Gå til innhold

Hva sover barna deres i nå i varmen?

Anbefalte innlegg

Gjest Svangild
Skrevet

Hva sover barna deres i nå i de varme sommernettene? Mine to jenter på 3,5 og 8 år sover kun i bleia, men kan det bli for kaldt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Minsta på 1,5 år ligger i en kortarmet body og bleie. Prøvde med bare bleie ei natt, men mått inn å smette på henne bodyen ettersom hun legger seg oppå dyna og kan bli litt kald.

Gutten på 5 år ligger i bare trusa.

Skrevet

Helt sikker ikke for kaldt å sove i bleia i denne varmen! :P Mine to på 6 og 9 sover nakne. Bruker barnet ditt på 8 år bleie???

Dina

Gjest Svangild
Skrevet
Bruker barnet ditt på 8 år bleie???

Hun bruker bleier om natten ja.

Gjest Muslingen
Skrevet

Min lille jente på 16 mnd sover i bleie med et tynt pledd over seg hvis det er veldig varmt. Vanligvis sover hun med en t-skjorte og dyne.

Gjest Poirot
Skrevet

Hun bruker bleier om natten ja.

Med mindre hun har en spesiell grunn, ville jeg prøvd å slutte med det. Vi var på flere overnattingsturer med skolen da jeg gikk i 2 og 3 klasse. Slikt kan man bli mobbet for i svært mange år...

Gjest Svangild
Skrevet
Med mindre hun har en spesiell grunn' date=' ville jeg prøvd å slutte med det. Vi var på flere overnattingsturer med skolen da jeg gikk i 2 og 3 klasse. Slikt kan man bli mobbet for i svært mange år...[/quote']

Klart det er en grunn, hun tisser på seg når hun sover og bruker derfor nattbleie. Ser ingen grunn til å slutte med bleia så lenge hun tisser i sengen, og mobbet kan hun bli selv uten bleie når alt blir vått.

Skrevet

Mine barn er seks og ni og de får bestemme selv hva de vil sove i en liten truse holder lenge og vil de sove uten er det helt greit.

Sover uten noenting selv, og kler ikke på barn fordi de er barn.... :roll:

De er begge gjennomsvette om morgenen, i disse tropenetter er det barnemishandling å tvinge på dem nattøy....

Og den bleia på åtteåringen...... :o

Hallo!! This is your wake-up-call !!

(med mindre det feiler ungen noe da, selvsagt....)

Skrevet

Ok så at det kom et svar der....

Sorry.....

Skrevet

SVANGILD DU BØR SNAREST SJEKKE OPP OM HVORFOR BARNET DITT TISSER PÅ SEG OM NATTEN: DETTE ER IKKE NORMALT!

Sånn, fikk du det inn med klartekst nå?

Skrevet

Lillebroren min på 12 tisser i sengen om natten enda. Han bruker bleier.

Mamma gjorde det til hun var 18, pappa var 12 og lillesøster 14 (selv var jeg 2år :o ).

Når man har prøvd alt fra alarm til medikamenter til alternativ medisin, hva gjør man da?

Gjest Anonymous
Skrevet
SVANGILD DU BØR SNAREST SJEKKE OPP OM HVORFOR BARNET DITT TISSER PÅ SEG OM NATTEN: DETTE ER IKKE NORMALT!

Sånn, fikk du det inn med klartekst nå?

Kjære fruenge

Hva i all verden vet du om hva jeg har gjort for mitt barn? Og hvor i all vide verden har du det fra at det ikke er normalt???

Hadde du lest litt om sengevæting så hadde du fått med deg at det er helt normalt at mange barn tisser på seg om natten, mange sliter faktisk med sengevæting til langt opp i tenårene... ja noen gjør det faktisk til langt opp i voksen alder. De fleste har imidlertid vokst problemet av seg innen de blir tenåringer.

Det finnes ingen fasit på hvorfor enkelte barn tisser i sengen og det finnes heller ingen mirakelkur mot sengevæting. Medisiner hjelper ikke, alarm-matte hjelper ikke, fotsoneterapi og kiropraktor har vi prøvd.

Min datter lider høyst antakelig av en kombinasjon av at kroppen ikke produserer nok av et stoff som skal redusere urinproduksjonen om natten, samt at hun sover ekstremt tungt slik at hjernen ikke reagerer på signalene fra blæren om at den må tømmes. Dermed tisser hun på seg når hun sover. Derfor sover min datter med nattbleie.

Syns heller du bør komme med konstruktive tips på hva som kan hjelpe oss fremfor å ta en slik tone.

Skrevet

Da ser man om det ligger en psykologisk forklaring bak.

Eller ett eller annet som har med psyk/sosial årsakssammenheng.

Gjest Svangild
Skrevet

Det var meg som skrev svaret over

Når man har prøvd alt fra alarm til medikamenter til alternativ medisin' date=' hva gjør man da?[/quote']

Nettopp Starie, hva gjør man da?

Det finnes mange barn som sliter med dette problemet og fortvilte foreldre som forsøker etter beste evne å hjelpe barna. Det er rimelig håpløst når ingen leger eller andre såkaldte eksperter er i stand til å hjelpe en.

Skrevet

Ut fra det svaret som blir gitt her så virket det ikke som hun var særlig med på at det kunne være en bakenforliggende forklaring.

For hvem i huleste alle pakka svarer på et spørsmål om hvorfor en 8 åring ligger med nattbleie med fordi hun tisser på seg. Dette var da selvfølgelig, regnet jo ikke med at hun gjorde det fordi hun syntes det var behagelig.

Så hvorfor ikke svare hva som kan være grunne da, enn å komme med slike god dag mann økseskaft svar.

Dette var grunnen til at jeg skrek ut.

Gjest Svangild
Skrevet
Da ser man om det ligger en psykologisk forklaring bak.

Eller ett eller annet som har med psyk/sosial årsakssammenheng.

All forskning viser at det meget skjelden ligger psykiske årsaker bak sengevæting hos barn som alltid har tisset på seg om natten. Det er kun når barna begynner å tisse på seg igjen etter å ha vært tørre noen år at det som oftest kan skyldes en psykisk reaksjon.

Dessuten, min datter syns ikke det er noe gøy å tisse i sengen, skal jeg da i tillegg dra henne til en psykolog og gi henne inntrykk av at det er noe galt med henne?

Gjest Svangild
Skrevet
Så hvorfor ikke svare hva som kan være grunne da, enn å komme med slike god dag mann økseskaft svar.

Dette var grunnen til at jeg skrek ut.

Det burde da overhode ikke være noen grunn til meg å måtte forklare hvorfor ungen sover med bleie hvis det er så openlyst hvorfor hun gjør nettopp det?

Skrevet

Nå har du jo gitt uttrykk for at du har undersøkt og forsøkt å finne ut av hvorfor. Men det var ikke det inntrykket jeg fikk av ditt første svar, derfor synes jeg det var på sin plass å vekke deg. Men du er jo absolutt våken så da kan jeg tusle meg ut igjen.

Skrevet

Hva har du med hva som er grunnen til dette? det var ikke det som var spørsmålet

Er du et menneske som må legge deg i alle andre sine saker og bare må vite alt?

Hva som er grunnen til at en 8 åring tisser på seg er faktsik utrolig vanskelig å finne ut selv i dagens teknologiske samfunn. Du bør heller sette deg selv litt mer inn i emne før du HYLER ut. Det er mange år siden psykologisk stress ol var den største årsaken til at barn over skolealder tisser seg ut om natten, og hadde du fått med deg dette, så hadde du ikke behøvd HYLE ut. For det andre så er det ikke din sak om det psykologisk eller noen andre grunner som ligger bak, og dermed behøver du ikke HYLE ut.

Skjerp deg tror du ikke dette er slitsomt nok om ikke en som ikke kjenner dem skal HYLE ut for å få svar på noe du IKKE har noe med.

Svanghild:

Nei det er ikke for kaldt å ligge i bare bleien nå i denne varmen, mine sover i en liten truse, og et tynt laken over dem

Gjest Starya tar ferie
Skrevet

Min sønn sover i underbuksa, med et lett dynetrekk over seg. Det vil si, mesteparten av natten ligger det ved siden av ham...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...