EMBLA Skrevet 24. februar 2002 #1 Del Skrevet 24. februar 2002 Hei! Har akkurat sett en repotasje på tv.Norge om kvinner som foretar inngrep for å stamme skjeden og for å pynte på kjønnsleppene.(i USA selvfølgelig)Jeg ble litt forskrekket over at så mange har komplekser over hvordan kjønnsleppene ser ut. I følge programmet og div. fotografier som ble vist frem er vel de fleste av oss litt "unormale" tenker jeg! Noen fler som så programmet? _________________ *Embla*1212[ Dette Innlegg er endret av: EMBLA den 2002-02-24 22:57 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 24. februar 2002 #2 Del Skrevet 24. februar 2002 Hva?? Hvor gamle var disse kvinnene da? Komplekser? jeg har ikke studert andre sitt underliv,så jeg vet ikke om jeg er unormal. Hadde vel ikke fundert på det før jeg fikk noen problemer med det jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 24. februar 2002 #3 Del Skrevet 24. februar 2002 (Lurer meg inn en tur selv om jeg er for ung...) Så også programmet, var ganske sjokkert, men tok meg selv i å tenke at jeg nok også er "unormal"... Gikk rett opp for å se meg i speilet etterpå og må si at jeg er flott! Helt unik og helt normal!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 24. februar 2002 #4 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg så det sammen med min venn......og vi var enige - det var ikke underlivet det var noe feil med, men hodet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #5 Del Skrevet 25. februar 2002 Hiver meg på jeg også........... Jeg så programmet med kritiske øyne. Ifølge bildene som ble vist, er nok jeg også (etter 3 barnefødsler) helt "unormal" ifølge normen for hvordan man skal se ut. Det er skremmende at disse damene stiller hos denne legen med bilder fra Playboy - og sier at "sånn vil jeg se ut". Nei, jeg aksepterer at underlivet mitt er slik det er - skammer meg ikke, og har heller ingen problemer med å la kjæresten min se meg i fullt lys.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vekten Skrevet 25. februar 2002 #6 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg så også dette programmet og ble sjokkert! Å endre på "pupper og lår" er "normalt" i dag, men vagina???? Ufattelig! Jeg er "bare" 25 år og har en datter på 2 og en ny på vei, men ærlig talt! Legge meg under kniven slik? Frivillig? Aldri!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemor Skrevet 25. februar 2002 #7 Del Skrevet 25. februar 2002 Joda jeg er også litt "unormal". Såg programmet men ikke hele. Var det noen som fikk med seg hva en slik opperasjon koster ??? Er litt nyskjerrig...ikke at jeg har sovet dårlig i natt!!! på grunn av min vaginas utseende! Hilsen lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 25. februar 2002 #8 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg så også dette programmet. Skjønner heller ikke at noen kan ha komplekser for kjønnsleppene sine. Man sammenligner da ikke disse med andre?!?!? Har ALDRI tenkt på hvordan underlivet mitt ser ut. Så lenge det er rent og friskt og fungerer slik det skal, må vel det være greit? Når det gjelder vaginalplastikk etter fødsel, så blir jeg litt skremt. Skal vi nå bli bombardert med "nødvendigheten" av slike inngrep for å fungere seksuelt etter en fødsel? Selv har jeg riktignok ingen barn (ennå), men tanken på å måtte foreta inngrep for å stramme opp skjeden etter en eventuell fødsel har aldri streifet meg. Jeg synes at det ville være veldig leit om det skal bli "vanlig praksis" å gjøre dette, for jenter som ellers er helt normale. Kroppen endrer seg med både år og fødsler. Det må vi (og mennene våre) leve med. Selvsagt er jeg for å gjøre det beste ut av seg selv til enhver tid, men å legge seg under kniven for å rette på alle tenkelig og utenkelige "skavanker" blir rett og slett for søkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2002 #9 Del Skrevet 26. februar 2002 Synes vi skal være glad i de skavankene vi har jeg - det er jo bl.a. disse som gjør oss til de unike individene vi er. Det var riktignok en av damene i programmet som hadde ødelagt seg skikkelig etter en fødsel - blærefremfall - inkontinens etc. Når en sliter med slike problemer mener jeg det er etisk riktig. En av damene fikk spørsmålet om hvor "trang" hun ville bli..... om hun ville bli som en 16 åring...... svaret hun gav var " nei, jeg vil bli trangere"..... DET er etter min mening moralsk helt på trynet. Vi damer må lære oss at kroppen vår forandrer seg i takt med tiden, barnefødsler setter sine spor + at det faktisk er en del vi selv kan gjøre for å holde kroppen ved like.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 26. februar 2002 #10 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg så programmet, og reagerte på at en del leger støtter opp om kvinners behov for å forandre utseendet på kjønnsleppene. Enig i at det er hodet på disse damene det feiler noe, ikke underlivet... Trodde legers jobb var å informere om kvinnens anatomi, hvordan utseende kan forandre seg et div. fødsler, klipping etc. Ikke fyre opp under disse kvinnenes vrangforestillinger om at normale kjønnslepper er deformerte. Kan forstå argumentasjonen når det gjelder livmorsfremfall og inkontinens, men det er jo en helt annen diskusjon. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 27. februar 2002 #11 Del Skrevet 27. februar 2002 D er pengen som regjerer her som ellers.Mere slik enn i d programmet om silikonpupper! Fixing på underlivet for å bli strammere..Nei-- D finnes jo vekter som man kan trene opp skjeden , men d blir vel for mye arbeid d!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 28. februar 2002 #12 Del Skrevet 28. februar 2002 Eller muligens bruke disse "treningskulene" som er til salgs gjennom KG sin erotiske butikk? Jeg ante ikke noe om at slikt fantes, er det bare meg som er helt uvitende? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy Skrevet 2. mars 2002 #13 Del Skrevet 2. mars 2002 Vel, jeg er langt fra 40, men jeg tok en tittin her likevel jeg.. Jeg har vært inne på flere sider som omhanldet plastisk kirurgi, og har vært innom noen "rapporter" og bilder. De gav meg jammen forståelse.. Det som var det største problemet var at kjønnsleppene var blit store/lange og slafsete, og ofte smatt inn i kjeden uten samleie, eller gav "gnagsår" ved bruk av undertøy osv. Det andre store problemet var at mange etter en fødsel var blitt så vide i skjeden at det ikke gav noe følelse under samleie. DA kan jeg forstå at de vil gjøre et inngrep. Men jeg er med dere, at hvis det bare er fordi den ikke er "pen", er det litt forfengelig. Vær i hvertfall klar over at det er ganske mange som gjør det fordi det gir dem komplikasjoner!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå