Gå til innhold

Dere som bor i utlandet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva jobber/studerer dere? Er det ikke dyrt å flytte til utlandet? Har veldig lyst, men vet ikke hva jeg kan jobbe med eller studere, er sosialarbeider. Er også redd for at det skal bli så dyrt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hva jobber/studerer dere? Er det ikke dyrt å flytte til utlandet? Har veldig lyst, men vet ikke hva jeg kan jobbe med eller studere, er sosialarbeider. Er også redd for at det skal bli så dyrt...

Hei! Jeg bor i utlandet, nærmere bestemt England. Er student på masternivå (arkeologi), og søkte meg inn på skole her. Det er litt dyrt med skolepenger (i overkant av 40.000), men det får jeg dekket av Lånekassen (skolepenger er 60% stipend, 40%lån på masternivå, tror det er mindre stipend på bachelornivå) i tillegg til vanlig lån/stipend.

Ellers koster det litt mindre å leie leilighet (leier et rom i et kollektiv) og litt mindre for mat. Kollektivtransport er omtrent som i Norge. Også bruker jeg litt penger på å fly til Norge i feriene.

Lånekassen har ganske gode ordninger for utenlandsstudenter, så det er jo noe du kan tenke på? :)

Endret av Pingting
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Jeg bor ogsaa i England. :) Jeg forelsket meg i en engelskmann og flyttet hit for aa vaere sammen med ham. Fikk meg jobb fort og har den fremdeles. Engelskmannen og. :)

Saa for meg var det jo veldig enkelt og kostet ikke mer enn flybilletten.

Men i disse dager vil jeg ikke anbefale noen aa flytte utenlands uten aa ha faatt tilbud om jobb/skoleplass foerst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...