veslepus Skrevet 6. august 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 6. august 2003 Å nei --- er jeg det...? :oops: Skal spise is med en kamerat etter jobb i dag - kanskje ikke så lurt... Men man må jo unne seg litt kos om sommeren, må man ikke? Har vært flink så langt i dag - kanskje best å bare prøve og begynne på nytt? Blanke ark! Blir bra når jeg drar tilbake til studiestedet mitt om et par uker - da blir det hardere kår. Selv ikke Lånekassen vil at jeg skal meske meg i masse god mat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 7. august 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 7. august 2003 På vekta i dag --- 75 kg :D Dette går riktig vei, hvertfall... Ikke lenge igjen av min stillesittende jobb-periode heller. Dette kan gå bra! Jada! Spiste riktignok en hel liten rittersport i sted - klarte ikke å motstå den onde, onde sjokoladen... Måtte jo ferire litt :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 21. august 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 21. august 2003 74,4 kg - også rett før mensen! Hurra! Har jo levd på luft å kjærlighet de siste dagene.... Eller kanskje det er pga de nye løpeskoene jeg kjøpte i helgen? De er kjempetøffe! Klarte ikke å motstå fristelsen, og trente både lørdag og søndag... Feiret med kake i lunsjen (og jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke går ned mer... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 22. oktober 2003 #24 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ramlet innom dagboken din. :D Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 11. november 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 11. november 2003 Lenge siden sist nå... Godt å være her igjen! Må vel kanskje innrømme at ting har sklidd litt ut i det siste. Var en tur i Frankrike og levde det gode liv i tre uker - sånt straffes... Men men... Jeg er iallefall i gang igjen! Ingenting er vel bedre enn det! Planen er selvfølgelig å være slank og lekker til jeg kanskje møtes igjen sommerforelskelsen min i juleferien... Tror jeg ligger rundt 76 kg en plass nå - det er litt vanskeligere å følge med nå som jeg er på studiestedet mitt, har ikke vekt her. Men da er det jo bare å gi alt frem til jul, og heller veie meg da :D Strategien er som før: Spise misnt mulig karbohydrater, mest mulig riktig mat. Også trene da, det nytter virkelig ikke for meg hvis jeg ikke trener... Det store, store målet er å få trent annenhver dag. Det burde gå nå i eksamensåperioden - det er alltid godt med et lite avbrekk fra lesingen. Hmmm... Tror faktisk jeg skal pørve å komme meg på spinning i dag! Løp (eller - dvs jogget) i 30 min i går - det føltes bra. Når jeg tenker meg om har jeg litt mensenvondt i magen --- vi får se hvordan dagen utvikler seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 4. januar 2004 Forfatter #26 Del Skrevet 4. januar 2004 Og da var vi igang igjen.... Blanke ark! Har sklidd litt ut i jula, for aa si det saann :-? Men hva er vel julen uten fraatsing i masse god mat? Man maa jo unne seg litt. Uansett - magre tider er i vente! Hurra! Maa jo snart faa litt fart paa sakene. Planen er som folger --- 1) Trene masse, helst annenhver dag hvis jeg faar det til. Minst 3 dager i uken. Har nemlig funnet ut naa etter aa ha holdt paa med dette sirkuset en stund at jeg ikke gaar ned hvis jeg ikke trener, uansett hvor fornuftig jeg spiser. 2) Kutte ned paa karbohydratene. Mams og paps har mistet MANGE kilo ved aa gjore dette, tror det er en god ide. Dessuten skal jeg vare flink til aa spise masse salat , frukt og gronnsaker. 3) Saa var det sjokoladen, da... Ja... Lover herved aa kutte ned paa godisinntaket. Full sjerpings. En godtedag i uken maa vaere lov. Saann... Da var vi igang igjen. Var ute og lop i gaar, saa jeg tror jeg venter med aa lope til i morgen. Dessuten snor det saa voldsomt i dag. :-? Kanskje i kveld hvis det stilner. Merker at jeg faar motivasjon bare ved aa vare her inne --- det hjelper aa skrive og planlegge litt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #27 Del Skrevet 6. januar 2004 Hmmm... Det gikk vel ikke akkurat som planlegt i gaar.. Alt startet fin-fint, jogget og fikk trent, klarte og staa imot konfekten mormor hadde da vi besokte henne. Klarte meg egentlig ganske bra, helt til jeg satte meg ned foran tven... Huff... Det ble litt sjokolade og litt delfiakake, ja... Hadde det bare ikke vaert for at dette skjer litt for ofte... :oops: Vel, foler meg skikkelig oppblaast idag --- og jeg VET at det ligger en halv plate kokesjokolade i skapet... Ikke lett og staa imot suget med en vilje av plast... Skal ha tiramisu til dessert i dag ogsaa, skal feire papsens bursdag. Tror nok ikke jeg klarer aa la vaer aa spise den... Men klarer jeg aa styre unna alt annet skal jeg vaere fornoyd. I morgen blir det joggetur igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #28 Del Skrevet 8. januar 2004 Hurra! Dette gaar riktig vei! Har trent annenhver dag naa, og er ned en kilo :D Det hjelper, det hjelper. Er naa nesten nede i det jeg var FOER jul... Vekt i dag er 75,6 --- 5,6 kg fra det store maalet... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 6. juni 2004 #29 Del Skrevet 6. juni 2004 Her kommer det en natt hilsen til deg. Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #30 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er nesten litt flaut hvordan ting ALLTID sklir ut... Kanskje litt sent å begynne den store "nå skal jeg inn i bikinien-slankingen", men det er jo bedre sent enn aldri? Føler egentlig at det har gått relativ greit siden påske, selv om det blir endel snoping på lesesalen. Har jo hatt eksamensperiode siden før påske, så det er vel på tide å bremse opp på den trøstespisingen... Men nå er det bare en uke igjen! Så venter deilig sommerfeire med masse frukt og trening! Jeg merker at jeg blir motivert og får ny gi bare jeg skriver her... På tide å bli litt aktiv med dagboken igjen, med andre ord... Har desverre veldig lite overskudd for tiden, både pga tidenes lengste og hardeste eksamensperiode, og pga alt pollenet som er i luften nå om dagen. Blir helt slått ut, og sitter på lesesalen og halvsover meg igjennom dagen. Tror jeg skal prøve å få trent litt i morgen - kanskje det hjelper...? Var på spinning i går, det hjelp litt. Med unntak av litt smågodt i går og litt kokesjokolade i dag, har jeg vært veldig flink de siste dagene. Ovnsstekt laks i går til middag, skal ha roastbiff med grønnsaker i dag. Tror dette skal bli bra... Er bare nødt til å finne tilbake til trenings-overskuddet; går alri i verden ned i vekt dersom jeg ikke trener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2004 #31 Del Skrevet 6. august 2004 Hei på deg Veslepus - Har du vært på siden til Dr. Lindberg og sett? Der finner du blant annet hele skjemaet med glykemisk index. Jeg satt nettopp og tittet på den, og ser at f.eks. jordbær som jeg ser du putter litt av i munnen har en GI på 40. Like mye som melkesjokolade, kjære deg! Epler ligger enda litt høyere. Jeg mener å ha hørt at man skal være litt forsiktig med frukt skjønner du. Indexen finner du her: Glykemisk Index For alt jeg vet har du vært på siden hans flere ganger, og har indexen hengende på kjøleskapdøra, men tenkte bare jeg ville tipse deg allikevel - i tilfelle. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 6. august 2004 Forfatter #32 Del Skrevet 6. august 2004 Huff.. Jordbær har det gått en del av i sommer. Igrunnen har det gått endel av mye i sommer.... Vet ikke helt hvor det gikk galt, men noe vekttap har det iallefall ikke blitt. Har printet ut listen over Glykemisk Indeks-innhold, tror jeg skal prøve å følge den litt. Takk for tipset :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. oktober 2004 #33 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei! Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en kjempe flott helg. Klem fra meg :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 18. desember 2004 #34 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå