Gå til innhold

Ekteskap på siste vers?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pinga_*
Skrevet

Jeg er i trygt og godt ekteskap, sammen i 6 år og gift i 4 år, til en mann jeg er veldig glad i. Vi har våre problemer innimellom, og vi har det ellers bra sammen. Han er en god mann med mange gode kvaliteter; en god ektemann, en flott familiefar til våre barn når de en gang kommer, og som alltid kommer til å være der for meg.

Problemet, eller, jeg vet ikke om det er noe problem, er at jeg ikke elsker han. Det er ingen sommerfugler, ingen gnist eller ingen savn når vi er fra hverandre fra min side. Merker også at det har dabbet av fra hans side også. Jeg har det bedre alene når han er ute å reiser på jobb. Det er trygt og kanskje litt kjedelig, vi har noen felles interesser sammen og har kvalitetstid sammen.

Følelsene mine for han nå er annerledes enn det de første årene vi var sammen som typiske forelskede kjærestepar. Samlivet generelt er preget av daglige gjøremål, jobb, venner, trening og andre interesser. Heller er ikke samlivet og nærkontakt med kyss, klapp, klem og sex ikke så mye å skryte av. Flammen har blitt mindre og mindre de siste 2-3 årene. Han er min første og største kjærlighet, og jeg har ikke hatt noen andre forhold før han.

Vi har pratet sammen om det, begge ønsker selvsagt å forsette ekteskapet. Begge prøver å tenne opp flammen igjen, men føler at den slukner likevel. Han ønsker å forsette, men jeg føler at jeg står ved et veiskille nå. Er det sånn at dere vet at dere elsker han av hele deres hjerte, og aldri lurer på om det er noen der ute som kanskje passet bedre? Redd for at jeg skal gjøre mitt livs tabbe, men samtidig synes jeg det ikke er riktig å holde på en person man ikke elsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...