Gå til innhold

Kattungen mister pels

Gjest Kattegjest

Anbefalte innlegg

Gjest Kattegjest

Tør nesten ikke innrømme at vi har kattunger etter å ha lest diverse her nå, men til saken:

Vi har et kull på tre små, de er nå snart fire uker gamle.

Den ene småtassen begynte å miste pels for et par uker siden. Den faller av i "striper". Under ser det ut til at det kommer ny pels.

Alle tre hadde langhåret pels da de ble født, og de to andre er nå noen store bamser med kjempetjukk, langhåret pels.

Den snaue småkaren er den sprekeste av de tre, og almenntilstanden er upåklagelig.

Har snakket med veterinær, men de ber oss se det an noen dager til før vi eventuelt tar den med dit for undersøkelse.

Er det noen som har sett eller hørt om noe som kan være årsak til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd liknende selv. Men kan du ikke legge ut hva det var, etter at du har vært hos veterinæren?

Lykke til med småtrollene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være allergi. Ja, katter kan bli allergiske de også. :) Nabokatten mistet også pels og fikk antibiotika og dyrlegen mente katten var allergisk siden de ikke fant antydning til midd eller noe annet. Og etter kuren har pelsen kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattegjest

Takk for svar!

Har funnet litt på nettet om katter som har allergi, og det ser ut til å stemme med symptomene.

Før eventuelt dyrlegebesøk, skal jeg vaske pusen med spesialsjampo.

Så får vi se.

Han har virkelig et helt spesielt lynne, så jeg håper han kommer over problemet sitt. (Det hadde jeg selvsagt håpet på uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest kattegjest

Nå er pusekatten blitt vasket med spesialsjampo noen ganger. Samtidig har jeg fjernet en ullgenser fra kurven. Er ganske sikker på at den er allergisk mot ull, nå begynner den å bli lodden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Taor opp gammel tråd.

Jeg har en kattunge som mistet all pelsen når hun var 3 uker gammel. Skjedde plutselig på 24 timer. Veterinæren sa kattungen er frisk og hun finner ikke noe grunn. Pelsen skal vokse ut igjen. Kanskje mangler noen vitaminer som hun får ved overgang til fast føde. Bare rart at den andre kattungen er helt normal...

Så jeg har en langhåret og en sfinx i kullet nå :)

Anonymkode: 12a9f...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...