Gå til innhold

Opp 10kg, så ned igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å legge på meg 10kg eller mer, egentlig bare fordi jeg aldri har veid så mye før.

Har alltid vært liten og tynn, har liten beinbygning og spiser sunt og aldri godis eller kjøtt.

Det å gå opp er vel ikke vanskelig, men ned igjen ?

Er det noen som har erfaring med dette, er det mulig å gå ned igjen ved å gå tilbake til det kostholdet man hadde før man skulle opp ?

Er redd jeg vil bli avhengig av godis og sånt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har lyst til å legge på meg 10kg eller mer, egentlig bare fordi jeg aldri har veid så mye før.

Har alltid vært liten og tynn, har liten beinbygning og spiser sunt og aldri godis eller kjøtt.

Det å gå opp er vel ikke vanskelig, men ned igjen ?

Er det noen som har erfaring med dette, er det mulig å gå ned igjen ved å gå tilbake til det kostholdet man hadde før man skulle opp ?

Er redd jeg vil bli avhengig av godis og sånt...

Kjøtt er hverken usunt eller får deg til å legge på deg, om du spiser riktig type kjøtt og riktige mengder.

Om du har tenkt å gå opp 10 kg for moro skyld, vil jeg påstå at det er fullstendig unødvendig. Hvorfor i all verden vil du det?

Skrevet
Kjøtt er hverken usunt eller får deg til å legge på deg, om du spiser riktig type kjøtt og riktige mengder.

Om du har tenkt å gå opp 10 kg for moro skyld, vil jeg påstå at det er fullstendig unødvendig. Hvorfor i all verden vil du det?

Vet at kjøtt ikke er usunt, men jeg er vegetarianer.

Hvorfor jeg vil det, aner jeg ikke

Jeg har allerede startet å gå opp i vekt og nesten gråter når jeg merker det på klærne, men jeg vil det allikevel.

Gjest MåneSkygge
Skrevet (endret)

Jeg har allerede startet å gå opp i vekt og nesten gråter når jeg merker det på klærne, men jeg vil det allikevel.

:roll:

Endret av MåneSkygge
Skrevet

Jaha, om du spiser ekstra mye, eller går opp fort i vekt, og etter det ned igjen, så vil kroppen din får en del strekkmerker. Strekkemerker er jo noe alle har, men det å tulle med kroppen sin som som du gjør, gjør det enda verre.

Gå ned i vekt er ikke lett, mange sliter med det, men det har du sikkert fått med deg.

Skrevet
:roll:

Skal du bare himle med øya kan du heller la være å svare.

Frekt.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Skal du bare himle med øya kan du heller la være å svare.

Frekt.

Se selv på det du skriver da så bør du skjønne hvorfor jeg himler med øynene.

Skrevet
Jaha, om du spiser ekstra mye, eller går opp fort i vekt, og etter det ned igjen, så vil kroppen din får en del strekkmerker. Strekkemerker er jo noe alle har, men det å tulle med kroppen sin som som du gjør, gjør det enda verre.

Gå ned i vekt er ikke lett, mange sliter med det, men det har du sikkert fått med deg.

Har fått med meg det ja, men tenkte kanskje at "nyvekt" var lettere å få bort enn det man har fått over lengre tid.

Skrevet
Se selv på det du skriver da så bør du skjønne hvorfor jeg himler med øynene.

Jeg er klar over hva jeg skriver, ikke alle er som deg vet du.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Jeg er klar over hva jeg skriver, ikke alle er som deg vet du.

Du må skjønne at det høres veldig merkelig ut at du gråter når du ser du har lagt på deg litt men likevel vil du gå opp ti kilo bare sånn for å se hvordan det er også ned igjen...

Skrevet
Du må skjønne at det høres veldig merkelig ut at du gråter når du ser du har lagt på deg litt men likevel vil du gå opp ti kilo bare sånn for å se hvordan det er også ned igjen...

Jeg sa nesten, og det er bare en talemåte.

Lar bare tråden dø jeg da, hvis ingen tar den seriøst.

Ha en fin dag!

Skrevet
Og jeg. :)

Me too! Du høres litt... psykisk ustabil ut ts:/

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Jeg sa nesten, og det er bare en talemåte.

Lar bare tråden dø jeg da, hvis ingen tar den seriøst.

Ha en fin dag!

Er det noen som sier at de ikke tar den seriøst? Man kan vel mene det er en merkelig ting å ha lyst til fordi.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, ts. Er selv naturlig tynn men gått opp i vekt (spess etter et år i USA). det er kjipt, men samtidig er det som om kroppen trives bedre. matchvekten er ofte over det man helst ser på som ideelt.

Det å gå ned igjen når tror jeg ikke er spesielt vanskelig, om du gjør en innsats for det å trener feks. men når/hvis du går opp i vekt er det ikke sikkert du føler for å gå ned igjen, det kan slå ut begge veier. Ønsker deg lykke til!

Skrevet
Har fått med meg det ja, men tenkte kanskje at "nyvekt" var lettere å få bort enn det man har fått over lengre tid.

Min erfaring er at det er like vanskelig å bli kvitt kiloene enten de kom på plutselig eller over lang tid. Enten de har sittet på kroppen lenge eller i kort tid.

Skrevet

Det som er vanskeligst er vel å endre vaner over tid, både når det gjelder å skulle legge på seg når man aldri har gjort det, eller gå ned. Jeg har ganske lett for å gå ned i vekt fordi jeg "av meg selv" spiser forholdsvis sunt/lett og har høy forbrenning, de periodene hvor jeg har lagt mest på meg er når jeg ikke har styrt kostholdet selv (folkehøyskole eller at samboer velger det meste av maten). Nå prøver jeg bevisst å spise slik at jeg legger på meg litt, og merker at det tar tid å endre på ting, og holde på nye vaner.

Men man kan fint fortsette å spise hovedsaklig sunn mat for å legge på seg, er bare å endre sammensetningen og spise mer. Tror man legger på seg "bedre" vekt av det, i hvert fall får en mer energi og mulighet for å få litt muskler også, ikke bare magefett. Ser ikke noe poeng i å legge på seg med smågodt... Eller å legge på seg bare for å gå ned igjen. Som en annen her var inne på kan det imidlertid hende man finner ut at trivselsvekta er høyere enn den man er på nå, fordi man får mer energi, jeg kjenner meg i hvert fall igjen i det. Men igjen, da tror jeg ikke kostholdet bør bestå av sukker og drit bare for å holde vekta oppe.

Skrevet

TS: Blir litt forvirret over hva du egentlig ønsker siden du i første innlegg skriver at du ønsker å legge på deg og i ett annet innlegg skrevet av deg står det at du gråter når du merker det på klærene at du har lagt på deg..??

Da begynner jeg å tvile på at dette er noe du ønsker og mistenker at dette er noe du har blitt anbefalt av en grunn kanskje?

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg har lest litt rundt på nett om hvordan man kan gå opp i vekt uten å spise usunn mat, så går for det!

Da blir det jo lettere å gå ned igjen også, sunn mat er jo ikke så veldig avhengighets danende.

Lotte, dette er noe jeg vil selv. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...