Gå til innhold

Lønn som fysioterapeut

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hvordan er lønnsnivået for fyisioterapeuter? Siden jeg er ung og uvitende hjelper det ikke bare å linke til fagforeningn sånn at jeg kan se på de listene, jeg vet liksom ikke hva som sees på som bra lønn. Er det noen som vet noe om lønnsnivået for fysioterapeuter? Hvor stor forskjell gjelder det om de er ansatt i statlig/kommunalt eller privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_bioing_*
Hvordan er lønnsnivået for fyisioterapeuter? Siden jeg er ung og uvitende hjelper det ikke bare å linke til fagforeningn sånn at jeg kan se på de listene, jeg vet liksom ikke hva som sees på som bra lønn. Er det noen som vet noe om lønnsnivået for fysioterapeuter? Hvor stor forskjell gjelder det om de er ansatt i statlig/kommunalt eller privat.

Det er hvertfall stor forskjell på sykehus og privatpraksis. Ved et sykehus kan du sikkert ikke regne med noe mer enn 300 000 kr i startlønn, men i privat praksis vil jeg tror det er en god del mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvertfall stor forskjell på sykehus og privatpraksis. Ved et sykehus kan du sikkert ikke regne med noe mer enn 300 000 kr i startlønn, men i privat praksis vil jeg tror det er en god del mer

Og 300 000 er en helt ok lønn? Eller annses det som lav lønn? Jeg aner virkelig ikke noen ting om dette :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 300 000 er en helt ok lønn? Eller annses det som lav lønn? Jeg aner virkelig ikke noen ting om dette :gjeiper:

jeg vet jo ikke hva fysiot. tjener men det er jo helt vanlig lønn sammenlignet med sykepleiere, bioingeiører og annet helsepersjonell med 3 årig utdannelse. men en fysioterapeut med kommunal avtale er kr. 450 000 kr i gjennomsnitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en fysioterapeut som jobber med HR i et større privat selskap: han er 33 år og tjener 600.000. En annen jobber i en mindre privatklinikk med bedriftstilskudd, han jobber mye, og tjener 600.000. En tredje jeg kjenenr i kommunen, han er fylt 50 år og er fysioterapeut i kommunehelsetjenesten: hans lønn er på topp med kr 360.000...så der er forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...