Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hei! Jeg har tidligere bedt om råd til hvordan jeg skal pusse opp en gammel slagbenk (oljet furu). Jeg har nå pusset og grunnet. Før jeg skal gjøre innkjøp av malingen, kom jeg på at jeg kanskje burde spraylakkere den istedet? Har ønske om en sort høyglanset overflate. Billakk - er dette noe jeg kan kjøpe selv og utføre selv? Noen erfaringer? Selges dette i vanlige malebutikker? Andre spraymetoder som anbefales? Kan selvsagt nå kjøpe inn maling og starte på dette, men om spraylakk også fungerer fint så virker dette mye enklere i mine ører. Noen erfaringer? Og dersom jeg skal levere inn møbelet, hvor mye koster noe slik dersom jeg ønsker at dette gjøres av proffesjonelle? Noen som anbefaler noen i Oslo/Akershus som ikke er alt for dyre? Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Tror du bør høre på et billakkeringsverksted. Det er nok vanskelig å få dette pent da maling fort vil renne.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Du får kjøpt spraymaling på byggvarebutikker. Koster litt over 70 kr per boks, du må nok regne med at det går noen bokser. Arbeidet må foregå utendørs, pga farlige gasser. Spray på veldig tynne lag, begynn veldig forsiktig. Prøvd gjerne på baksiden hvor mye du kan spraye på i en omgang før det begynner å renne. Lykke til:)
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Og pass på vindretningen, sånn at du ikke lakkerer biler foreksempel.
Jinx82 Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Tror Biltema har spraymaling/lakk i svart metallic til 50-60,- kr pr. boks
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Hei! Jeg som er TS. Har nå kjøpt "Bengalakk" (?Skrives det slik?). Et strøk og er veldig fornøyd. Må ta to el. tre strøk totalt, men er sikker på at sluttresultatet blir veldig bra. Dette blir veldig lekkert. Benken ser nå veldig tøff ut. Er så fornøyd. En benk på Finn til 300,- og ingen stor jobb med maling hjemme. Blir så bra, så bra Har også en stor treskjenk (gammel Eik) som jeg tror jeg skal levere inn til lakkering, Billakk. En tøff farge. Knæsj lilla kanskje? Så om noen kjenner til et firma i Oslo som utfører slikt på bestilling til en grei sum hadde jeg satt stor pris på svar. På forhånd takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå