Gjest Støttekontakten Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jeg jobber som støttekontakt og synes ikke alltid det er så lett å finne ut hva vi skal gjøre. Det blir mye kino og kafe på oss. Litt av problemet er at jeg slutter så seint på jobb og treffer ikke brukeren/vennen min før ca 17.45 og da er mange av byens tilbud stengt. Museum, utstillinger og aktivitessenter, akvariet osv stenger før vi rekker inn til byen omtrent, i alle fall her i Bergen. Er det noen som har forslag? Hva gjør alle de andre støttekontaktene?
angeleyes Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Det kommer jo litt an på alder, hva som er problemet osv. Hva med gå turer, bowle, spille tennis eller squash. Nå som det går mot sommer er det jo veldig koselig å ta med et pledd og sitte ute i en park eller lignende. Da kan dere også ta med dere spill.
Gjest TS Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Takk for svar! Personen kan ikke være så veldig aktiv og gå så veldig langt. Sportslige aktiviteter passer derfor ikke desverre, spill var en god ide, men konsentrasjonen varer ikke alltid så lenge. Blir nesten litt frustrert av denne byen/landet der alt stenger når folk er ferdig på jobb. (Blir litt vitsen med turisten som uttalte: "I went to Norway, but it was closed".) Er det noen støttekontakter der som vil dele ideer?
liv Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 jeg har vært støttekontakt til flere. Han med CP svømte jeg med, hun med Downs var vi å danset på et tilrettelagt sted, og til hun med generelle lærevansker gjorde vi mye forskjellige ting. Vi bakte, reiste på litt lenger turer(Oslo , litt over en time med tog), kino, ut og spiste, klatret, gikk turer, lagde kosekveld med godis og film sammen med noen av venninnene hennes (hun var 14 år).
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Jeg var støttekontakt til en jente på 17år med sosial angst, ADD og overvekt, vi brukte og gå turer, tegne, spille gitar, sing star, bakte, dro på butikker/kafe, og vi var på svømming. Hun var veldig glad i dyr, så vi var mye med hund og hest og katt. Va kan brukeren din? va liker han/hun?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå