Jens Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Ser nå ut som om vi inviterer kun gutta i barnehagen til sønnen min til hans 4 års bursdag. Er dette greit?
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Ser nå ut som om vi inviterer kun gutta i barnehagen til sønnen min til hans 4 års bursdag. Er dette greit? Selvfølgelig er det greit.
Gjest gabriela Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Synes dette er helt greit, spesielt siden det er en så veldefinert grense hvem som er invitert. Verre om det er "venner", den blir litt verre å skille på :-P
Jade Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Så lenge ingen av guttene er utelatt, så er det helt greitt. Problemet oppstår når det er et par stykker i en gruppe som ikke er invitert. Når ingen av jentene er invitert, så er det ingen som føler seg utenfor. Er det mange i barnehagen, kan man også skille på avdeling og aldersgruppe.
angeleyes Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Jeg synes det er helt greit siden det da er et klart skille mellom de inviterte og de som ikke er invitert. Da er det lettere at ingen blir såret.
Tiarra Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Klart det er greit! Men viktig at alle gutta er med som sagt her. I barnehagen der sønnen min går, er det slik at man inviterer enten kun jenter, kun gutter, kun 4-åringer, eller hele avdelingen.
Leanne Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Klart det er greit! Men viktig at alle gutta er med som sagt her. I barnehagen der sønnen min går, er det slik at man inviterer enten kun jenter, kun gutter, kun 4-åringer, eller hele avdelingen. og når skal barna selv få bestemme hvem de vil leke med? Synes det er absurd at en barnehage kan sette regler for hvem man kan be i en bursdag som foregår på fritiden. I barnehagen hvor jeg jobber er det 3 avdelinger med barn fra 3-6 år, når det er bursdag ber de barn på tvers av avdelingene, i blandet alder og kjønn... Hvorfor be "ole på 4" når bursdagsbarnet leker bedre med "nina som er 5"? Alle blir jo bedt i hvertfall en bursdag i løpet av barnehageåret..
Kosemose Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 og når skal barna selv få bestemme hvem de vil leke med? Synes det er absurd at en barnehage kan sette regler for hvem man kan be i en bursdag som foregår på fritiden. I barnehagen hvor jeg jobber er det 3 avdelinger med barn fra 3-6 år, når det er bursdag ber de barn på tvers av avdelingene, i blandet alder og kjønn... Hvorfor be "ole på 4" når bursdagsbarnet leker bedre med "nina som er 5"? Alle blir jo bedt i hvertfall en bursdag i løpet av barnehageåret.. Siden du jobber i barnehage burde du vite at det dessverre ikke er automatikk i at "alle blir jo bedt i hvertfall en bursdag i løpet av barnehageåret" hvis alle får be de 4-5 ungene de liker best. Og selvsagt, barnehagen kan ikke nekte noen å be hvem de vil, men de oppmuntre foreldre til å lære barna sine å være inkluderende og barnehagen kan bestemme at det ikke er lov til å bruke barnehagen til å dele ut invitasjoner som er med på å holde noen utenfor. Jens: Kjempefint at dere ber alle guttene! Etter mitt syn er det ok å be "alle på avdelingen" "alle fireåringene" "alle jentene/guttene" osv. Men å begynne å plukke ut blir helt feil for meg
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Har bare en baby selv, og husker ikke hva som var normalt da jeg selv var liten, men er det slik at foreldrene er med i bursdagen når de er så små? Eller kjøres de dit hvor bursdagen er, og blir hentet igjen senere?
Jade Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 og når skal barna selv få bestemme hvem de vil leke med? Synes det er absurd at en barnehage kan sette regler for hvem man kan be i en bursdag som foregår på fritiden. I barnehagen hvor jeg jobber er det 3 avdelinger med barn fra 3-6 år, når det er bursdag ber de barn på tvers av avdelingene, i blandet alder og kjønn... Hvorfor be "ole på 4" når bursdagsbarnet leker bedre med "nina som er 5"? Alle blir jo bedt i hvertfall en bursdag i løpet av barnehageåret.. Du kan be hvem du vil, men da må du som regel sende invitasjonen utenom barnehagen. Uansett; fint for barnet ditt at hun/han blir bedt i bursdager, men hva om det er ett eller to barn som alltid blir holdt utenfor?
Leanne Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Du kan be hvem du vil, men da må du som regel sende invitasjonen utenom barnehagen. Uansett; fint for barnet ditt at hun/han blir bedt i bursdager, men hva om det er ett eller to barn som alltid blir holdt utenfor? i barnehagen jeg jobber blir alle barn bedt i allefall en gang i løpet av barnehageåret. Det hender jo foreldrene spør oss ansatte om hvem de bør be, hvem leker barnet deres med - er det noen som sjelden blir bedt som man bør inkludere...
Tiarra Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Siden du jobber i barnehage burde du vite at det dessverre ikke er automatikk i at "alle blir jo bedt i hvertfall en bursdag i løpet av barnehageåret" hvis alle får be de 4-5 ungene de liker best. Og selvsagt, barnehagen kan ikke nekte noen å be hvem de vil, men de oppmuntre foreldre til å lære barna sine å være inkluderende og barnehagen kan bestemme at det ikke er lov til å bruke barnehagen til å dele ut invitasjoner som er med på å holde noen utenfor. Jens: Kjempefint at dere ber alle guttene! Etter mitt syn er det ok å be "alle på avdelingen" "alle fireåringene" "alle jentene/guttene" osv. Men å begynne å plukke ut blir helt feil for meg Veldig bra forklart! Takk Kosemose! Det er invitasjoene som er "forbudt" å dele ut i barnehagen med mindre man ber en type gruppe! Minsten ville bare invitere noen få gutter og et par jenter. Det endte med at vi sendte inviten pr sms, men siden vi utsatte bursdagen, tenkte han litt mer på hvem han ville ha med. Denne gangen ville han ha med hele avdelingen! Det ble veldig hyggelig ursdag, der allemann koste seg! Han bestemmer selvsagt hvem han vil leke med, men siden barn skal læres å være inkluderende, skader det ikke å foreslå/spørre om de har lyst til å be alle hvis mulig. Sønnen min hadde ikke noe i mot å invitere alle og det reslterte at han fikk MASSE fine gaver! Og MYE lek (bursdagen varte 3 timer tilsammen) med kameratene sine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå