Gjest Tex Skrevet 21. juli 2003 #81 Skrevet 21. juli 2003 Å ha 70-80 stk til middag er uaktuelt, vi ønsker ikke å bruke så mye penger på bryllupet, planlegger nemlig å kjøpe oss enebolig, og det syns vi er viktigere å legge penger i. ...har du ikke sett på Bridezillas og lært å prioritere du, eller...??
Felix Skrevet 21. juli 2003 #82 Skrevet 21. juli 2003 Felix foreslo å heller invitere alle på snitter, var det da snakk om snitter + kake og fest? Vi vurderte nemlig også en kort mottakelse med snitter rett etter vielsen, men fant ut at det ble ennå verre, hvem gidder å komme til 1/2 times vielse + 2 timer med snitter og tørrprating?? Ja, jeg tenkte da på en enkel matservering. Og påfølgende fest etterpå. Jeg vet om noen som spiste middag med foreldre og forlovere for så å ha kaker og kaffe (+fest) utover kvelden. Og da ble det holdt både taler og allsang på festen. Det syntes jeg er greit. Det jeg ikke ville ha gjort er å invitere f.eks. 40 til middag og 70 til kaffe, etterpå. Men meg om det. Orker ikke å diskutere dette temaet opp og i mente.. Jeg skjønner godt at dere prioriterer sted å bo. Vi bruker heller ikke penger på bryllupet, som vi burde ha brukt til noe annet som vi trenger.
Tvilling76 Skrevet 21. juli 2003 #83 Skrevet 21. juli 2003 Vi skal ha kaffegjester - 20 stk. :D Og jeg ser heller ingen grunn til å måtte forklare hvorfor vi velger en slik løsning. Ikke har det med pengene å gjøre heller. De som syns det er smålig å "kun" bli invitert til bryllupsfest (og ikke middag), gi fa... i å komme. Slik innstilling hører ikke hjemme noe sted, og ihvertfall ikke i mitt bryllup. Nå er det familie og de nærmeste venner som inviteres til middag. Resten inviteres til kaffe, en heidundrandes fest med påfølgende nachpiel. Alle våre kaffegjester bor innenfor bygrensen.
Gjest En Ærlig Sjel Skrevet 21. juli 2003 #84 Skrevet 21. juli 2003 Hei! Jeg synest at det alltid er en ære å bli invitert i bryllup - det skal være sagt!!! Har vært i 14 brylluper, 1 gang som kaffegjest - koselig. Men uansett hvor ærefull invitasjonen blir mottatt, synest det er litt "kjiping" over kaffeinvitasjoner til brylluper.- En uting, rett og slett!! Jada,jeg vet at dette er et spørsmål om økonomi, og all respekt for det, men ærlig talt; alt eller ingenting, spør du meg!! Nå er det sikkert kjempemange fornærma ,såra og vonbrotne sjeler som tar dette ille opp-og dem om det - jeg synest det er mye bedre å invitere menneskene som ellers ville blitt "kaffegjester" til en god fest etter bryllupet; tror faktisk de fleste hadde satt vel så stor pris på det-ingen venting,ingen "annenrangs -følelse", ingen følelse av at man får komme når "Hoved-delen er over" etc. ( Vet at enkelte føler de er invitert for å "sikre seg " flere presanger og Image av et større bryllup enn virkeligheten....... ) En god fest, hvor man kan fortelle om bryllupet, holde tale til brud/brudgom om hvordan bryllupet ble opplevd (i etterkant),tale fra venner om hvordan de opplever den nye tilværelsen av dere som mann/kone osv.. Taler,sanger,god mat og drikke og dans! Man får jo til og med bryllupsvalsen 2 ganger slik!!! Nei,jenter; dropp kaffegjestene; det blir for kjipepreg over det!! Hilsen En ærlig sjel
Gjest Tex Skrevet 21. juli 2003 #85 Skrevet 21. juli 2003 Nei,jenter; dropp kaffegjestene; det blir for kjipepreg over det!! *Tex noterer "kjipepreg" i ordboka*
Felix Skrevet 22. juli 2003 #86 Skrevet 22. juli 2003 En god fest' date=' hvor man kan fortelle om bryllupet, holde tale til brud/brudgom om hvordan bryllupet ble opplevd (i etterkant),tale fra venner om hvordan de opplever den nye tilværelsen av dere som mann/kone osv.. Taler,sanger,god mat og drikke og dans! Man får jo til og med bryllupsvalsen 2 ganger slik!!![/quote'] Bryllup med de nærmeste familie og venner. Og en annen dag har man stor fest med familie og venner som ikke er like nære. En meget god ide! :D
Fru.com Skrevet 22. juli 2003 #87 Skrevet 22. juli 2003 Datteren min, mannen min og jeg er invitert i bryllup i Norge til kaffe. Vi hadde faktisk prioritert dette bryllupet dersom vi var invitert til hele dagen, men har nå takket nei fordi vi er "bare" invitert til kaffe. Nå har vi fått høre av andre at brudeparet er fryktelig skuffet over at vi ikke kommer. Er det vanlig å inviterer gjester som må reise langt kun til kaffe?
gjestine Skrevet 22. juli 2003 #88 Skrevet 22. juli 2003 Kjære Fru.com Det er noe av det jævlig ( unnskyld! ) frekkeste jeg har noensinne i min begrensede levetid har hørt!!!!! :evil: :o Neimen,uffda-ble brudeparet skuffet over at dere ikke reiste til Norge som kaffegjester????+ Neiuffamegoghvaskalmanvelgjøre!!!!!? Uanstendig,frekt, patetisk og total mangel på sosial intelligens er umiddelbare tanker om brudeparet,spør du meg!!! - Jeg får nesten lyst til å :cry: en skvett jeg! Nei,vet du hva,med den innstillingen tror jeg nesten ikke jeg hadde orket å ta noen diskusjon på det med noen heller-hvis folk ikke skjønner at dere ikke kommer, så bør de IQ-testes fortest mulig,fratas stemmerett og førerkort og samles i leirer til de skjønner hvordan den virkelige verden funker! Sorry,men nå ble jeg sjokka!
Gjest Poirot Skrevet 23. juli 2003 #89 Skrevet 23. juli 2003 Gjestine: Jeg er ikke mot kaffegjester, men håper da virkelig at dette ikke er vanlig kutyme!!
frosken Skrevet 23. juli 2003 #90 Skrevet 23. juli 2003 Jeg er ikke mot kaffegjester jeg heller, men man kan da ikke forvente at gjestene skal reise så langt for det. Vi kommer kanskje til å invitere noen som må reise et stykke til kaffe, men det er mer for at vi håper at de kan kombinere dette med en ferie. Vi har jo ingen forventning om dette - og kommer til å ha full forståelse for at noen takker nei fordi det blir for lang reise.
Gjest Kati Skrevet 23. juli 2003 #91 Skrevet 23. juli 2003 Hei igjen. Det var jeg som startet denne tråden. Er litt overasket over responsen. Dette er tydelig et ømt tema. Jeg ønsker bare å si at jeg ikke har noe mot å være kaffegjest, jeg ble verken sur eller skuffet , over å kun bli bedt til kaffe. Dette var kun ment som et lite tips til de som ville ønske det, er det ikke det denne bryllupsside er til???? gi tips å ideer. Syns det er en lur ide å legge noe til kaffe, vi planleger bryllup, Å VI SKAL HA KAFFEGJESTER !!!!!!!!! men vi legge forlovernes & søsknenes tale/ sang til kaffen , diverse bryllupsleker & lignende også. Vet at søsknene skal lage mye liv å røre med det de skal gjøre, så det passet jo å ha til kaffen. Så tar vi de litt høytidlige tingene til middag. Tenkte kun at dette var et nyttig tips , som ivertfall kan tenkes litt på.
nessi Skrevet 23. juli 2003 #92 Skrevet 23. juli 2003 De som blir fornærma for å "bare" bli bedt til kaffen, får heller la være å komme. Mange av oss er heldige og har mange mennesker vi kan kalle gode venner. Nå vurderer vi sterkt å velge en modell hvor vi får råd til å ta med også venner på middagen, men det er ikke sikkert bestemt enda. Jeg skjønner godt de som ber venner til kaffe. Jeg synes det er en ære å blir bedt i bryllup uansett jeg. I vennegjengen vår har det vært vanlig at vi vennene går et sted og spiser middag mens brudeparet har sin middag, så møter vi til kaffen etterpå.
September Skrevet 23. juli 2003 #93 Skrevet 23. juli 2003 JA TIL KAFFEGJESTER! Vi skal ha 75 gjester til middag, og det er familie og de nærmeste vennene våre. Så kommer vi til kaffen, og her har vi bedt 30 kaffegjester!!!! Vi gleder oss veldig til de kommer på festen vår! Dette er venner som vi gjerne vil dele dagen med, og som ikke er så nære som de andre vennene. Det er jo ingen hemmelighet at noen venner er nærmere enn andre, så blir man fornærmet av å bli bedt da, så kan de vel bare takke nei. Skjønner ikke problemet her. Legger til her at de fleste av de kaffe inviterte vennene våre har ringt og sagt at de synes det er kjempehyggelig å bli bedt! De som har lyst/mulighet kommer i vielsen, og deretter har en av kaffegjestene planlagt å ha en koldtbord-vorspiel-sammenkomst for de som vil dette.
Ingeborg Skrevet 23. juli 2003 #94 Skrevet 23. juli 2003 JA TIL KAFFEGJESTER! Vi skal ha 75 gjester til middag, og det er familie og de nærmeste vennene våre. Så kommer vi til kaffen, og her har vi bedt 30 kaffegjester!!!! Vi gleder oss veldig til de kommer på festen vår! Dette er venner som vi gjerne vil dele dagen med, og som ikke er så nære som de andre vennene. Det er jo ingen hemmelighet at noen venner er nærmere enn andre, så blir man fornærmet av å bli bedt da, så kan de vel bare takke nei. Skjønner ikke problemet her. Legger til her at de fleste av de kaffe inviterte vennene våre har ringt og sagt at de synes det er kjempehyggelig å bli bedt! De som har lyst/mulighet kommer i vielsen, og deretter har en av kaffegjestene planlagt å ha en koldtbord-vorspiel-sammenkomst for de som vil dette. Helt enig. Og hos oss blir det konsert/underholdning etter at kaffegjestene er kommet, selv om mye av talene blir under middagen. Har konsertsal på selskapslokalet, og med halve slekta full av musikere er det en skam å ikke bruke den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå