Gå til innhold

Min datter sier at hun er lesbisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, kjente jeg ble skuffa nå! Om du er glad i datteren din vil du vel støtte henne uansett? Du må ikke tro at hun plutselig blir hetero igjen bare fordi at du skal gjøre det vanskelig for henne å stå frem som ung, da tar du feil- det eneste du faktisk gjør er å dytte henne fra deg. Og å nekte å møte kjæresten hennes er lavt, selv om du har liten forståelse for deres forhold kan du for det minste prøve for din datters skyld.

Veldig trist at du nærmest fremstiller det som om hun og andre homofile/bifile har en sykdom, eller at det er noe man kan bli som et resultat av en tragisk og problematisk barndom. Skal ærlig talt si at jeg syns litt synd på datteren din som må gjennomgå en sånn prosess med deg :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare så det er sagt så jeg er overhodet ikke imot homofile. Men jeg stiller litt tvil til at homofili i alle tilfeller nødvendigvis må være medfødt. Ikke det at jeg ikke tror det er det, men jeg tror ikke det er det i alle tilfeller.

jeg vet om flere tilfeller hvor kvinner har valgt å bli sammen med noen av samme kjønn etter å ha levd i et forhold med en mann hvor hun har blitt misbrukt.

Litt avsporing fra tema men..

Interessant. Selvsagt er det mulig at hun var lesbisk/bifil(de er, efter min oppfatning, det nærmeste man kommer dem som har et valg), men det er også mulig at hun da prøver å ha et forhold til en kvinne fordi hun ikke føler at hun kan stole på menn. I sistnevnte tilfelle vil jeg dog ikke kalle henne lesbisk, selv om hun lever i et forhold med en annen kvinne. Man kan selvsagt tilpasse seg ift. legning, men jeg har liten tro på at man kan endre legning(selv om man altså kan klare å leve sammen med en av samme/motsatt kjønn).

Skrevet

Og hvordan skal barn som vokser opp uten en far noensinne kunne bli normale? All forskning viser at barn som vokser opp uten fedre faller ut av skolen, blir kriminelle, blir alkoholikere, blir stoffmissbrukere, prosituerer seg, med mere. Hvem ønsker en sånn skjebne på sine barn?? Lesbiske! I ren og skjær egoisme så er lesbiske villige til å la barn vokse opp uten sin far for så å falle helt ut av samfunnet. Stakkrs barn sier jeg bare!

Det er studier av barn som har en kjent far. De studiene som tar for seg barn med lesbiske foreldre (hvor far ikke eksisterer, men kun donor) viser at barna klarer seg bra. På noen områder skårer de til og med bedre enn barn som vokser opp med både mor og far.

Her må du ha tunga rett i munnen, ellers bommer du slik som du gjør nå.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke nødvendigvis homofil bare fordi man lever i et homofilt forhold.

Skrevet

Man er ikke nødvendigvis homofil bare fordi man lever i et homofilt forhold.

På samme måte som at man ikke nødvendigvis er heterofil fordi man lever i et heterofilt forhold.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nemlig. Mente altså at kvinner som velger kvinnelige partnere pga. overgrep fra menn ikke nødvendigvis er lesbiske..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvilken forskning sikter du til? Jeg spørr fordi jeg utelukkende har sett forskning som sier det motsatte: At barn av lesbiske er psykisk sunnere og har det bedre enn andre. Det ser ganske enkelt ut til at det er en stor fordel for et barn å vokse opp uten en far...

Kilder: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=569949

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3689939.ece

http://nhi.no/forside/lesbiske-modre-far-flinke-barn-35224.html

:sjokkert:

Er det virkelig noen som tar denne type forskning og overskrifter seriøst? Blir helt satt ut.

Gjest Gjest
Skrevet

:sjokkert:

Er det virkelig noen som tar denne type forskning og overskrifter seriøst? Blir helt satt ut.

Ja, mannshatende ultrafeminister. Så lenge det setter mannen i dårlig lys så tror de på hva som helst. Og er villige til å koke sammen slik "forskning" som dette. Men egentlig er det ikke forskning, det er bare føring av statistikk. Og den delen av statistikken som man ikke liker, den legger man til side. Slik at bare de dårligste heterofile foreldrene blir jevnført med de lesbiske som kommer aller heldigst ut av en slik en test. Slik at det blir skreddersydd til å se ut som om lesbiske er "bedre" foreldre.

Men all forskning siden lang tid tilbake viser at barn trenger en mor og en far. Hvis ikke havner de utenfor i samfunnet, dropper ut av skolen, blir kriminelle, blir alkoholikere, begynner med tyngre stoffer, sliter psykisk, med mere.

Det verste noen kan gjøre mot sitt barn er å ta fra barnet dets far. Og det er nettopp det lesbiske gjør! I sin iver etter å bevise for alle at "to kvinner kan også få barn sammen, se!". Selv om en hver 7-åring kan fortelle deg at det er fysisk umulig.

Skrevet

Ja, mannshatende ultrafeminister. Så lenge det setter mannen i dårlig lys så tror de på hva som helst. Og er villige til å koke sammen slik "forskning" som dette. Men egentlig er det ikke forskning, det er bare føring av statistikk. Og den delen av statistikken som man ikke liker, den legger man til side. Slik at bare de dårligste heterofile foreldrene blir jevnført med de lesbiske som kommer aller heldigst ut av en slik en test. Slik at det blir skreddersydd til å se ut som om lesbiske er "bedre" foreldre.

Men all forskning siden lang tid tilbake viser at barn trenger en mor og en far. Hvis ikke havner de utenfor i samfunnet, dropper ut av skolen, blir kriminelle, blir alkoholikere, begynner med tyngre stoffer, sliter psykisk, med mere.

Det verste noen kan gjøre mot sitt barn er å ta fra barnet dets far. Og det er nettopp det lesbiske gjør! I sin iver etter å bevise for alle at "to kvinner kan også få barn sammen, se!". Selv om en hver 7-åring kan fortelle deg at det er fysisk umulig.

Gjesp. Forskningen tar for seg alle typer foreldre, og viser at barn av lesbiske klarer seg bra. Den viser også at det viktige for et barn er engasjerte foreldre; kjønn er ikke relevant. Jeg fatter dog ikke at du kan ta forskningen du referte til seriøst, og jeg har forklart hvorfor.

Ellers er det fantastisk morsomt å få indikert at jeg er feminist efter alle mine anti-feminismedebattene mine her på KG.

Gjest Gjest
Skrevet

Gjesp. Forskningen tar for seg alle typer foreldre, og viser at barn av lesbiske klarer seg bra. Den viser også at det viktige for et barn er engasjerte foreldre; kjønn er ikke relevant. Jeg fatter dog ikke at du kan ta forskningen du referte til seriøst, og jeg har forklart hvorfor.

Ellers er det fantastisk morsomt å få indikert at jeg er feminist efter alle mine anti-feminismedebattene mine her på KG.

Bare et lite utdrag fra en av "forskningsartiklene" du viser til:

Studien har enkelte svakheter. Blant annet er ikke deltagerne tilfeldig utvalgt, de har selv meldt seg på studien. Årsaken er at denne gruppen i stor grad var skjult da studien startet - fordi lesbiske og homoseksuelle som gruppe har vært utsatt for mye diskriminering. Forfatterne skriver at det hadde vært en fordel dersom de kunne samlet informasjon fra barnas lærere også, for å få tre ulike kilder som bakgrunnsinformasjon til studien.

Skrevet

Bare et lite utdrag fra en av "forskningsartiklene" du viser til:

Studien har enkelte svakheter. Blant annet er ikke deltagerne tilfeldig utvalgt, de har selv meldt seg på studien. Årsaken er at denne gruppen i stor grad var skjult da studien startet - fordi lesbiske og homoseksuelle som gruppe har vært utsatt for mye diskriminering. Forfatterne skriver at det hadde vært en fordel dersom de kunne samlet informasjon fra barnas lærere også, for å få tre ulike kilder som bakgrunnsinformasjon til studien.

Jeg er enig i referatet(ang. at det er en svakhet), men det gjør ikke resultatet upålitelig. Hvorfor? Fordi det ikke er noen grunn til at de heterofile som meldte seg på skulle være dårligere foreldre enn de lesbiske som valgte å melde seg på, i utgangspunktet. Det er ikke slik at flinke, lesbiske foreldre melder seg på slike studier, mens kun dårlige, heterofile foreldre gjør det samme.

Skrevet

Jeg er enig i referatet(ang. at det er en svakhet), men det gjør ikke resultatet upålitelig. Hvorfor? Fordi det ikke er noen grunn til at de heterofile som meldte seg på skulle være dårligere foreldre enn de lesbiske som valgte å melde seg på, i utgangspunktet. Det er ikke slik at flinke, lesbiske foreldre melder seg på slike studier, mens kun dårlige, heterofile foreldre gjør det samme.

Nja, jeg vil si meg litt uenig det. Det at man ikke har et tilfeldig utvalg, gjør at man ikke får med ulike viktige variabler, og man kan da ende opp med å miste viktig informasjon. Men slike studier kan være med på å vise en tendens, og den foreløpige konklusjonen man kan trekke er at det ikke er negativt å vokse opp med to mødre. Men, om noen år vil man ha mer informasjon og kunnskap om dette temaet, og vil også kunne samle inn mer valide og reliable svar.

Gjest BettyPage
Skrevet

Ingen ting som har tydet på at hun har problemer. Derfor er det rart for meg at hun sier at hun er lesbisk.

Med en mor som deg er det ikke rart at din datter ble lesbisk. Hun må ha hatt det helt forferdelig!

Sukk..

Skrevet

Ingen ting som har tydet på at hun har problemer. Derfor er det rart for meg at hun sier at hun er lesbisk.

Med en mor som deg er det ikke rart at din datter ble lesbisk. Hun må ha hatt det helt forferdelig!

Sukk..

sukk ,en blir da ikke lesbisk av å ha "dårlige" foreldre.

Man er født sånn og akkurat på lik måte som de som er bi,hetro osv osv osv.

Skrevet

Det er desverre en sannhet med modifikasjoner. "Homo" "Homse" osv er fortsatt ganske vanlige skjellsord både i skole og idrett (sikkert flere andre plasser og) Jeg kjenner til flere som har blitt mobba i hjembygda. Og en som fikk slengt etter seg "jævla homo" på jobb! (han jobba i en storkiosk)Og nå bare for noen uker siden ble en ung, flott herremann slått ned på åpen gate i Ålesund, sannsynligvis pga legning.

http://www.smp.no/nyheter/article240185.ece <--- artikkel om saken

Ja, vi er kommet langt i 2010 (bare det at jeg har muligheten til å gifte meg med min kjære <3 ), men det er fortsatt en vei å gå.

gratulerer :) kjekt du skal gifte deg!

og ja,det er sant det du skriver. desverre.

jeg ser jo her i tråden også at det er fordommsfulle mennesker.

men jeg synes det er helt idiotisk at de skal bry seg om hvilken legning folk / barn har. føler at folk rundt meg er åpnere da.

og nei, det gjør meg ingenting om jeg ikke får barnebarn en dag.

Skrevet

Hvorfor i HELVETE skal dama bare AKSEPTERE at dattera er blitt lesbe!???

Herregud, dere snakker om å være sneversynte og arrogante! Se på dere sjøl! Aksepter at IKKE ALLE er frisinnede avvikere som støtter opp om demoralisering og svekkelse av det Norske samfunn.

Så til den fortvilte mor:

Jeg håper for deg og din familie sin skyld at dette bare er en periode datteren din går igjennom. Om ikke så skal du vite at det er ingen skam å snu ryggen til partnere* som datteren din vil komme hjem med. Stå for dine og ditt samfunns prinsipper. Homofili er unormalt, mentalt destruktivt** og har ingen funskjonalitet eller hensikt. Ønsker deg all lykke videre.

* Lesbiske par har størst separasjon/skilsmisse rate enn heterofile og homofile. Regn med at denne jenten blir langt i fra den første!

** Lesbiske og homofile sliter i 4 av 5 tilfeller med psykiske lidelser til tross for at de er "ute av skapet" og komfortable med å være åpen om legningen sin.

Skrevet

hvorfor i alle dager har foreldrene NOE med sexlivet til barna sine å gjøre?

Ville du likt at mamma putta nesa si bort de/den du har hatt i senga ?

Mamma som forklarer hvorfor du ikke skal gjøre slik,men slik i senga?

• 2 uker senere...
Skrevet

Foreldre har ikke noe med barnas sexliv å gjøre. Men foreldre bør kunne være såpass glade i sine barn at de ikke snur ryggen til dem dersom barna er homofile. Som forelder vil jeg det beste for mine barn, og dersom min sønn er homofil, ja så ønsker jeg at han skal få et godt liv sammen med en mann han elsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...