Gå til innhold

Lokaler Grenland/Kragerø

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Jaja, så står vi fast i planlegginga da... Finner ikke lokale!

Det er Grenland (Skien, Porsgrunn, Bamble) og Kragerø som er aktuelt for oss... Vi vil ha et lokale som er vakkert og elegant i seg selv, så klubbhus o.l. er ikke aktuelt... (klærne gidder jeg ikke bruke mange tusen på, men jeg vil være på et PENT sted!) Det er noen steder som er strøket fra listen fordi de ikke er aktuelle av forskjellige grunner, og de er:

Nedre Jønholdt Gård (dårlig romløsning/plass)

Villa Fløyen (dyrt, og dessuten ikke nevneverdig imponert over maten ved tidligere besøk...)

Hotel Vic (vært der i forbindelse med så mange andre ting, greier ikke å forbinde det med bryllup...)

Et sted vi vurderer, er Villa Bergland i Kragerø, men vi vil ned og se før vi bestemmer oss.

Lokalkunnskapene mine på dette området er skremmende små... Det er et lokale på Skrukkerødtunet i Porsgrunn som jeg prøver å finne ut hvem som eier, om noen vet det, si gjerne ifra! :)

Er det noen fra området som har andre forslag?

Endret av Grafica
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var gjest i et bryllup som ble holdt på brevik seilforening sine lokaler. Vet du skrev at du ikkke ville ha et klubbhus, men dette er mye finere enn et klubbhus!

Det ligger helt nede ved sjøen, inne er det ganske pent, i tillegg er det en stor platting rett utenfor som er kjempefin å danse på. Er ikke helt sikker på hvor mange gjester det var der, men tipper rundt 50, og vi hadde god plass, så er helt sikkert plass til enda flere.

Du nevnte Villa Berglund i Kragerø, det er et helt nydelig lokale det også! Har vært der i en del begravelser, og der er det hvertfall plass til 100. Kjempefin uteplass:-)

Jeg aner ikke noe om pris på noen av stedene, og har heller ikke hørt om Skrukkerødtunet.

Gjest Grafica
Skrevet

Takk Neje, tipset taes til etterettning! :)

Gjest Gjest_gamlemor_*
Skrevet

Flere forslag:

-"Villa Vestregate" i Porsgrunn.. Tror ikke det er plass til mer enn 40 gjester der.

-"Halen gård" i Langesund, plass til ca 70-80 middagsgjester.

-"Langesund Bad" -ihvertfall plass til minst 80 gjester.

-Skjærgården hotell i Langesund.

-Spa hotellet i Kragerø.

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Takk gamlemor! Spa hotellet i kragerø har jeg sjekket ut og de tar ikke imot selskaper av den typen, men de andre var gode tips :jepp:

Endret av Grafica
Skrevet

Villa vestregate er et godt forslag, langesund bad og.

Hva med halen Gård?

var der i bryllup en gang og det var veldig all right.

Men... hva med jomfruland?

Gjest Grafica
Skrevet

Jomfruland har jeg aldri vært på faktisk! Vet ikke helt hvor det er engang :sjenert:

Gjest Gjest_gamlemor_*
Skrevet

Bare hyggelig å hjelpe til :)

Croftholmen er jo også et nydelig sted, men de leier ikke ut til selskaper til "ukjente". (Bare til de som jobber der) Så hvis du kjenner noen som jobber der har du jo muligheten. Tidligere gikk det an å leie kantina der, men det TROR jeg det er slutt på.

Jeg hadde selv mitt bryllup på "Halen gård" og var veldig fornøyd med det.

Vi vurderte også Villa vestregate, men det ble dessverre for lite for oss i forhold til antall gjester.

Har også vært i bryllup på Jomfruland noe som var en helt spesiell opplevelse. Det er jo bare sååååå vakkert der ute:) Vi var på et slags vel-lokale/samfunnshus. Ikke så mye å skryte av lokalene akkurat,men jeg har hørt om noen som har leid restauranten der ute også. Verdt å undersøke allefall.

Eller hva med å ha selskapet ombord på en leid båt. Flere å velge mellom i distriktet....?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med Bestul jakthytte,eies av Løvenskiold fossum hovedgård i Skien?

Kjempe koselig der!!!

Hovedgården er jo helskjønn!!!men dog,sikkert ikke for leie!! :tristbla:

Skrevet

fått noen nye idèer?

Gjest Grafica
Skrevet

Er nok fortsatt Villa Bergland og det lokalet på Skrukkerødtunet vi er mest interessert i. Har funnet ut at LLH eier det lokalet, men aner ikke hvordan vi skal gå frem for å kontakte de ang. leie... Vet at det leies ut, for jeg pleide jo å sykle forbi der når jeg bodde hos mamma, og da var det av og til selskaper der.

Gjest Catwoman
Skrevet

Odd Fellow i SKien er veldig koselig. Det ligger på Falkum.

Og Vindfjelltunet er koselig.

ANer ikke hvordan noen av de er på pris og sånt, det er bare to steder jeg kjenner til som jeg synes er koselig.

http://www.vindfjell.no/

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg fortsetter gjerne denne tråden selv om den er noen måneder gammel... Vi leter etter et lokale i Grenland, helst i Porsgrunn, maks 50 gjester. Aller helst et sted hvor vi kan ta med drikke selv. Ikke klubbhus. Har fått noen tips, men veldig vanskelig å finne info på internett. Noen som kan hjelpe?

Druidens Hus - har hørt det er fint, men litt lite? Hvor ligger det? Kontaktinfo?

Sjømannsforeningens lokaler i Porsgrunn? Samme kommentar som over..

Odd Fellow i Porsgrunn - har lest et sted at en kan ta med seg drikke hit?

Andre steder, ikke i Porsgrunn:

Furuheim - kjenner godt til dette stedet, men har det foreløpig kun som "back-up" da jeg i utgangspunktet kunne tenke meg et mer "koselig" sted (selv om alle steder selvsagt kan bli bra med litt pynt og blomster osv).

Håndverkeren - finner null info - noen som vet noe om dette stedet? Bare hørt at det er koselig der...

Sjømannsforeningen i Skien - ligger nede ved Langbryggene - noen som vet ang medbrakt her?

Jarseng Sportsstue - noen som har vært her i "finere" selskap?

Andre forslag til lokaler - med tilhørende info???

På forhånd takk :jepp:

Skrevet

Vi har bestemt oss for Villa Fløyen :strix: Det var ikke i nærheten så dyrt som jeg trodde, og har hørt fra flere hold at vi nok bare var uheldige med maten den gangen jeg var der, og det er mange år siden nå.

Odd Fellow leier ikke ut til andre enn medlemmer fra 01.01.2010.

På Skrukkerød i Porsgrunn har LHL et lokale som tar ca 40 personer, der sørger man for catering og drikke selv. Jeg fant ut at man må ringe LHL Øst for å snakke med noen ang. det lokalet.

Ellers enn det kan jeg ikke hjelpe deg med så mye, Betty. Jarseng har jeg hørt mange snakke varmt om, til bryllup også, men har ikke vært der selv.

Skrevet

Gratulerer med å ha spikret lokale, Grafica! Det må være godt…

Vi har også tenkt litt på Villa Fløyen og det er helt klart billigere enn for eksempel Langesund Bad og Nedre Jønholt Gård, men vi skulle som sagt ønske vi fant et sted hvor vi kunne tatt med drikke selv. Mange i slutten av 20-årene som kommer i bryllupet og vi kunne tenke oss å ha åpen bar. Har regnet på det og vi sparer nesten 20 000 KUN på alkohol dersom vi kan ha det et sted vi kan ha medbrakt…

Men Jarseng skal vi kikke litt nærmere på, tror jeg. Dersom vi finner lokale fort blir det nemlig vinterbryllup på oss og da må det jo være veldig fint å ha det på Jarseng!?

Takk for svar og lykke til :)

Skrevet

Betty:

Druidenes Hus ligger i Porsgrunn,i Storgata.

Plass til 80 gjester tror jeg.. Og kan ha med egen drikke og mat. Tror det koster 5000kr i leie inkl vask.

Skrevet
Gratulerer med å ha spikret lokale, Grafica! Det må være godt…

Vi har også tenkt litt på Villa Fløyen og det er helt klart billigere enn for eksempel Langesund Bad og Nedre Jønholt Gård, men vi skulle som sagt ønske vi fant et sted hvor vi kunne tatt med drikke selv. Mange i slutten av 20-årene som kommer i bryllupet og vi kunne tenke oss å ha åpen bar. Har regnet på det og vi sparer nesten 20 000 KUN på alkohol dersom vi kan ha det et sted vi kan ha medbrakt…

Men Jarseng skal vi kikke litt nærmere på, tror jeg. Dersom vi finner lokale fort blir det nemlig vinterbryllup på oss og da må det jo være veldig fint å ha det på Jarseng!?

Takk for svar og lykke til :)

Vi er ungt brudepar selv, men størstedelen av våre gjester er voksne og mennesker som drikker lite/ingenting, så vi kal ikke ha åpen bar fordi det er maks 10 gjester som kommer til å benytte seg av baren etter middag, derfor passer Villa Fløyen for oss :)

Har som sagt ikke vært på Jarseng selv før, men utifra det jeg har hørt vil jeg tro det er et perfekt sted til et vinterbryllup!

Nedre Jønholdt gård er sinnsykt dyrt, jeg må si det...

Hvis du er interessert i det på Skrukkerød (utrolig vakkert sted altså!) så kan du sende meg en PM, så kan jeg forklare deg nøyaktig hvor det ligger :)

Skrevet

Takk, Prestekrage:) Jeg har hørt av andre at Druidenes Hus er litt lite, men om det er beregnet for ca 80 burde det gå fint, for vi er maks 50. Fant nummeret deres på gule sider, så da tar vi en telefon dit!

Grafica – vi regner med å bli ca 45, så da tror jeg ikke vi tør å satse på et lokale for 40 på Skrukkerød. Kjipt om vi har et problem om alle kommer…

Da har jeg fått snirklet meg inn et par gode alternativer og kan ta noen telefon og helst også en liten visitt.

Takk for god hjelp, jenter! Da får vi bare håpe at de er ledige og så kan vi sette dato. Whuææææh :fnise:

Skrevet
Betty:

Druidenes Hus ligger i Porsgrunn,i Storgata.

Plass til 80 gjester tror jeg.. Og kan ha med egen drikke og mat. Tror det koster 5000kr i leie inkl vask.

Det var opptatt på datoen vi ønsker (10-årsdagen vår). Sukk :tristbla:

Det er bare 4 mnd til, så kan jo ikke forvente noe annet, men hadde vært morsomt å fått det til på den datoen! Men det er også derfor vi må ha det et sted hvor vi kan få det til litt billigere - er jo begrenset hvor mye en klarer å spare på 4 mnd! Vi får lete litt til før vi eventuelt må gi opp og gjøre det senere.

Skrevet

Håper dere finner et lokale som er ledig da :) Skal ikke være enkelt dette med lokaler altså! Jeg trodde jeg var godt kjent i lokalmiljøet, men innser at det er jeg visst ikke likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...