Gjest Løve66 Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jeg oppdaget til min forskrekkelse at det var noe jeg hadde glemt å ta med i selvangivelsen. Det er ikke noe som har betydning for skatten, men bør for ordens skyld stå der likevel. Hvordan håndterer jeg dette nå i ettertid? Sender et brev til skatteetaten og forklarer? Fant i hvert fall ikke noe jeg kunne sende inn på altinn.
Østlandet Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jeg oppdaget til min forskrekkelse at det var noe jeg hadde glemt å ta med i selvangivelsen. Det er ikke noe som har betydning for skatten, men bør for ordens skyld stå der likevel. Hvordan håndterer jeg dette nå i ettertid? Sender et brev til skatteetaten og forklarer? Fant i hvert fall ikke noe jeg kunne sende inn på altinn. Forstår jeg deg riktig, at du da altså har levert på altinn.no? I så fall er det jo bare å rette opp og levere en gang til. På altinn.no, så kan man jo levere x antall ganger frem til fristen. Jeg har også allerede levert der. Men kommer til å ta den frem igjen en gang til, for å se om jeg har fått med alt. I fjor, tror jeg at jeg leverte og forandret 3-4 ganger etterpå. (altså innen fristen)
Gjest Løve66 Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Forstår jeg deg riktig, at du da altså har levert på altinn.no? I så fall er det jo bare å rette opp og levere en gang til. På altinn.no, så kan man jo levere x antall ganger frem til fristen. Jeg har også allerede levert der. Men kommer til å ta den frem igjen en gang til, for å se om jeg har fått med alt. I fjor, tror jeg at jeg leverte og forandret 3-4 ganger etterpå. (altså innen fristen) Ja - har levert på altinn og trodde også det var slik at man kunne gjøre endringer frem til innlev.frist 30. april. Men nå fant jeg ikke noe sted å gjøre endringene - men da skal jeg jamen lete litt bedre! Takk!
Østlandet Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Jeg aner jo ikke hva du skal gjøre av forandringer. Men om du går inn på altinn, så finner du jo din leverte selvangivelse under "sendte og arkiverte" (eller noe lignende.) Til høyre på linjen for selvangivelsen din (RF-1030), så står det noe sånt som...."lag ny kopi" og klikker du der, så kommer du inn. (Mener i hvert fall det var omtrent slik) Om det er en generell opplysning du skal gi, så er det en post for det. Tror det var post 5.0 (tilleggsopplysninger) Ellers er alle poster åpne for forandring og du kan deretter levere en gang til.
Gjest Løve66 Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Jeg aner jo ikke hva du skal gjøre av forandringer. Men om du går inn på altinn, så finner du jo din leverte selvangivelse under "sendte og arkiverte" (eller noe lignende.) Til høyre på linjen for selvangivelsen din (RF-1030), så står det noe sånt som...."lag ny kopi" og klikker du der, så kommer du inn. (Mener i hvert fall det var omtrent slik) Om det er en generell opplysning du skal gi, så er det en post for det. Tror det var post 5.0 (tilleggsopplysninger) Ellers er alle poster åpne for forandring og du kan deretter levere en gang til. Logget inn via minside.no og fikk da tilgang til endring direkte derfra, gikk helt greit (hadde allerede gjort det da jeg leste svaret).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå