Gå til innhold

Sykt barn, feber, vondt i halsen og prikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et barn på 5 år som fått feber og vondt i halsen. Så langt er alt greit, men nå har jeg funnet en kvise lignende prikk på den ene armen og to på andre armen. Hun har allerede hatt vannkopper så det kan ikke være det. Har prøvd å google men jeg finner ikke noe som passer. Noen som har vært borti noe lignende og har en idè om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det harde kviser ?

Vet ikke helt hva du mener med harde, men de ser ut og føles som vanlige kviser med hvitt i midten :) Ganske små da

Skrevet

Og så er feberen ganske høy og. Noen som har noen idèer?

Skrevet

Skarlagensfeber?

Skrevet
Skarlagensfeber?

Ingen rød tunge ;) Men takk for forslag, har ikke funnet noe som passer helt på de forskjellige legesidene på nett. Men skarlagensfeber er det som har lignet mest, bortsatt fra den røde tungen som mangler.. :klø:

Skrevet

Ikke alle får bringebærtunge.

Skrevet
Ikke alle får bringebærtunge.

Ah, da skal jeg være obs på at de kan være det :) Takk

Skrevet

Hva sier legen?

(jeg forutsetter nemlig at når man har små barn med høy feber som man er bekymret for hva kan feile, at man faktisk ringer fagfolk, men det er nå meg da...)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ring legevakten. Det er det de er til for!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kan være røde hunder.

da kan man også ha vondt i halsen, og utslettet sprer seg gjerne nedover hender/føtter etterhvert.

Vaksinasjon er vist ingen sikkerthet mot ikke å få det oppdaget vi her i vinter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...