Gå til innhold

Coach


Imax

Anbefalte innlegg

Har vært inne på ideen å skaffe meg en personlig coach som kan hjelpe meg til å få meg ny jobb. Noen som har testet dette? Har vært inne på nettet og søkt, og funnet noen interessante lenker. Fint hvis noen har tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forbindelse med et lederutviklingsprogram i selskapet jeg jobber i, har jeg en personlig coach fra Cap Gemini Ernst & Young. Veldig fornøyd! :P

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har brukt en coach i forbindelse med mitt siste jobbskifte. Har bare positive erfaringer fra det. Det som er viktig i den forbindelse er at man får god kjemi med coachen og at man er klar over hva man kan forvente/hva man ikke kan forvente av coachen. Vi jobba mye med bevistgjøring, hva er jeg god til, hva har jeg lyst til å jobbe med osv. Samt hvordan skulle jeg klare å få drømmejobben i den delen av landet jeg ønsket. Sammen så jobba vi noe med strategi, la planer for jobbsøkinga og nettverksbygginga. Vi jobba med søknader og cven og vi trena mye på intervju og kommunikasjon. Det viktige var at det var jeg som skulle ha ny jobb og det var jeg som skulle vise hva jeg var god til. Det var ikke coachen som skulle skaffe meg en jobb.

Utbyttet mitt var ny jobb og at jeg lærte mye om meg selv. (min forrige arbeidsgiver betalte for coachen, ikke fordi jeg var ubrukelig, men fordi jeg ønska meg vekk... til en annen kant av landet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...