Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Min datter sier at hun er lesbisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge barna mine er lykkelige så spiller det liten trille om kjæresten har innovertiss eller utovertiss :)

Skrevet

Ser ikke problemet.

Det viktigste er at ungene mine har det bra.

Synes du er fordomsfull.

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm... Kanskje hun vokser det fra seg?

Skrevet

Søsteren min sto fram som lesbisk da hun var 15. og vi har aldri hatt problemer med det.og vi prater mye om legning. stakkars unger som har så fordomsfulle foreldre og andre mennesker rundt seg..

jeg bryr meg ikke om mine barn skulle vært skeive.

samme for meg om dem vil ha pølse eller lefse,så lenge de er fornøyde etter middagen :fnise:

Skrevet

Mener dere virkelig at dere syns det er helt greit at deres barn velger noen av samme kjønn, eller er dette noe dere sier fordi dere tror dette ikke vil skje hjemme hos dere? Jeg blir overrasket over hvor frisinnet de fleste er, til tross for at vi lever i 2010.

For min del så hadde jeg nok blitt svært skuffet dersom sønnen min hadde sagt han var homofil. Men jeg hadde selvfølgelig vært like glad i sønnen min forde, og med tid og stunder hadde jeg nok greid å akseptert det også. Men jeg tror nok jeg ville synes det var vanskelig i starten. jeg hadde selvfølgelig ikke sagt til min sønn at jeg ikke godtok det, men jeg er ikke så sikker på om jeg hadde greid å skjule skuffelsen med det samme.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mener dere virkelig at dere syns det er helt greit at deres barn velger noen av samme kjønn, eller er dette noe dere sier fordi dere tror dette ikke vil skje hjemme hos dere? Jeg blir overrasket over hvor frisinnet de fleste er, til tross for at vi lever i 2010.

For min del så hadde jeg nok blitt svært skuffet dersom sønnen min hadde sagt han var homofil. Men jeg hadde selvfølgelig vært like glad i sønnen min forde, og med tid og stunder hadde jeg nok greid å akseptert det også. Men jeg tror nok jeg ville synes det var vanskelig i starten. jeg hadde selvfølgelig ikke sagt til min sønn at jeg ikke godtok det, men jeg er ikke så sikker på om jeg hadde greid å skjule skuffelsen med det samme.

Enig med deg! Hadde nok reagert på samme måten. Jeg håper jo innerst inne at barna mine ikke er skeive, men jeg hadde jo elsket dem like mye selv om de var det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Historien er bare tull dere..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Greit at historien er bare tull, men problemstillingen er jo uansett aktuell. Ikke alle godtar homofile og reaksjoner fra foreldre vil være ulikt.

Jeg ville faktisk ikke ha problemer med om noen av ungene mine hadde vært homofile. Jeg ville ha syntes det hadde vært leit fordi jeg vet de vil møte fordommer i samfunnet og måtte takle disse. Jeg ville ha syntes det var leit å ikke få barnebarn. Utover det. Ingen problemer. Min bestevenn da jeg vokste opp var homofil. Jeg brydde meg ikke for det var mennesket som var viktig for meg. Ikke seksuell legning.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kjenner en som har et homofilt barn. Jeg var en av de få som fikk vite om dette forholdsvis tidlig fordi vedkommende trengte noen å snakke med. Og ja det er nok mange tanker/skuffelse/manglende forståelse for hvorfor/hvordan de kan interessere seg for samme kjønn.

Overfor barnet er det ikke noen endring i følelser. Kjærester har alltid blitt akseptert. Barnet sier også at begge foreldre har vært helt fantastiske og vist sin støtte selv om det har vært tydelig at det ikke alltid har vært like lett.

Det er altså ingen motsetning mellom å akseptere sitt barn for den det er og oppleve et kaos av tanker og trenge litt tilvenning.

Skrevet

Vet selv om noen som sto fram som lesbisk, og fikk null aksept fra foreldrene, så problemstillingen er aktuell.

Selv ville jeg ikke hatt noe problem med å få et homofilt barn, utover skuffelsen over å ikke få barnebarn. Men nå finnes det jo assistert befruktning og adopsjon, dessuten så kunne jeg jo risikert å ikke få barnebarn uansett hvor hetero mitt barn måtte være. Håper alle foreldre i denne situasjonen innser at seksuell legning ikke er et valg, og aksepterer barna sine sånn de er, og ønsker eventuelle kjærester velkommen i familien på lik linje med en kjæreste av motsatt kjønn.

Skrevet

Dette er nok bullshit innlegg egentlig. Men jeg velger å svare.

Det er forferdelig som mor å oppdage at barna er unormale. Jeg klarer ikke å fatte det sjokket som oppstår når barnet forteller at hun/han liker samme kjønn. Det er direkte ekkelt å tenke på. Uansee, lykke til.

Så rart at du bruker ordet unormal i denne settingen. Er man unormal om man blir glad i en av samme kjønn? Jeg syns ikke det. Den beste følelsen i livet er å elske noen og bli elsket tilbake. Det er jo det et parforhold handler om. At noen får bilder i hodet hva andre gjør i sengen får bli opp til dem, men fint om de holder det for seg selv.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så rart at du bruker ordet unormal i denne settingen. Er man unormal om man blir glad i en av samme kjønn? Jeg syns ikke det. Den beste følelsen i livet er å elske noen og bli elsket tilbake. Det er jo det et parforhold handler om. At noen får bilder i hodet hva andre gjør i sengen får bli opp til dem, men fint om de holder det for seg selv.

Unormalt er kanskje et litt negativt ord i denne sammenhengen, men jeg vil jo alikevel påstå at om det hadde vært normalt at to gutter eller to jenter ble sammen så hadde vi muligens hatt et problem med å reprodusere om noen år. Dette er fordi jeg tenker på ordet normalt som et synonym til ordet vanlig, og dersom det er vanlig å være homofil så ville vel mange flere vært det? Hadde en datter kommet hjem og sat at hun var lesbisk så hadde nok ikke det vært noe jeg hadde forventa, ergo hadde jeg kanskje sett på det som unormalt og uvanlig. Men ting trenger jo ikke være negative fordi de ikke er normale eller vanlige. For min del hadde jeg ikke brydd meg om datteren min var skeiv eller ikke så lenge hun hadde et bra og var lykkelig, for det er det som betyr noe. Eventuelle svigerdøtre ville også alltid ha vært velkomne i mitt hus.

Skrevet

Min datter fortalte i går at hun er lesbisk, og at hun har en kvinnelig kjæreste. Min datter er 17 år.

Hun er vokst opp med meg, sin far, og to søsken (eldre bror og søster). Hun har alltid hatt venner, fritidsaktiviteter, gjort det bra på skolen. Ingen ting som har tydet på at hun har problemer. Derfor er det rart for meg at hun sier at hun er lesbisk.

Hun er pen, er feminin, har langt hår, sminker seg, ser ikke ut som en lesbe.

Nå mener hun at jeg er fordomsfull fordi jeg ikke vil treffe kjæresten hennes, og fordi jeg sa til henne at jeg ikke ville godta at hun har valgt å ha en jente til kjæreste. Jeg vil ikke se de to i lag, og håper at de ikke har ligget sammen. Min datter mener jeg er gammeldags, men jeg mener at jeg reagerer helt ok. Min andre datter har derimot utviklet seg i riktig retning, og er forlovet med en mann.

Noen andre som har fått slike urovekkende beskjeder fra sine barn?

Er du et troll?
Skrevet (endret)

At samfunnet er mer åpent, betyr ikke at homofili ol. er noe nytt/moderne ol.

Endret av gbnj
Skrevet

Min datter fortalte i går at hun er lesbisk, og at hun har en kvinnelig kjæreste. Min datter er 17 år.

Hun er vokst opp med meg, sin far, og to søsken (eldre bror og søster). Hun har alltid hatt venner, fritidsaktiviteter, gjort det bra på skolen. Ingen ting som har tydet på at hun har problemer. Derfor er det rart for meg at hun sier at hun er lesbisk.

Hun er pen, er feminin, har langt hår, sminker seg, ser ikke ut som en lesbe.

Nå mener hun at jeg er fordomsfull fordi jeg ikke vil treffe kjæresten hennes, og fordi jeg sa til henne at jeg ikke ville godta at hun har valgt å ha en jente til kjæreste. Jeg vil ikke se de to i lag, og håper at de ikke har ligget sammen. Min datter mener jeg er gammeldags, men jeg mener at jeg reagerer helt ok. Min andre datter har derimot utviklet seg i riktig retning, og er forlovet med en mann.

Noen andre som har fått slike urovekkende beskjeder fra sine barn?

Svarer selv 9m dette hører tjaa litt rart ut

Ville du ha truffet hennes kjære om det var en gutt/mann?

Vil du at ditt barn skal ha det godt i livet?

Jeg som mor vil det aller beste for mine barn.Ønsker at de er friske ,har det godt med seg selv og ikke minst : Finne kjærligheten.

Problemer ? ta en runde med deg selv du.For problemet ligger hos deg ,ikke din datter.

Om denne ekte herlige kjærligheten er av samme kjønn eller motsatt gir jeg blanke f***n i,så lenge barnet har det godt og er elsket.

Forstår at det er vanskelig den første tiden.Men prøv om du klarer å se det gode,se kjærligheten mellom to mennesker.

At en annen person faktisk elsker din datter like mye som du gjør (om ikke mer)

Annonse
Gjest Hannah
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å få beskjeden av sin datter om at hun er lesbisk. Du begynner med en gang å tenke på at hun aldri vil få noen barn, og du aldri noen barnebarn. Du tenker på hvor tøft hun vil få det, hun vil bli mobbet, trakassert, få vanskeligheter på arbeidsplassen for sin seksuelle leggning. Nei, jeg kan ikke tenke meg mye som er verre enn å få vite av sin datter at hun er lesbisk.

Ikke det at jeg har noe mot lesbiske, jeg har ingen fordommer mot andre, men jeg vet hvor tomt og meningsløst livet blir uten barn og hvor tøft det blir for henne å bli mobbet hele tiden. Det ønsker jeg ikke noen.

Skrevet

Dette er en gammel tråd, så det er vel neppe store sjansen for å få svar fra trådstarter.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke at det skulle være noe man reagerer på. Man eier ikke barna sine, og de fleste vil vel bare at de skal bli lykkelige? Barnebarn har man uansett ikke noen garanti for at barna ens vil eller kan få, og med alle mulighetene i forhold til kunstig befruktning og adopsjon er muligheten for barnebarn stor med ett homofilt barn også.

Skrevet

Selvølgelig kan det komme som et sjokk, man kan reagere på mange måter, men som forelder så mener jeg at man skal være opptatt av hva som er best for datteren/sønnen og hvis det innebærer å være sammen med det samme kjønn så ja vel!

Hadde min sønn eller datter kommet i så ung alder å fortalt noe sånt så hadde jeg vært glad for at h*n hadde så stor tillit til meg at h*n fortalte det til meg.

Og jeg vet at dette var et trolle innlegg, men problemstilling er veldig aktuell. Hvis man reagerer på den måten som TS sa at hun gjorde så ender det til slutt opp med at hun mister henne. For hvem orker vel å ha mye å gjøre med en person som ikke vil møte en evt. kjæreste/samboer? Spesielt når det er din egen mor som skal elske deg uansett hva, og i hvertfall uansett legning!

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke at det skulle være noe man reagerer på. Man eier ikke barna sine, og de fleste vil vel bare at de skal bli lykkelige? Barnebarn har man uansett ikke noen garanti for at barna ens vil eller kan få, og med alle mulighetene i forhold til kunstig befruktning og adopsjon er muligheten for barnebarn stor med ett homofilt barn også.

:tommelsmil:

Kjempeflott svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...