Idnar Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jeg sitter her og skal pakke ut min nye printer og kan ikke se at det fulgte med usb kabel. Det står selvfølgelig i "bibelen" at usb må kjøpes utenom hvis det ikke følger med. Kunne ikke de i butikken ha nevnt det? Men jeg tenkte at det gjør vel ingenting! Jeg har jo usb både i mp3 og kamera! Det viser seg at den er ALTFOR LITEN!!! Finnes de i forskjellige størrelser, da? Da tenker jeg ikke den enden av usb som går inn i pc, men den andre enden!
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Ja USB kabel kjøpes utenom. Altfor liten? hmmm Den ene enden må være grei til en printer da.
Idnar Skrevet 26. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2009 Ja, ene enden på usb kabelen er ganske liten. Usb hullet i skriveren er mye større. Jeg som trodde de bare kom i en størrelse!
Nótt Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Nei de gjør ikke det, det finnes forskjellige størrelser på usb"hullet" i forskjellige apparater. Kamera og mp3-spiller er ganske like, mens en printer har et større usb"hull".
feuerstein Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 USB finnes i 3 størrelser og 2 klasser, A og B. Det hullet vi har i pcen heter USB A, et nokså flattrykt rektangel. I samme størrelse finnes USB B, som er nesten kvadratisk. B brukes i printere, scannere og det aller meste annet av store enheter man kobler til pcen. De fleste kabler har da A i den ene enden og B i den andre, slik at man ikke kan koble scanner til scanner eller pc til pc. I tillegg finnes Mini- og Micro-USB, igjen med A og B. Mini er heldigvis på vei ut, Mini-A er formelt utgått. Micro-USB er allerede på en del telefoner og vil forhåpentligvis være å finne på alle, da den skal brukes for kommende merkeuavhengige ladere. Idnar, har du ikke en printer fra før? Tanken bak å ikke legge ved kabel tror jeg er så enkel som at i 2009 er de aller fleste forbrukere allerede på USB-printer nr 2 (minst!), dermed kan man spare penger på å ikke legge ved en kabel som i de fleste tilfeller er overflødig.
Idnar Skrevet 27. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2009 Har nok desverre ingen skriver fra før Har alltid brukt foreldrene mine sin eller printet ut på jobben, men fant ut at det var på tide å skaffe min egen. Skal ut å kjøpe kabel i dag.. TUSEN TAKK for svar
Roennev Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 USB'ene er liek store Uansett, eneste forskjellene du kan finne på USB pluggene er "Versjonen" USB 1.0 og USB 2.0, Og eneste forskjellen der er overføringshastigheten. Men den delen av ledningen som skal plugges i printer, mp3, etc er vanligvis en FireWire eller Mini Fire Wire kobling...
feuerstein Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Roennev, det du skriver er helt feil. Firewire er en helt annen standard opprinnelig utviklet av Apple og har null og niks med USB å gjøre. USB finnes i full størrelse, mini og micro. Enkel googling vil avkrefte dine påstander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå