Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby
Skrevet

Jeg sitter og leker med tanken på hva jeg skal gi min kjære i morgengave når vi blir gift. Og så slo det meg, han som er så hockeyfrelst ville jo blitt kjempeglad for en tur til New York, eller andre steder i USA for å gå på kamp med de store gutta i NHL :lol: Men så lurer jeg på hvor dyr en slik tur er da? Vi skal ikke dra dit for å titte i butikker eller byen, blir vel litt uansett, men hovedmålet med turen er å gå på hockeykamp... Litt annen skala enn å gå i lokalmiljøet, men han ville blitt så glad... Vi må ikke ligge på dyrt hotell heller, kan like godt være noe bed & breakfast eller motell som sikkert ikke er så dyrt. Og gjerne i nærheten av en ishockeyhall. Noen som har noen godt tips om flyselskap, overnatting og pris? Blir det for dyrt så blir det jo ikke noe av, derfor er det kanskje kjekt å begynne å undersøke nå, så om det koster litt mer enn beregnet kanskje jeg får skrapt det sammen. Alt for å glede min kjære ;):sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

På www.newyorkcity.com finner du den ultimate turistguiden til NY hvor du kan finne billige hoteller mm.

Minnie

Gjest Tabby
Skrevet

Takk Minnie :) Har nesten ikke vært utenfor Norge siden jeg flyttet for meg selv så jeg er ikke så bevandret i disse reisegreiene nemlig... :oops:

Skrevet

Hei!

Jeg har bodd på Broadway Inn :D Helt utrolig at det kan ligge i New York, det passer nemlig best på landet et sted. Utrolig koslig betjening og veldig sentralt. Anbefales!!

http://www.broadwayinn.com/

Gjest Tabby
Skrevet

Det var kjempekoselig der, men koster det 215 dollar pr natt for dobbletrom? Da blir det fort dyrt da... Men nå var jo frokost inkludert og middagen billig da.

Skrevet

CA, du finner billigere hotell enn dette. Skal se om jeg finner noe, vi skal reise selv på nyåret. Kommer tilbake med tips.

Skrevet

Her er en del andre steder du kan kikke på.

http://www.new-york.hotels-nb.com/

http://www.1stnewyorkhotels.com/

http://www.new-york-hotels-discount-resorts.com/

http://www.new-york-hotels-search.com/

det absolutt billigste alternativet trotr jeg blir et YMCA, men der er det nok som regel køyesenger ol. Du finner et midtown og et i Harlem.

Og det siste alternativet trenger ikke være et sikkert alternativ.

Vet du forreten hvor NY Rangers spiller, for det er det hockylaget heter, eller er jeg på bærtur?

Kanskje de spiller kanper på Madison Square Garden?. ikke aner jeg,

prøver bare å gulpe opp noe her for å sette deg på sporet.

Skrevet

Det har du helt rett i (New York Rangers) Her er en link til lagets hjemme side med de siste nyheter og kampen for sesongen 2003/2004 - sikkert ett bra sted og begynne ang. datoer. Er du her ett par dager minst kan du faktisk faa med deg flere kamper (som spilles paa Madison Square Garden som ligger midt i Manhatten - 32nd street and 7th ave) noe din kjeare sikkert setter pris paa.

Du kan som regel finne gode priser paa hoteller paa www.expedia.com. Jeg hadde nettopp besok av min kusine og hennes mann og de bodde paa et turist hotel som het Pennsylvania Hotel som faktisk ligger veldig nearme MSG. De var godt fornoyd - men det var ingen luksus ifolge dem. De betalte ca 100 USD natten.

Ang. flyplass saa spiller det veldig liten rolle hvilken flyplass du flyr inn til. Som regel er det bare Newark (i NJ) of JFK som har internasjonale flyvninger. Og selvom Newark ligger i en annen stat, er de begge like nearme Manhatten. Velg den som du kan reise billigst til. SAS fly direkte fra Oslo til Newark, men de billetten er jo som regel dyre. Til JFK gaar Iceland Air og de fleste andre europeiske flyselskap.

Jeg bor forovrig i Manhatten og gjort det i ganske mange aar, saa om du skulle ha noen andre sporsmaal er det bare og sporre ivei.

Du kan ogsaa lete etter billig billetter til NYC paa www.expedia.com. Vi (min mann og jeg) har kjopt mange billetter fra dem via internett og det har alltid klaffet.

God tur og lykke til med bryllupet

Gjest Tabby
Skrevet

Her var det masse hjelp å få jo. Jo det stemmer at New York Rangers er at av lagene i byen der, det andre er New York Islanders, de lå høyere på statistikken for forrige sesong. Uansett så vil han nok kose seg på en slik tur. Prøvde å fritte ham ut litt i går uten å røpe for mye. Da snakket han om at han, hvis han kunne velge så ville han sett Colorado Avalanches (ikke sikker på om de skriver det slik da) Men er de i USA eller Canada?

YMCA er vel ikke førstevalget. Det er jo ikke slik at vi ikke skal bruke noe penger på denne turen men allikevel få den billigst mulig da ;) Så har vi litt mer penger å bruke når vi er der borte mener jeg ;) Takk for linkene Fruenge, skal titte mer på dem når jeg kan uten at min kjære ser det ;)

Hannah, så flott med en insider her da, Kommer nok med flere spørsmål etterhvert. Vi skal jo ikke gifte oss før nyttårsaften 2004 så det blir i januar/februar 2005. Det beste hadde jo vært å fått med seg et par kamper ja. Ishockey er jo spennende som fy også, vi heier på hvert vårt lag her hjemme da, siden vi er fra nabobyer som har hvert sitt lag. Så når de spiller mot hverandre er det spenning i huset i mange dager før. :ler: Nå hadde vi jo fått muligheten til å heie på samme laget ;)

Gjest Tabby
Skrevet

Hannah, den linken til expedia var suveren. Det så ut som ok priser der. Tok et forslag for januar 2004 med fly fra stockholm til NY, med 5 overnattinger på hotell for to personer i samme rom, og det var rett over 7000 kr. Hmmm. spørs om ikke han far får tur når vi gifter oss ja :lol: Tusen takk for den linken, jeg kommer til å benytte den flittig til andre reiser etterhvert også.

Skrevet

Ca. Bare hyggelig å bidra.

Ang. pris så kan du tenke deg følgende. Fly t/retur NY med SAS kan du få for under 4000 kr på denne tiden. I tillegg hadde jeg regnet med $100 for overnatting for dere begge pr. natt.

Kanskje dette blir gilligere enn de 7000 kr du nevnte.

Hannah kan sikkert tipse deg om koselige og rimelige restauranter i NY også. Det er så lenge siden jeg vanket rundt der at de stedene som var der når jeg var student kan ha blitt borte nå.

Grunne til at jeg nevnte YMCA var at jeg tente så på gaveideen din at jeg tenkte jeg skulle komme met et så billig alternativ at dere bare måtte reise.'

Ja, Colorado Avalanch vil jeg tro har sin hjemmeban et sted i Colorado.

For mer info: www.nhl.com

Gjest Tabby
Skrevet

Takk for enda et svar. Jeg begynner virkelig å få lyst til å gjennomføre dette jeg. Hvis vi kunne fått fly og hotell til rundt eller under 5000 kr så skjer det garantert! :D

Skrevet

Meld deg inn på å motta epost melding fra SAS, hvis det går uten at din kjære får snusen i dette og følg med på tilbudene der. Jan/feb er ikke høysesong så det burde være mulig å få et bra tilbud. Men vent med å bestille til nærmere avreise.

Gjest Tabby
Skrevet

Det skal jeg gjøre, min kjære sjekker ikke min mail han så det går fint.

Skrevet

Prisen på flybilletter komer helt an på når du reiser og når du bestiller.

Høysesong er ; midten av juni til midten av august, i påsken og i julen. Da er det veldig dyrt som du sikkert skjønner.

Et tips om billige billetter er med Continental Airlines. Vi selger meget rimelige billetter med dem der jeg jobber. KLM kan også være gode på priser.

Kanskje får du det ned i 3000,- pr pers hvis du er veldig heldig... jeg har permisjon og er ikke helt oppdatert på prisene desverre.

Når du bestiller hotell, gjør det over Internett. Reisebyrå er ganske dyre.

Gjest Tabby
Skrevet

3000 pr pers er overkommelig ja. Hadde vært suverent å fått det så billig. Hotell skal bestilles over nett, lager mange notiser i bakhodet og kommer til å titte innom denne tråden når det nærmer seg også.

Hva må en tenke på før man kan dra til USA da? Vi må ha gyldige pass begge to. Og bestille overnatting og fly. Drosjer finner vi ved flyplassen antar jeg? Hva mer må jeg ha i orden? Må jeg søke om visum og slikt? Er det noe jeg må være forsiktig med etter terroren som har herjet der?

Skrevet

Ville bare nevne at Icelandair ofte kommer billigere ut enn SAS, du kan sjekke ut tider og priser på www.icelandair.com.

Lykke til, høres ut som en super gave :).

Skrevet

NB! Husk at dere må ha maskinlesbare pass dersom dere skal kunne reise til USA uten visum etter 1. oktober 2003!

Gjest Tabby
Skrevet

Jeg fant ut at vi må ha slike maskinlesbare pass så jeg røpte overraskelsen jeg da... :oops: Men vi tar det som en bryllupsreise i stedet.

Min søster som har vært mye i USA sa også at det lønte seg å fly om Island. Det var også mye mer behagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...