Gå til innhold

Veslepus under 100

veslepus

Anbefalte innlegg

Min slankedagbok... Håper at den hjelper meg å holde motivasjonen oppe! For at hele slankeopplegget ikke skal bli for deprimerende, har jeg kalt prosjektet "Veslepus under 100" - så slipper jeg å føle meg dårlig fordi jeg ikke når målet... :blunke:

Planen var å gå ned i vekt i sommer - resultatet så langt er 2 kilo opp siden jeg kom hjem for en måned siden. Huff...

Dette har jeg spist i dag:

Frokost:

Havregrøt (40g) med 1 ss cottage cheese og litt valnøtter, kanel og strøsuketter på toppen

1 glass skummet melk

Lunsj:

Stor tallerken kyllingsalat

4 jordbær :D

Begynner så smått å bli sulten igjen... 2 timer siden lunsj. Prøver å vente litt til før jeg spiser.

Dagens vekt: 76,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Massevis med lykke til!! vet alt om hvor kjipt det er med slankekurer, jeg...

Men du? Et godt tips - ikke gå på vekta hver eneste dag. Sett heller av feks fredager til å gå på vekta. Du mister bare motivasjonen når du bare ser deg selv gå opp og ned noen hundre gram.

Massevis med lykke til - skal følge med på deg og heie deg fram!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! Nå som jeg vet at noen følger med blir det vanskeligere å skjeie ut HVER dag... :wink:

Tror jeg skal følge rådet ditt, Imari, om å ikke gå på vekten hver dag --- en gang i uken var lurt. Men jeg har jo tenkt til å gå ned over laaang tid - sakte men sikkert er det beste, tror jeg.

Spiste et lite mellommåltid i totiden - har lest litt rundt omkring her på KG at mange små måltider er lurt. Spiste et eple, to jordbær (nam nam) og en håndfull mandler. (Litt farget av mor og fars Fedon-fasinasjon, ja...)

Nyter en deilig kopp kald te --- dette går bra!

Mål for dagen:

Gå hjem fra toget (ca 20 min)

Jogge en tur etter Sex&Singelliv (avhenger av hvordan det går med de el-elendige gnagsårene mine :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår:

Pga det deilige tordenværet i går var toget mitt så forsinket at jeg måtte ta et annet tog hjemover. Spiste en håndfull mandler på toget for å stoppe sulten, og for å holde forbrenningen oppe. Toget jeg tok stopper ikke på min holdeplass, men jeg bestemte meg for å ikke benytte meg av NSB sitt taxisytem ved forsinkelser, og gikk hjem. Turen tok en time - og var deilig forfriskende. Regnet som hadde tordnet over Oslo store deler av dagen var over mitt hode før jeg var kommet halvveis, og jeg ble klissvåt. Ja, ja...

Middagen ble selvfølgelig også litt forsinket - var ikke hjemme før syv, så det ble ikke middag før i åttetiden. Spiste en stor posjon salat med feta, egg, søltørkede/vanlige tomater, stangselleri og agurk. Hadde både ruccula, isberg og hjertesalat, så den ble kjempegod! Ved siden av salaten spiste jeg en liten porsjon linsestuing, med en klatt rømme. Og en Yoplait 0,1% med fersken til dessert. Trengte ikke mer mat den dagen...

Idag:

Spiste som vanlig havregrøt med cottage cheese og valnøtter til frokost, og koser meg nå med den samme kyllingsalaten som i går. Kjempegod! Tror jeg skal unne meg en skål med jordbær og fløte til dessert --- det er jo fredag... Dessuten er det jo karbohydrater som er farligst i følge Fedon - ikke fett.

De har vaffelrøre som man kan steke i kantinen i dag. Veldig farlig - jeg :hjerte: ELSKER :hjerte: vafler. Elsker egentlig alt av kaker og søte ting... Måikkemåikkemåikke! Viljestyrken blir satt på prøve i dag... :-?

Skal ta bussen opp til hytta i dag etter jobb, så jeg har med 2 gulrøtter, et eple og litt mandler i vesken slik at jeg skal bli altfor sulten før jeg kommer frem. I kveld blir det taco --- masse gode grønnsker!

Fikk mensen i går, så jeg håper på å gå ned litt "gratis" pga væskeannsamling... :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg klarte meg ganske bra i helgen - besøkte mams og paps på hytta og var i full aktivitet med snekring, pussing og maling hele helgen. det var kjempegodt med taco da jeg kom opp på fredag, det er så lenge siden sist... Spiste masse jordbær (med litt krem) til dessert - kan ikke få nok av jordbær... Var veldig stolt over at jeg klarte å stå imot vaffelpresset på fredag :D

Lørdag spiste vi havregrøt til frokost med eplebiter, cottage cheese og valnøtter, før vi begynte på jobbingen.

Lunsj:

Stor skive med tysk fullkortbrød (sånn veldig mørkt) med ost og skinebiter fra boks. Tomater og noen båter kokt egg.

Middag:

Grillet marinerte svinekoteletter - grønn salat.

Til dessert --- melon

...også litt nøtter og et par ruter 70% sjokolade til kos senere på kvelden :oops:

Søndag spiste vi frokost ute, nok engang havregrøt... Synes det er godt, jeg! Vi jobbet hardt hele dagen, var faktisk litt støl etter all jobbingen dagen før. Godt å kjenne at jeg fikk brukt kropen litt!

Mams lagde en delig salat til lunsj, i tillegg spiste jeg et knekkebrød med ost og en 0,1% Yoplait.

Det drøyde veldig til middag - vi ville gjerne bli ferdige før vi dro. Planen var å spise middag på vei hjem. Det varte og rakk før vi kom oss avgårde, spiste et eple og noen paranøtter for å stagge sulten. Da det endelig ble middag skjeiet vi litt ut --- belønning for en skikkelig arbeidshelg. Spiste indrefilet av svin med salat og pommes frites :oops:. Softice med friske jordbær til dessert :oops:

I dag var jeg veldig sulten da jeg sto opp - sikkert fordi jeg spiste middag litt sent i går. Spiste havregrøt med valnøtter og litt melk å før jeg dro på jobb. Det var litt lite å velge mellom til lunsj i dag - spiste ovnsbakt steinbit og lagde meg salat av tomater litt mais og tunfisk. Balsamico på toppen. Spiste et eple med litt peanøtter også. Har allerede hatt et mellommåltid - eple med litt mandler.

Det er så rolig på jobb i dag. Litt farlig - det er så lett å spise når man kjeder seg... Eller er det kanskje bare jeg som er sånn? Er litt for glad i mat, tror jeg... Prøver å stagge må-putte-noe-i-munnen-behovet med fruktte. Det funker helt greit - bortsett fra at jeg flyr på do hele tiden. Det renner jo rett igjennom :(

Håper været blir litt bedre før jeg skal hjem - orker ikke å gå hjem fra stasjonen hvis det pøsregner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paps har kjøpt sånn maskin som man kan lage hjemmelaget is med... Jeg mistenker en sammensvergelse - sabotasje av slankekur på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelrøre ti lsteking i kantinen i dag igjen... Leter fortvilet etter litt viljestyrke. Tror jeg prøver meg på frukte-trikset... Huff ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelrøre ti lsteking i kantinen i dag igjen... Leter fortvilet etter litt viljestyrke. Tror jeg prøver meg på frukte-trikset... Huff --- :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelrøre ti lsteking i kantinen i dag igjen... Leter fortvilet etter litt viljestyrke. Tror jeg prøver meg på frukte-trikset... Huff --- :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vafler i kantinen på meg i dag --- flink! Stolt nå.. :Nikke: Gikk hjem fra toget i dag, dette begynner å bli bra. Må være litt mer i aktivitet, det blir litt mye sitting i jobben. Ser frem til å komme tilbake til studiestedet mitt - da blir det litt mer orden på sakene.

Paps insisterte på å teste ismaskinen i dag... Tror vår første hjemmelagede jordbæris er ferdig nå :) Den er uten sukker, da - vi brukte fruktose. Så da må det vel være lov med litt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

Dagens vekt: 75,6 kg :hoppe:

Skal ut på middag med hele familien i kveld - skal feire en konfirmasjon på etterskudd. Lov til å nyte den middagen --- med måte. Skal iallefall prøde å passe på litt.

Jordbærisen igår var forøvrig verdt hver eneste kalori...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jo egentlig tenkt til å jogge i dag, da... Gikk hjem fra toget - hadde på meg de nye sandalene mine... Det kunne jo ikke gå bra - vannblemmer og gnagsår... Vel, jeg spiste meg mett på vafler i stedet :oops:

Ny plan:

gå hjem fra toget hver dag OG gå alle trapper.

SKAL trene til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt elendig i dag. Sov dårlig i natt og er sulten HELE tiden :( Orker ikke trene, det regner og jeg er bare slapp... Huff - dette blir nok en dårlig slanke-dag..

Prøver å få trent i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes - jogget en liten tur i dag, i tillegg til litt styrketrening. Orket ikke mer - har vært så slapp hele helgen. Har vondt i magen og hovne lymfeknuter under armene. Det kan vel ikke være helt normalt? Tror jeg med god samvittighet kan holde meg litt i ro de neste dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trulselinemor

Jeg vil ønske deg Lykke til.

Jeg sliter selv med vekta. Men jeg skylder kun på meg selv fordi jeg er ikke like flink som deg. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink...Ja, ja... Veide meg i går - skrekk og gru - har gått opp igjen til 76,4 :( Buhuuu... Har ikke gjort så mye for å være flink den siste uken, da... Blitt litt mye is i det siste.

I dag skal jeg IKKE spise is. Nei - jeg skal ikke spise is resten av uken. Det kan jeg klare, ikke mange dagene...

Huff - hvor ble det av all motviasjonen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - i morgen er det veiedag, og jeg har IKKE lyst til å veie meg... Har ikke vært noe flink i det siste :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...