry det virket ikke på deg" ikke noe penger tilbake eller en gratis 2. prøve.

Men jeg har hadt og tar IPL laser og det virker "så så" med noen resultater. Det er riktig at de smører en kjølekrem på stedet hvor de bruker laseren og legger de på nok så føler man "nesten" ingeting. Med YEG eller YAG laser så lukker man bare øynene for beskyttelse men for IPL så må man bruke øye beskyttelse og hver gang legen "skyter" så ser man et orange lys selv gjennom beskyttelsen. Man skyter ca. 1 gang per 3-4 sekunder så det går fort.

Når man er "ferdig?" må man vente ca. 2-3 uker føre man ser resultater. dette er forde at laseren dreper IKKE existerende hår som man sier her, men ny hår som begynner å gro under huden. Grunnen til det er at det er nettop disse hårrotene som inneholder blod og laseren tar da derfor bort næringen til disse hårrøttene.

Men teknisk så bruker den eksisterende hår som leder for å treffe den nye roten som da skal ødelegges.

Etter en behandling så blir hårene brent av og det lukter svidd hår, noe som betyr at laseren har gjort sin jobb. Etter behandlingen kan du barbere deg og da blir du superglatt i en dag eller to til gammle håret "vokser" ut for det vokser egentlig ikke men blir fortsatt "løftet" ut till det faller av som "gammelt" hår og hvist da den nye roten ble "tørrlagt/drept" med laseren så vil da ikke nytt hår vokse ut på samme sted.

Det å vente 3 måneder er feil, det er nok med 4 uker og du trenger 1 behandling per måned i 6 måneder. Betaler du da 2500 per gang så blir det 15000 kr. men det du bør gjøre er at du spør om en pakke tilbud som kan da bli 10000 Kr. Det du da gjør er at dy må betale de 2500 Kr. men får "gratis" behandling på slutten.

Venter du 3 måneder så har laser behandlingen ingen "virkning" forde du bare ser hår og kan ikke dømme om dette er gammel hår eller hår fra ny rot. Så vil du se "hårfri" ut under behandlingen, ta 1 gang per måned. Det kan hende du trenger en etterbehandling etter 1 år med det er vert penga.

Hvist du bruker god hudlege så brennes ikke huden og huden tar ikke noe skade i det heletatt. Huden virker lysere i noen dager etter behandling men så blir den normal igjen.

Trenger du Aloe Vera etter laser behandling så har de svidd huden din og ikke hårene. Det er nok å bruke en ikke parftmert fet hudkrem med UV faktor i noen dager etter behandling og du må unngå direkte sollys.

Dessuten så gjør det ikke ont hverken under eller etter behandling. Du kjenner bare noen stikk men det kommer helt ann på hvor "grådig" legen er på kjølekremen som ikke er helt billig, så lite krem er ondt, og mye krem er ikke ont.

Jeg er akkurat ferdig med min 4 behandling med IPL og hadde en med YEG eller YAG laser som er "siste skrik" og det var bare bortkasta penger for meg - 0 resultat selv om det var samme hudlegen som gjorde jobben forde de har flere lasere. IPL er OK.

Brukte også CO2 laser for å fjerne føflekker og når jeg først var igang så fjernet jeg også små føflekker men det jeg ikke viste var at CO2 laseren brenner rundt føflekken så arrene som den gjør er større enn selve føflekken. Så nå har jeg bare arr istedet, men legen sier de blir borte etter ca. 6 måneder. Så føre jeg fortsetter så skal jeg vente 6 månder forde jeg vil fjerne noen i ansiktet også. Alt i alt skal jeg fjerne 320 flekker for å være flekkfri.

Heisann! Du skriver veldig mye, og jeg orker ikke å korrigere alt, me noe av det. jevnt over kan jeg si at dine erfaringer tydeligvis stammer fra en type behandling/behadlingssted. Mesteparten av dt du skriver vil variere med hvilken maskin man bruker. F.eks. så erdet ikke opptil maskinen om behandleren bruker gele, aloevera etc. Det er behandlerens egen beslutning.....

Og YAGlaseren er INGEN ny oppfinnelse. Det er en gammel sak som ihvertfall ikke jeg vil anbefale. Diodelaser er mitt førstevalg for hårfjerning, IPL til andre overflatiske behandlinger.

Din erfaring med fjernng av føflekker tyder på at du har blitt behandlet av en utrenet lege (ja, for jeg håper ikke du lot deg behandle av en annen enn en lege???). med CO2-laser brenner man med så stor presisjon at ikke noe annet vev behøver berøring. man rette strålen kun mot flekken man ønsker å fjerne, ikke noe rundt/utenfor. Legen behandler litt dypere enn pigmentet sitter, slik at det gjenstår en liten grop; et søkk. Der vil de nedenfra gro opp ny hel hud til man har fått en jevn overflate.

Arr KAN oppstå dersom man er kelloiddanner. Og også i enkelte tilfeller uten at man er det, men da bør som regel behandleren kunne anta dette før behandlingen bgynner utifra flekkens omfang, plassering ol.

Jeg bare lurer på om trådstarter har prøvd ut dette nå, samt hvilken metode som ble valgt.

Om jeg forstår det riktig når jeg leser her så er det IPS laser som er veien å gå, alt annet er bortkastet?

Nope, som jeg skrev over så er diodelaser å anbefale til hårfjerning. En undersøkelse utført av en hudlege i Trondheim konkluderte med at diodelaser gir best resultat med 90% reduksjon etter 6 behandlinger.

oops, dette ble innmri langt, men jeg håper dere ble litt klokere.

Det finnes så mange myter og rykter om laser, nettopp fordi det ikke er noen kra til utdanning. Derfor er mange behandlere mer eller mindre selvvlært, og da kan utfallet bli så mangt........

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Virker på meg som om at det er stor uenighet om hva som er beste måten å permanent fjerne hår på.

Som det blir nevnt over her som anbefaler personen diodelaser, mens mange andre steder er det IPL som anbefales, så ikke lett å vite hva som er beste metoden.

Virker hvertfall som om at IPL er mer vanlig rundt om, og spesielt hos klinikker her i Bergen.

Både Ellipse Klinikken og Knarvik Hud Og Fotpleie her i Bergen benytter seg av IPL, mens Fana Medisinske Senter ser ut til å bruke diodelaser.

Ikke lett å vite hva en skal velge og hvem en skal stole på. Er tross alt mye penger som går med om en skal behandle rygg for en mann osv.

Skrevet
Virker på meg som om at det er stor uenighet om hva som er beste måten å permanent fjerne hår på.

Som det blir nevnt over her som anbefaler personen diodelaser, mens mange andre steder er det IPL som anbefales, så ikke lett å vite hva som er beste metoden.

Virker hvertfall som om at IPL er mer vanlig rundt om, og spesielt hos klinikker her i Bergen.

Både Ellipse Klinikken og Knarvik Hud Og Fotpleie her i Bergen benytter seg av IPL, mens Fana Medisinske Senter ser ut til å bruke diodelaser.

Ikke lett å vite hva en skal velge og hvem en skal stole på. Er tross alt mye penger som går med om en skal behandle rygg for en mann osv.

Grunnen til at så mange bruker IPL er nok at der har du en maskin som kan behandle flere ting; man bare benytter forskjellige håndstykker. Det er rimeligere å kjøpe håndstykker enn flere maskiner. Min erfaring er at IPL er best på blodkar, pigment mm., mens diode er best på hår (som også den nevnte undersøkelsen viser). Diode er også effektiv på acne.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Fana medisinske har lyslasere (Intesive PulseLight-laser), IPL. Noen som vet om noen i bergen som bruker diodelaser?

Skrevet

Jeg fjerner hår i ansiktet hos hudklinikk i Stavanger. Jeg har Pcos (polycystisk ovarie Syndrom) Så får heldigvis dekket ansiktet av nav. Har kun hatt en behandling, og litt mørke hår løsnet faktisk etter 2 uker, håper på enda bedre resultater.

Men er det noen som vet om det går å vokse seg noen uker før man skal å ta laser behandling. Jeg skal ned igjen til stavanger 4 februar. Skal i bryllup i slutten av denne mnd, og tenkte eg ville vokse meg denne uken, for da vil det ikke være så mye til bryllups dagen til min søster, døds ubehageligt å gå med hårvekst i ansiktet! eller kun babreing lovelig før en laser time?

Skrevet

Har tatt laser to ganger. Først i Oslo uten effekt (unngå Oslo Laserklinikk), og så i Lillehammer (med diodelaser) med umiddelbar effekt! Håret falt av etter en uke og var borte i 1 1/2 måned. Skal bestille ny time så fort jeg husker :)

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Jeg fjerner hår i ansiktet hos hudklinikk i Stavanger. Jeg har Pcos (polycystisk ovarie Syndrom) Så får heldigvis dekket ansiktet av nav. Har kun hatt en behandling, og litt mørke hår løsnet faktisk etter 2 uker, håper på enda bedre resultater.

Etter det jeg kjenner til er det mot sin hensikt å vokse hår som senere skal behandles med laser.

hvet du navnet på klinikken dy benytter?

Skrevet

Etter det jeg kjenner til er det mot sin hensikt å vokse hår som senere skal behandles med laser.

hvet du navnet på klinikken dy benytter?

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet (endret)

Må innrømme at jeg ikke ble så veldig mye klokere av denne tråden, så derfor spør jeg et direkte spørsmål:

Er det noen som har tatt permanent hårfjerning (med laser) ikke bare på bikinilinjen, men hele intimområdet? Eller eventuelt bare "venusberget"? Eller vet om det blir utført?

Så på en prisliste en post som het "Bikini - alt" - betyr det hele området?

Er lei barbering, og klarer ikke tanken på å vokse hele området....

Blir takknemlig for alle svar!

Endret av ~Fantabulous_kitten~
  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_lillemy_*
Skrevet

Hei, som du skriver så har Fana Medisinske Senter lyslaser, men de bruker kun Lightsheer som er en diodelaser til hårfjerning. Ipl blir brukt til andre ting.

Jeg tror det kun er dem som har diodelaser i Bergen, mens alle andre klinikker bruker IPL til hårfjerning. (de vil ikke penetrere like langt ned i hårsekken som ved en diodelaser).

Fana medisinske har lyslasere (Intesive PulseLight-laser), IPL. Noen som vet om noen i bergen som bruker diodelaser?
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Gå nå for guds skyld ikke på hudspesialisten.no/senter for estetisk laserkirurgi i Trondheim. De har hudlege med doktorgrad i laser,men gud bedre dette er en illegal virksomhet! Dette er en salong som bare er rot,de har ikke system på hva de foretar seg og denne som har doktorgrad er aldri tilstede. De som utfører behandlinga er unge jenter på rundt 20 år som er veldig usikre. Må spørre om hjelp hele tiden osv. Jeg var tydligvis en prøvekanin der. Resultat: Brannskader i hele ansikt og arr samt gul hud i hele fjeset. Festlig. Livet har vært et helvete siste 3 år. Har prøvd å prate med de i ettertid men det er umulig. Setter seg i forsvar før man kommer inn døra. Nekter før hun har studert huden. Hun har aldri studert den heller,er mer opptatt av å sitte å si at hun ikke har noe med det å gjøre. Skriver feil dato på bilder bla. Mye løgner og forfalskninger av bilder,hva som har blitt gjort osv. I tillegg er de utrolig frekke med nedlatende kommentarer.

Vi får nå se hvem som vinner saken tilslutt da..

Så om dere tror at dere er trygge fordi om det er hudlege med doktorgrad,i dette tillfelle var det ikke det. Jeg trodde jo selvfølgelig det jeg også men denne klinikken er forferdelige useriøs og utrivelig!!!

STYR UNNA HUDSPESIALISTEN.NO!!!

• 1 år senere...
Gjest krystallen
Skrevet

Helt enig, det var ikke vås bare opplysninger.

IPL er ikke laser. Dette er pulslys.

• 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...