Gjest Papirkurven Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Nå har jeg lest guide på guide, prøvd og FEILA, og har konkludert med at det rett og slett ikke er mulig å fjerne sidetallet på første side når man skriver oppgaver i Open Office... med mindre noen av dere smarte KGFere har en "ta vekk sidetallet på første side for dumrianer". Skolehjelpens guide hjalp ihvertfall ikke, det er greit å ta vekk sidetallet på side 1, hvis bare sidetallet på den andre siden hadde vært 2 og ikke 1 da...
feuerstein Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Vel, det fungerer strålende her, så hvis du ikke beskriver problemet i mer detalj er det vanskelig å hjelpe deg. Antar du har sidetall som footer og at sidetall nå viser på alle sider: Sidebrekk (ctrl+Enter) på slutten av første side for å tillate ulik formatering av første side og resten. Med markøren på første side, F11 for å få opp styles and formatting. Gå på page style, velg First page for å få en style uten footer. Resten av dokumentet skal da forbli i forrige style hvor sidetallene består.
Gjest Papirkurven Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Vel, det fungerer strålende her, så hvis du ikke beskriver problemet i mer detalj er det vanskelig å hjelpe deg. Antar du har sidetall som footer og at sidetall nå viser på alle sider: Sidebrekk (ctrl+Enter) på slutten av første side for å tillate ulik formatering av første side og resten. Med markøren på første side, F11 for å få opp styles and formatting. Gå på page style, velg First page for å få en style uten footer. Resten av dokumentet skal da forbli i forrige style hvor sidetallene består. Jeg tror jeg er forelsket i deg! Hvorfor har ikke dette funket før da? hmm..jaja, nå fikk jeg det jo til uten problemer. ELSKER DEG!!! Du er bedre enn skolehjelpe, kjæresten min og OpenOfficeWiki tilsammen!!!
feuerstein Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 ELSKER DEG!!! Du er bedre enn skolehjelpe, kjæresten min og OpenOfficeWiki tilsammen!!! Åpen for forhandlinger? :gjeiper: Systemet OO har for sidetall og andre felt er fantastisk og i mine øyne langt bedre enn leketøyet i Word, men det forutsetter at man er veldig nøye på hva man gjør. Gjengangere føler jeg er at man ikke er obs på hvor markøren er når man formaterer, samt at man glemmer å sette inn sidebrekk, som jo er usynlig når man jobber uten formateringstegn påslått. Var det en/begge av disse også hos deg?
Gjest Papirkurven Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Åpen for forhandlinger? :gjeiper: Systemet OO har for sidetall og andre felt er fantastisk og i mine øyne langt bedre enn leketøyet i Word, men det forutsetter at man er veldig nøye på hva man gjør. Gjengangere føler jeg er at man ikke er obs på hvor markøren er når man formaterer, samt at man glemmer å sette inn sidebrekk, som jo er usynlig når man jobber uten formateringstegn påslått. Var det en/begge av disse også hos deg? Har alltid sidebrekk mellom forsida og selve teksten, men det er mulig det har noe med å gjøre at sidetall ble satt inn etter brekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå