Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker, og har alltid brukt Telenor som internettleverandør. Nå er jeg i markedet for å prøve noe annet, og kikker litt på Tiscali.

De har bla. en ordning med forhåndsbestillt surfetid (545,- for seks timer daglig pr. mnd., med 13 øre/min. for det du måtte surfe for utover de seks timene.)

For seks timer surfing daglig i en måned betaler jeg ca. 1300 kroner til Telenor, minus 20% rabatt på beløpet.

I tillegg betaler jeg jo abb.avgift.

Det jeg liker med Telenor er at jeg gjennom abb. også får Norton antivirus, brannmur, og spamfilter på mailen.

Det kan se ut som jeg kommer mye billigere ut av det med Tiscali.

Men er Tiscali stabil? Jeg mener, risikerer jeg mye brudd i nettforbindelsen? Noen som bruker dette, og kan si litt om saken? Hvordan er kundeservice å forholde seg til?

Kort sagt, er dere fornøyd med Tiscali som internettleverandør?

Kan legge til at jeg som regel surfer mer enn seks timer daglig, kommer mye an på trafikken her inne :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Liten
Skrevet

Jeg hadde Tiscali et par mndr før jeg gikk over til bredbånd og merket ikke noe til brudd i nettforbindelsen. Brukte dem ikke lenge nok til å si noe særlig om kundeservice, men de var hvertfall helt greie da jeg ville avslutte abonnementet mitt hos dem.

Skrevet

Takk for svar, Liten. Det ser i alle fall fristende ut, men det kommer litt an på hva jeg må betale i tillegg for antivirusprogram og annen beskyttelse av maskinen.

Tiscali tilbyr også bredband via satelitt, men månedsavgiften er litt drøy. De har nylig gått ned fra 2500,- i måneden til ca. 1400;-, så det nærmer seg det jeg betaler Telenor for surfing via modem.

Vurderte å innstallere dette, men bor slik til at jeg neppe får fri sikt til parabolen..

Skrevet

Hei, vi har brukt Tiscali i et par år og har ikke opplevd brudd i nettforbindelsen. Vi begynte med modemforbindelse med fast ringetid per mnd og gikk over til bredbånd for litt over et år siden. Norton antivirus og brannmur vet jeg ikke så mye om, da vi har det selv.

De er alltid hyggelige, og alt utenom en ting har alt på kundeservice gått kjapt (som skifte abbonomentstype, der får vi regning for modemet enda)

Altså; hadde det ikke vært for den idiotiske regningen som vi ikke skulle ha fått, hadde (er) vi vært svært fornøyde.

Skrevet

Jeg er nå Tiscalibruker, så får vi se hvordan det går. Takk for svar :)

Skrevet

Har hatt samme abonnement som deg Hege i et års tid (Maxi Surfer heter det vel?) og har positiv erfaring med det. Så flyttet vi og der vi bor nå kan vi ha bredbånd - og da er dét billigere (hos NextGentel). :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Tiscali har en kundebehandling som ikke likner noe. Har vært masse rot med fakturaer. Når man har ringt kommer man ikke gjennom på telefonen. Man får ikke svar på e-post. Lar man være å betale feilaktige regninger går det til et innkassoselskap, selv om du har prøvd å kontakte Tiscali flere ganger i forkant. Har bare negative erfaringer med Tiscali og vet om andre som og har det. Men det kan jo gå bra for andre, lykke til!

Skrevet

Jeg testet kundeservice og fikk kontakt med en fyr staks. Kan ha vært heldig, men det vil vise seg. Roter de med faktura bare en gang, er jeg ute av det igjen. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...