Gå til innhold

Gassgrill

Gjest Gjest_nina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

Jeg bor i blokk og her det det lov med bare gassgrill.

Noen som har erfaring med gassgrill? Er de noe tess? Har hatt elektrisk grill og de bruker jo 100 år på å tilbrede maten.

Også om dere vil anbefale noe. Gjerne en billig en. Behøver ikke å være stor.Kun til to personer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg har hørt bare positve ting om gassgrill og at de som har brukt det ikke vil gå tilbake til kullgrill noen sinne. Jevnere varme og raskere oppvarming av kullet, samt mye bedre regulering av varmen er visst også fordeler her.

Skrevet

Jeg liker gassgrill. Det tar kort tid for den å bli varm og er veldig grei til alle typer grillmat.

Skrevet

Vi bor i blokk også og brukte el-grill på terassen i fjor. For å være ærlig så manglet det noe. Det var bare ikke helt greit som det er med kulegrill og andre. Ble skuffa.

Skrevet (endret)
:) Endret av Asti
Skrevet

Elektrisk har jeg vel knapt vært borti noen som faktsik synes er sammenlignbart med reel, men de aller fleste som bruker gass synes det er helt topp.

Vi har gass, jeg kunne ikke tenkt meg noe annet. Dog, vi lette "markedet rundt" etter de med lavastein, jeg mente det var vel det beste (for det var det jeg var vant til hjemmefra) men jeg har i ettertid funnet ut at det var nok vanskelig å finne dem, og ikke å oppdrive på de dyrere modellene, antakelig fordi det er gammeldags... Nymotens gassgriller er uten. Fordelen er at man slipper "bål" pga fett som lagrer seg i steinene... Jeg trodde det ble litt "elektrisk feeling" av dem, men det blir det ikke.

Uansett, gasgrill er toppers. Rask oppvarming, klar på et øyeblikk, god grillmat (uten smaken av tennveske, som ellers er utbredt i norsk grilltradisjon grunnet manglende tolmodighet hos grillere...kullgriller er jo normalt sett klar til bruk når maten er satt på bordet hos de fleste) Takket være vår gassgrill griller vi uansett ukedag. Når mine kolleger undrer seg over at jeg har grilla på en onsdag, grilling er jo noe de bare bedriver i helgene om det er fint vær da, så kan jeg kose meg med grillmat de dagene det er fint vær, uansett hva de heter, også når vi begge er i jobb.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Synes gass er best. Lett å regulere temperatur, mange muligheter og lett renhold.

Vi har også en kullgrill som brukes innimellom, det gir litt annen smak, men er mer tungvint å bruke, og vanskelig å få godt resultat.

Elektrisk kan ikke sammenliknes overhodet. Da er det bedre å lage mat på kjøkkenet og spise ute på terrassen.

Skrevet

Jeg elsker gassgrillen vår, og kommer nok aldri til å gå tilbake til kulegrill og os. Anbefales absolutt.

Skrevet

Jeg har gass og er strålende fornøyd med det. Men hold deg langt unna de med lavastein. I dag er det vel bare de aller billigste grillene som har lavastein og det med god grunn. Det er f.eks fare for oppblussing med det.. siden de suger til seg fett og passer man ikke på å bytte de ut ofte nok kan det fort da fyr i dem. Det blir heller ikke mer ekte grillsmak som enkelte innbiller seg.

Med en weber får du heller ikke gjort mye feil. Men jeg personlig ville heller ha kjøpt q220 fremfor q200. selve grillen er den samme. men den har høyere lokk (bedre plass til store/høye ting) og har i tilegg termometer i lokket.

Det er heller ingen (særlig) smaksforskjell på mat på kull kontra gass. I blindtester er det mange som ikke smaker forskjell.

Skrevet

Mm, vi gikk etter lavastein fordi vi, feilaktig, trodde det var det beste. Angrer, og kommer til å kjøpe ny om ikke så eviglenge, om mannen får det som han vil. For, det flammer opp. Det er ikke "fare for" at det flammer opp, det GJØR det. Små bål når vi griller er helt vanlig. Og det til tross for at vi bytter steingene hvert år, årets steinger har bare grillet en håndfull ganger, og de lager allerede bål...

Gjest Gjest
Skrevet
Det er heller ingen (særlig) smaksforskjell på mat på kull kontra gass. I blindtester er det mange som ikke smaker forskjell.

Dette er jeg uenig i. For meg er mat grillet på gassgrill mer sammenlignbart med mat tilberedt på gasskomfyr.

Jeg er kullgrilltilhenger, men vet om mange som er fornøyd med gassgrill. Ville i allefall valgt gass foran el-grill.

Skrevet
Dette er jeg uenig i. For meg er mat grillet på gassgrill mer sammenlignbart med mat tilberedt på gasskomfyr.

Jeg er kullgrilltilhenger, men vet om mange som er fornøyd med gassgrill. Ville i allefall valgt gass foran el-grill.

Hva er galt med mat som er tilberedt på gasskomfyr? :klø: Mange av de flotteste reataurantene benytter seg av gass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...