Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hva renser dere deres epileringsmaskin med, og evt hvor kjøpes det? Dessuten... Har lest/hørt en plass at man bør smøre seg med salisylsyre etter epilering for å unngå inngrodde hår og røde nupper. Stemmer dette? Og isåfall, hvilken type? Har spurt på flere apotek, men der vet dem ikke, så idag kjøpte jeg noe som heter "Salisylsyre NAF 10% olje". Vet noen om d er riktig eller? Er VELDIG plaget med inngrodde hår og røde prikker etter epilering..
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Heisann! Angående rensing er jeg ikke sikker, men det jeg smører meg med etter epilering er noe jeg kjøper på kondomeriet, som heter Unirens. Jeg har aldri fått ingrodde hår hverken før jeg begynte å bruke den eller etterpå, men jeg har lest at mange bruker den :o)
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Tusen takk for svar <3 Antar at Unirens hjelper mot røde prikker og forhindrer evt infeksjoner, men hjelper dette også mot inngrodde hår? Og er det noen som vet noe om Salisylsyre i forbindelse med epilering?
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Jeg lurer også på hva med/hvordan dere renser epileringsmaskina..? Bruker dere alkohol på den kosten som følger med og børster pinsettene? Eller bare varmt vann? Og en ting til: leste et sted at man kan kjøpe unirens på vita også. Stemmer det? Flaut å gå på kondomeriet syns jeg.. Og... (jeg gir meg ikke :gjeiper:) Hvordan er det mulig at jeg får ettervekst etter bare noen dager når jeg har epilert?!? Nei jeg spiser ikke gjødsel eller noe!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Og... (jeg gir meg ikke :gjeiper:) Hvordan er det mulig at jeg får ettervekst etter bare noen dager når jeg har epilert?!? Nei jeg spiser ikke gjødsel eller noe! Opplever det samme etter 1-2 dager. Er definitivt ikke konstruert som de i reklamen, som kan gå ukevis med glatte legger.
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 (endret) Opplever det samme etter 1-2 dager. Er definitivt ikke konstruert som de i reklamen, som kan gå ukevis med glatte legger. Endelig noen som har opplevd det samme..! Synes du det var vondt å epilere? Det synes ikke jeg nemlig.. litt redd for at håra mine ikke kom ut med rota.. Det stakk litt, men vakke voondt.. Jeg har veldig tynne lyse hår på leggene da.. Vetikke om man må ha grisebust for at det skal funke? ? Rare greier.. Tror jeg skal prøve èn gang til, hvis ikke resultatet blir bra da heller, så fyker hele greia i posten tilbake til Braun!! Endret 28. april 2009 av -jenta fra havet
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Endelig noen som har opplevd det samme..! Synes du det var vondt å epilere? Litt i starten, men nå kjenner jeg det knapt.
Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Børster bort hår og renser epilatorhodet med pyrisept eller klorhexidin. For min del holder det å være flink med å bruke peelinghansker annenhver dag på områder jeg epilerer, og gå over og klemme ut dersom jeg ser inngrodde hår. Da er det aldri noen røde prikker. Med tanke på at hårene kommer ut igjen - noe vil det alltid være, hårene vokser med ulik fart, og selv om du nettopp har epilert er noen for korte til å bli røsket ut. Om det er mange hår kan jeg tenke meg at det skyldes at man brekker hårene i stedet for å nappe. Mulig det er pga epilatoren, pga tørre hår eller på grunn av feil bruk... men aner egentlig ikke hvorfor. Jeg har aldri hatt dette problemet. Epilerer en gang i uka, da er det minimalt med hår som skal røskes ut hver gang, og jeg har alltid glatte legger. En av grunnene til at jeg velger epilering fremfor voks - også med voks har jeg sett hår etter en ukes tid, da er det kjedelig å vente 4-5 uker på neste runde med voks.
Aurela Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Og... (jeg gir meg ikke :gjeiper:) Hvordan er det mulig at jeg får ettervekst etter bare noen dager når jeg har epilert?!? Nei jeg spiser ikke gjødsel eller noe! Kanskje du har stilt den inn feil? Min har en skive med +/- som man stiller inn etter hvor vandt hårene er med epileringen. Hvis den er stilt inn feil kan de nye myke hårene knekke eller noe sånt.. Hos meg holder det lenge, men det er alltid en del småhår som jeg ikke får med uansett hvor lenge jeg holder på, så ender ofte opp med å shave i tillegg (hvertfall nå som vi har mye massasje på skolen og jeg ikke vet når noen skal massere leggene mine, hater nemlig stikkende legger selv).
eleit Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Har ikke noen gode råd for å rense epileringsmaskina, opplever at jeg aldri får det til 100 prosent liksom.. Men, unirens er et bra middel å bruke etter epilering, men det aller viktigste er å skruppe/peele godt et par dager før og dagen etter, for å unngå inngrodde hår.. Og, til deg som ikke tør å dra på kondomeriet kan du jo kjøpe det slik. Det dere sier om at hår dukker opp 2 dager etter er helt normalt. Det er umulig å få med alt, og i tillegg vokser hår i 3 faser. Så, de hårene du har fått ut de kommer med sikkerhet ikke tilbake på 3-4 uker, fordi kroppen må danne nye hårsekker. Men, det kan komme hår i løpet av denne tiden, fordi de andre fasene kan være aktive da. Men, det fine er at jo mer man epilerer eller vokser, jo mindre hår kommer det opp igjen
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Kanskje du har stilt den inn feil? Min har en skive med +/- som man stiller inn etter hvor vandt hårene er med epileringen. Hvis den er stilt inn feil kan de nye myke hårene knekke eller noe sånt. Jeg trorikke jeg har en slik skive.. Jeg har Brauns silkepil expressive. Den har to hastigheter, og jeg bruker den hurtigste.. Hos meg holder det lenge, men det er alltid en del småhår som jeg ikke får med uansett hvor lenge jeg holder på, så ender ofte opp med å shave i tillegg Ja, jeg shave etterpå også, fordi det ikke ble heeelt glatt når jeg strøk oppover legga.. Men det shaveglattheten varte bare ca 12 timer.. som all annen barbering...
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Det dere sier om at hår dukker opp 2 dager etter er helt normalt. Det er umulig å få med alt, og i tillegg vokser hår i 3 faser. Så, de hårene du har fått ut de kommer med sikkerhet ikke tilbake på 3-4 uker, fordi kroppen må danne nye hårsekker. Men, det kan komme hår i løpet av denne tiden, fordi de andre fasene kan være aktive da. Men, det fine er at jo mer man epilerer eller vokser, jo mindre hår kommer det opp igjen Okei... Men hva om jeg epilerer to ganger på en uke, blir leggene glaatteee i tre uker da? :klø: Jeg trodde epilering (og voksing forsåvidt) skulle gi kjemperesultater med en gang.. Men der tok jeg visst feil.. Skulle jo spare penger og tid..særlig når jeg skal på 3 ukers ferie i Spania. (men må jeg epilere så ofte så kan jeg jo ikke sole meg!!) Lurer på å bare sende tilbake maskina (som kosta nesten 1000 kr!!) og heller kjøpe en ladyshaver i stedet... Er det stor forskjell på maskin og å barbere med høvel? hmmmmmm...
Aurela Skrevet 28. april 2009 #13 Skrevet 28. april 2009 Jeg trorikke jeg har en slik skive.. Jeg har Brauns silkepil expressive. Den har to hastigheter, og jeg bruker den hurtigste.. Sikker? Nå er min Braun en gammel modell men på dette bildet ser du denne skiven rett under det "hodet" man har over epileringshodet. Altså, det med små lilla hjul. Skjønner du noe av dette :klø: Forresten, når jeg googler din modell så finner jeg ikke noe sånt hjul, men det er vansklig å se på bildene da..
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #14 Skrevet 28. april 2009 Sikker? Nå er min Braun en gammel modell men på dette bildet ser du denne skiven rett under det "hodet" man har over epileringshodet. Altså, det med små lilla hjul. Skjønner du noe av dette :klø: Forresten, når jeg googler din modell så finner jeg ikke noe sånt hjul, men det er vansklig å se på bildene da.. Hmmmmm.. ekke heelt sikker. Tror ikke det finnes no sånt. Står ingentig i bruksanvisningen om det i alle fall..! Bare at man kan bytte fra begynnerhodet med massasjeruller til et uten når man er blitt mer vant til å epilere..
Aurela Skrevet 28. april 2009 #15 Skrevet 28. april 2009 Hmmmmm.. ekke heelt sikker. Tror ikke det finnes no sånt. Står ingentig i bruksanvisningen om det i alle fall..! Bare at man kan bytte fra begynnerhodet med massasjeruller til et uten når man er blitt mer vant til å epilere.. Står det hvorfor man skal bytte til uten ruller? Har lurt på å droppe dem, men tenkte de var smarte å ha på.. Har også mistet manualen :gjeiper:
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #16 Skrevet 28. april 2009 Står det hvorfor man skal bytte til uten ruller? Har lurt på å droppe dem, men tenkte de var smarte å ha på.. Har også mistet manualen :gjeiper: Tror de bare er på for å massere huden rett før og rett etter.. Kan bytte de ut med et uten ruller, og da får man visst kontakt med litt flere pinsetter, og det går fortere.. Hakke prøvd enda! Tenkte å prøve uten rullene neste gang. (som blir snart..!)
Daiquiry Skrevet 28. april 2009 #17 Skrevet 28. april 2009 Jeg har også en Braun epilator, og syns den er god jeg! Jeg epilerer to ganger i løpet av en mnd, da får jeg med meg to vekst faser og leggene holder seg glattere lenger. Jeg bruker kun den uten massasjeruller, får bedre resultat. En ting man ikke tenker på, er jo at jo oftere du epilerer, jo mindre hår får du... det er jo positivt da!
Crash Skrevet 28. april 2009 #18 Skrevet 28. april 2009 Og en ting til: leste et sted at man kan kjøpe unirens på vita også. Stemmer det? Flaut å gå på kondomeriet syns jeg.. Ja, det kan man!
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #19 Skrevet 28. april 2009 Hmmm... Nå må jeg faktisk tenke meg om noen ganger til før jeg sender maskina tilbake.. Jeg skal prøve å epilere igjen og se hva som skjer.. og så skal jeg kjøpe unirens på vita! Ordner den opp i prikker som allerede har kommet...og vært der en stund.. Og skal man ta den på før man epilerer? neei.. var vel rett etterpå? Forsvinner prikkene da etter en stund? :klø: Jeg fikk nemlig røde prikker med en gang jeg epilerte bikinilinja (har bare barbert før..) og de er der enda! (ca en uke etter...!)
Gjest tynota Skrevet 29. april 2009 #20 Skrevet 29. april 2009 Unirens etter man har epilert/barbert ja. For meg hjelper det ikke. de røde prikkene kommer allerede i dusjen (dvs like etter jeg har barbert).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå