Berentsens Skrevet 11. juli 2010 #61 Skrevet 11. juli 2010 Grunnen til at man blir skuffet, bekymret, engstelig kan vel være mange og trenger vel ikke nødvendigvis bare ha med at man ikke syns noe om selve valget.. Husfrua, mener du at homofili er et valg? Ser at du tidligere i denne tråden har brukt ordet "valg" om dette temaet.
Gjest husfrua Skrevet 11. juli 2010 #62 Skrevet 11. juli 2010 Husfrua, mener du at homofili er et valg? Ser at du tidligere i denne tråden har brukt ordet "valg" om dette temaet. Nei, det mener jeg ikke. Det var bare et dårlig ordvalg
Gjest sue84 Skrevet 11. juli 2010 #63 Skrevet 11. juli 2010 Til trådstarter: Jeg tror at spørsmålet ditt heller burde være: "Er det noen flere som har fått slike urovekkende reaksjoner fra sine foreldre?" Naturens variasjon eksisterer også i menneskets kjærlighetsliv. Ha en flott sommer! Hilsen en feminin, sunn, sterk lesbisk kvinne hahahah den likte jeg
marylinm Skrevet 11. juli 2010 #64 Skrevet 11. juli 2010 Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å få beskjeden av sin datter om at hun er lesbisk. Du begynner med en gang å tenke på at hun aldri vil få noen barn, og du aldri noen barnebarn. Du tenker på hvor tøft hun vil få det, hun vil bli mobbet, trakassert, få vanskeligheter på arbeidsplassen for sin seksuelle leggning. Nei, jeg kan ikke tenke meg mye som er verre enn å få vite av sin datter at hun er lesbisk. Ikke det at jeg har noe mot lesbiske, jeg har ingen fordommer mot andre, men jeg vet hvor tomt og meningsløst livet blir uten barn og hvor tøft det blir for henne å bli mobbet hele tiden. Det ønsker jeg ikke noen. herregud! vi lever i 2010.. de fleste blir ikke mobbet for legningen sin.
fruBeist Skrevet 12. juli 2010 #65 Skrevet 12. juli 2010 herregud! vi lever i 2010.. de fleste blir ikke mobbet for legningen sin. Det er desverre en sannhet med modifikasjoner. "Homo" "Homse" osv er fortsatt ganske vanlige skjellsord både i skole og idrett (sikkert flere andre plasser og) Jeg kjenner til flere som har blitt mobba i hjembygda. Og en som fikk slengt etter seg "jævla homo" på jobb! (han jobba i en storkiosk)Og nå bare for noen uker siden ble en ung, flott herremann slått ned på åpen gate i Ålesund, sannsynligvis pga legning. http://www.smp.no/nyheter/article240185.ece <--- artikkel om saken Ja, vi er kommet langt i 2010 (bare det at jeg har muligheten til å gifte meg med min kjære <3 ), men det er fortsatt en vei å gå.
estrella Skrevet 12. juli 2010 #66 Skrevet 12. juli 2010 Min datter fortalte i går at hun er lesbisk, og at hun har en kvinnelig kjæreste. Min datter er 17 år. Hun er vokst opp med meg, sin far, og to søsken (eldre bror og søster). Hun har alltid hatt venner, fritidsaktiviteter, gjort det bra på skolen. Ingen ting som har tydet på at hun har problemer. Derfor er det rart for meg at hun sier at hun er lesbisk. Hun er pen, er feminin, har langt hår, sminker seg, ser ikke ut som en lesbe. Nå mener hun at jeg er fordomsfull fordi jeg ikke vil treffe kjæresten hennes, og fordi jeg sa til henne at jeg ikke ville godta at hun har valgt å ha en jente til kjæreste. Jeg vil ikke se de to i lag, og håper at de ikke har ligget sammen. Min datter mener jeg er gammeldags, men jeg mener at jeg reagerer helt ok. Min andre datter har derimot utviklet seg i riktig retning, og er forlovet med en mann. Noen andre som har fått slike urovekkende beskjeder fra sine barn? Jeg har ikke lest noen andre svar. Men din datter har rett; du er fordomsfull. Jeg ville også sagt at du er ganske patetisk. Du risikerer å miste din datter! Det er helt normalt å være lesbisk/homofil i dag. Det er hverken galt eller feil å være i et forhold med en partner av samme kjønn.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2010 #67 Skrevet 13. juli 2010 (endret) http://gfx.dagbladet.no/labrador/123/123117/12311775/jpg/active/810x540.jpg Endret 14. juli 2010 av Het Potet
fruBeist Skrevet 14. juli 2010 #68 Skrevet 14. juli 2010 (endret) http://gfx.dagbladet.no/labrador/123/123117/12311775/jpg/active/810x540.jpg Om du er så i mot homoekteskap, så får du gifte deg med en person av motsatt kjønn da vet du. Ingen som nekter deg det, selv om jeg velger noe annet Endret 14. juli 2010 av Het Potet
Gjest Iril Skrevet 14. juli 2010 #69 Skrevet 14. juli 2010 Jeg kjenner jeg blir så sint og lei meg bare av å tenke på de som mener at ekteskapet mellom menn og kvinner blir mindre verdt av at kvinner og kvinner eller menn og menn også kan gifte seg. Problemet er vel nettopp at de liker å tenke på seg selv som noe eksklusivt og bedre, så er de plutselig ikke det lenger, og det tåler de vel ikke..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #70 Skrevet 14. juli 2010 Et vesentlig moment for de som er imot den nye ekteskapsloven skyldes lovens konsekvenser. Ekteskapsloven likestiller hetrofile og homofile par og gir dermed lesbiske par rett til assistert befruktning.
fruBeist Skrevet 14. juli 2010 #71 Skrevet 14. juli 2010 Et vesentlig moment for de som er imot den nye ekteskapsloven skyldes lovens konsekvenser. Ekteskapsloven likestiller hetrofile og homofile par og gir dermed lesbiske par rett til assistert befruktning. Det finnes mange flere måter for lesbiske å skaffe seg barn på, enn ekteskapets rett til assistert befruktning. Jeg kjenner f.eks til et par (som ikke er gift, og har heller ingen planer om å gifte seg) der de har blitt kjent med en donor via nett, og inseminert på egenhånd. Medmor (altså ikke hun som gikk gravid) har absolutt ingen rettiheter til barnet om biologisk mor skulle dø. Er dette noe bedre for barnet enn assistert befruktning innenfor juridisk gode rammer? Der begge har samme plikter og rettigheter? Når vi en gang finner ut at vi vil ha barn, så skal begge to ha samme rettigheter og plikter overfor barnet, uavhengig av hvem som er biologisk mor. Argumentet med at barn av sammkjønnsforeldre blir mer mobba enn andre barn er og utdatert. Barn mobber for alt. Eller ingenting. Selv har jeg meget heterofile foreldre, både mi bror og jeg ble mobba på skolen. Fordi vi kom nyinnflytta til en liten plass, og skilte oss litt ut. Bl.a med at pappa fikk etterhvert en jobb hvor han var godt synlig i media. Om man lærer barnet sitt til å være stolt av familien sin, lære barnet å si i fra om det opplever tendenser til mobbing, så er mye positivt gjort.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2010 #72 Skrevet 14. juli 2010 Og hvordan skal barn som vokser opp uten en far noensinne kunne bli normale? All forskning viser at barn som vokser opp uten fedre faller ut av skolen, blir kriminelle, blir alkoholikere, blir stoffmissbrukere, prosituerer seg, med mere. Hvem ønsker en sånn skjebne på sine barn?? Lesbiske! I ren og skjær egoisme så er lesbiske villige til å la barn vokse opp uten sin far for så å falle helt ut av samfunnet. Stakkrs barn sier jeg bare!
Monica1968 Skrevet 14. juli 2010 #73 Skrevet 14. juli 2010 (endret) Og hvordan skal barn som vokser opp uten en far noensinne kunne bli normale? All forskning viser at barn som vokser opp uten fedre faller ut av skolen, blir kriminelle, blir alkoholikere, blir stoffmissbrukere, prosituerer seg, med mere. Hvem ønsker en sånn skjebne på sine barn?? Lesbiske! I ren og skjær egoisme så er lesbiske villige til å la barn vokse opp uten sin far for så å falle helt ut av samfunnet. Stakkrs barn sier jeg bare! Hvilken forskning sikter du til? Jeg spørr fordi jeg utelukkende har sett forskning som sier det motsatte: At barn av lesbiske er psykisk sunnere og har det bedre enn andre. Det ser ganske enkelt ut til at det er en stor fordel for et barn å vokse opp uten en far... Kilder: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=569949 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3689939.ece http://nhi.no/forside/lesbiske-modre-far-flinke-barn-35224.html Endret 14. juli 2010 av Rachel1968
fruBeist Skrevet 14. juli 2010 #74 Skrevet 14. juli 2010 Og hvordan skal barn som vokser opp uten en far noensinne kunne bli normale? All forskning viser at barn som vokser opp uten fedre faller ut av skolen, blir kriminelle, blir alkoholikere, blir stoffmissbrukere, prosituerer seg, med mere. Hvem ønsker en sånn skjebne på sine barn?? Lesbiske! I ren og skjær egoisme så er lesbiske villige til å la barn vokse opp uten sin far for så å falle helt ut av samfunnet. Stakkrs barn sier jeg bare! Du kan jo ta med barna som vokser opp hos alenemødre i samme slengen. Er de like utsatt? Eller er problemet at man faktisk har to stk foreldre, men at begge disse har innovertiss? Selv om lesbiske får barn, så behøver ikke det bety at narna ike får mannlige rollemodeller. Hørt om onkler? Bestefedre? Mannlige kompiser?
Husfrua Skrevet 14. juli 2010 #75 Skrevet 14. juli 2010 Hvilken forskning sikter du til? Jeg spørr fordi jeg utelukkende har sett forskning som sier det motsatte: At barn av lesbiske er psykisk sunnere og har det bedre enn andre. Det ser ganske enkelt ut til at det er en stor fordel for et barn å vokse opp uten en far... Kilder: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=569949 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3689939.ece http://nhi.no/forside/lesbiske-modre-far-flinke-barn-35224.html At det er en fordel å vokse opp uten far tror jeg ingenting på, uansett hva forskning viser. Min bror er i allefall et resultat av det motsatte..
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2010 #76 Skrevet 14. juli 2010 Hvilken forskning sikter du til? Jeg spørr fordi jeg utelukkende har sett forskning som sier det motsatte: At barn av lesbiske er psykisk sunnere og har det bedre enn andre. Det ser ganske enkelt ut til at det er en stor fordel for et barn å vokse opp uten en far... Kilder: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=569949 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3689939.ece http://nhi.no/forside/lesbiske-modre-far-flinke-barn-35224.html Jeg sikter til bred VITENSKAPELIG forskning, ikke ultra-feministisk, mannshatende kjønnsforskning. Slik som dette: http://www.fira.ca/cms/documents/29/Effects_of_Father_Involvement.pdf Infants of highly involved fathers, as measured by amount of interaction, including higher levels of play and caregiving activities, are more cognitively competent at 6 months and score higher on the Bayley Scales of Infant Development (Pedersen, Rubinstein, & Yarrow, 1979; Pedersen, Anderson, & Kain, 1980). By one year they continue to have higher cognitive functioning (Nugent, 1991), are better problem solvers as toddlers (Easterbrooks & Goldberg, 1984), and have higher IQ’s by age three (Yogman, Kindlan, & Earls, 1995). When compared with mothers, fathers’ talk with toddlers is characterized by more wh- (e.g. “what”, where” etc.) questions, which requires children to assume more communicative responsibility in the interaction. This encouraged toddlers to talk more, use more diverse vocabulary, and produce longer utterances when interacting with their fathers (Rowe, Cocker, & Pan, 2004). School aged children of involved fathers are also better academic achievers. They are more likely to get A’s (National Center for Education Statistics, 1997; Nord & West, 2001), have better quantitative and verbal skills (Bing, 1963; Goldstein, 1982; Radin, 1982), have higher grade point averages, get better achievement test scores, receive superior grades, perform a year above their expected age level on academic tests, obtain higher scores on reading achievement, or learn more and perform better in school (Astone & McLanahan, 1991; Blanchard & Biller, 1971; Cooksey & Fondell, 1996; Feldman & Wentzel, 1990; Gadsen & Ray, 2003; Goldstein, 1982; Gottfried, Gottfried, & Bathurst, 1988; Howard, Lefever, Borkowski, & Whitman, 2006; McBride et al., 2005; McBride, Schoppe-Sullivan, & 2005; National Center for Education Statistics, 1997; Shinn, 1978; Snarey 1993; Wentzel & Feldman, 1993). Children of involved fathers are also more likely to live in cognitively stimulating homes (William, 1997). A father’s academic support was positively related to adolescent boys’ academic motivation to try hard in school, feel their grades were important, and to place a high value on education (Alfaro, Umana-Taylor, & Bamaca, 2006). Father contact was also associated with better socioemotional and academic functioning in school related areas for children with single or married adolescent mothers (Howard et al., 2006). Children of involved fathers are more likely to demonstrate more cognitive competence on standardized intellectual assessments (Lamb 1987; Radin 1994) and have higher IQ’s (Gottfried et al., 1988; Honzik, 1967; Radin 1972; Shinn, 1978). Children of involved fathers are more likely to enjoy school (National Center for Education Statistics, 1997), have positive attitudes toward school (Flouri, Buchanan, & Bream, 2002; Flouri, 2005), participate in extracurricular activities, and graduate. They are also less likely to fail a grade, have poor attendance, be suspended or expelled, or have behaviour problems at school, (Astone & McLanahan, 1991; Brown & Rife, 1991; Mosley & Thompson, 1995; National Center for Education Statistics, 1997; Nord & West, 2001; William, 1997). In addition, Zimmerman, Slaem, and Notaro (2000) found that positive paternal engagement in 10th grade predicted fewer problem behaviors in 11th grade. Children of involved fathers are more likely to have higher levels of economic and educational achievement, career success, occupational competency, better educational outcomes, higher educational expectations, higher educational attainment, and psychological well being (Amato, 1994; Barber & Thomas, 1986; Barnett, Marshall, & Pleck, 1992a; Bell, 1969; Flouri, 2005; Furstenberg & Harris, 1993; Harris, Furstenberg, & Marmer, 1998; Lozoff, 1974; National Center for Education Statistics, 1997; Snarey, 1993). More recently, Flouri and Buchanan (2004) found that father and mother involvement at age 7 independently predicted educational attainment by age 20 for both sons and daughters indicating that early father involvement can be another protective factor in counteracting risk conditions that might lead to later low attainment levels. --- Selvsagt er både en mor og en far viktig for barnet. Men det kan se ut til at faren har en litt større betydelse for barnets utvikling enn moren har.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2010 #77 Skrevet 14. juli 2010 Du kan jo ta med barna som vokser opp hos alenemødre i samme slengen. Er de like utsatt? Eller er problemet at man faktisk har to stk foreldre, men at begge disse har innovertiss? Selv om lesbiske får barn, så behøver ikke det bety at narna ike får mannlige rollemodeller. Hørt om onkler? Bestefedre? Mannlige kompiser? Barn av alenemødre er i høyeste grad utsatte. Problemet er at en mor aldri vil kunne gjøre en gutt til en mann. Eller lære en datter hva en mann er for noe. Og hvis du leser Freud så advarer også han mot at barn som vokser opp med alenemødre, særlig gutter, lettere utvikler homofili. Barn trenger fedre. Kvinner som setter barn til verden uten å la barnet få ha kontakt med sin far er bare egoistiske.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2010 #78 Skrevet 14. juli 2010 At det er en fordel å vokse opp uten far tror jeg ingenting på, uansett hva forskning viser. Min bror er i allefall et resultat av det motsatte.. Dette er heller ikke forskning. Det er hva som kalles for kvasiforskning på godt norsk.
Monica1968 Skrevet 14. juli 2010 #79 Skrevet 14. juli 2010 Barn av alenemødre er i høyeste grad utsatte. Problemet er at en mor aldri vil kunne gjøre en gutt til en mann. Eller lære en datter hva en mann er for noe. Og hvis du leser Freud så advarer også han mot at barn som vokser opp med alenemødre, særlig gutter, lettere utvikler homofili. Barn trenger fedre. Kvinner som setter barn til verden uten å la barnet få ha kontakt med sin far er bare egoistiske. Freud? En forferdelig mann! Bare tenk litt på det: Han vokste opp på 1800-tallet. Hans mor måtte gjøre alt av husarbeid for hånd, hvilket ikke akkurat var noen dans på roser. Hva gjør så sønnen hennes? Han blir psykolog, og begynner(efter en høyst spesiell studie av sine pasienter)å hevde at de fleste problemer voksne mennesker har, kan realteres til et eller annet grusomt hans/hennes mor gjorde(ja, eller sex, da, men det er ikke relevant akkurat i denne konteksten). Tenkte mannen noensinne på å si "takk" til sin egen mor? Neppe. Kan du litt om psykologi, vet du at svært mange av hans hypoteser er tilbakevist, forresten. Og homofili er ikke noe man utvikler: Man blir født som det(selv om de mente noe annet på 1800-tallet, da det å erkjenne at homofili var medfødt den gangen, ville bryte med religionen, eftersom det ville vært det samme som å innrømme at Guden deres hadde skapt homofili(som for øvrig forekommer i dyreverdenen, også)). Ellers åpnet jeg linken din, og fant ut at forskningen som regel var gjort på 70-90-tallet, og dro tvilsomme konklusjoner som at IQ er noe man kan påvirke(IQ-en er medfødt), i tillegg til at den tar for seg differansen mellom "barn med engasjerte fedre" og barn uten dette(selvsagt er engasjerte foreldre alfa og omega, jeg har aldri sagt noe annet). Blandet med at forskningen er publisert av Father involvement resarch alliance, førte dette til at jeg ikke gadd å lese mer. Da forholder jeg meg heller til ny forskning, som publiseres av nøytrale medier.
Husfrua Skrevet 14. juli 2010 #80 Skrevet 14. juli 2010 Bare så det er sagt så jeg er overhodet ikke imot homofile. Men jeg stiller litt tvil til at homofili i alle tilfeller nødvendigvis må være medfødt. Ikke det at jeg ikke tror det er det, men jeg tror ikke det er det i alle tilfeller. jeg vet om flere tilfeller hvor kvinner har valgt å bli sammen med noen av samme kjønn etter å ha levd i et forhold med en mann hvor hun har blitt misbrukt. Litt avsporing fra tema men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå