Gjest mizz wattum Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hei :D katten min e prektig er ikke sikker på hvor langt hu er på vei ennå men hu er en DVERG KATT:s kommer det til å gå bra med hu når kattungene kommer ? hu er jo ganske liten da, ser ut som en kattunge lix... er så beskymra får henne
Mermaid Blues Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Ta med katten til en kyndig veterinær som kan se på henne. Også heter det drektig Og få henne sterilisert etter fødselen slik at dere ikke få flere uplanlagte kull.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Dette høres kanskje fælt ut, men du kan jo få sterilisert henne nå og tatt abort på henne med det samme, hvis du tror hun er for liten til å bære frem unger. Kankje det er til det beste for katten din, det er jo ikke sikkert en så liten kropp tåler å bære frem et kull... Ville uansett som hun over meg sier, fått en veterinær til å se på henne.
Silmarill Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Det kan variere svært mye når hunnkatter blir kjønnsmodne, altså når de kan få kattunger. Det kan skje så tidlig som ved 4-månedersalder(!), men det kan også drøye helt til de er 18 måneder gamle. Det skyldes selvfølgelig individuelle forskjeller, men rase, ernæring og når på året katten ble født, er også viktig. Det er nemlig slik at katter helst får løpetid i den lyse årstiden. Katter som blir født på vinteren, kan dermed få løpetid på sommeren når de er 6 måneder gamle. Katter som fødes på sommeren, venter som regel helt til neste vår (9 md.) eller sommer (12 md.) før de kommer i gang. Tatt fra "et skriv" jeg har liggende på PCén. Da foreldrene mine drev med Birmaoppdrett sa vi at hunnkatten blir kjønnsmoden omkring 6 mnd. alder! Er katten drektig så vil det nok gå bra. Spiller ingen rolle om katten er liten av vekst. Dersom du ikke har tenkt å sette unger på katten så bør du sterilisere henne!Dersom katten er drektig bør du forsøke allerede nå å finne potensielle eiere til pusebabyene som forøvrig ikke må tas fra moren før de er minst 12 uker.
Troyamin Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Dersom du ikke har tenkt å sette unger på katten så bør du sterilisere henne!Dersom katten er drektig bør du forsøke allerede nå å finne potensielle eiere til pusebabyene som forøvrig ikke må tas fra moren før de er minst 12 uker. Kunne ikke vært mer enig med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå