Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 hei, jeg lurte på om noen kunne svare meg litt på dette jeg sliter litt med vekta for tiden og etter å ha gått ned ganske mye på noen uker bestemte jeg meg for å spise ganske mye for å gå opp igjen. jeg har vært ganske inaktiv og spist mye usunt (jeg vet det er å "jukse" litt men who cares ) og i dag viste vekta nesten 3 kg mer. på EN UKE? jeg har ikke følt meg helt i form, litt vondt i hodet noen dager og jeg føler meg ganske stor på en måte. eller oppblåst kanskje.. det jeg lurer på er, det kan jo ikke stemme? 3 kg er vel litt for mye.. er det vann? og hva skal jeg gjøre med det. jeg vil gå opp i vekt så det er egentlig bra, men jeg fikk litt sjokk når jeg så tallet. og jeg liker ikke å føle meg så oppblåst
Fluffie Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Det kan fint gaa det Og det kan vaere mange grunner, antageligvis er det mest bare vann, men kan ogsaa variere utfra naar paa dagen du veide deg (man veier gjerne litt mer etter middag enn rett etter at man staar opp om morgenen) og hvor i menstruasjonssyklusen du er (om jeg husker riktig veier man gjerne litt mer naar man har mensen, eller rett foer eller noe slikt). Har du mageproblemer kan det ha sammenheng med f.eks. forstoppelse. Saa du trenger neppe aa bekymre deg for tallet, fokuser heller paa aa faa i deg sunn mat, bevege deg litt og aa behandle den oppblaaste magen
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Det kan fint gaa det Og det kan vaere mange grunner, antageligvis er det mest bare vann, men kan ogsaa variere utfra naar paa dagen du veide deg (man veier gjerne litt mer etter middag enn rett etter at man staar opp om morgenen) og hvor i menstruasjonssyklusen du er (om jeg husker riktig veier man gjerne litt mer naar man har mensen, eller rett foer eller noe slikt). Har du mageproblemer kan det ha sammenheng med f.eks. forstoppelse. Saa du trenger neppe aa bekymre deg for tallet, fokuser heller paa aa faa i deg sunn mat, bevege deg litt og aa behandle den oppblaaste magen takk for svar det var samme tiden på dagen (etter jeg sto opp, på tom mage) men jeg vet det kan ha mange sammenhenger. dessuten pleier jeg ikke å bry meg om badevekt for de er ikke til å stole på.. var bare litt sjokk, og magen min ser nesten dobbel så stor ut.
Fluffie Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 takk for svar det var samme tiden på dagen (etter jeg sto opp, på tom mage) men jeg vet det kan ha mange sammenhenger. dessuten pleier jeg ikke å bry meg om badevekt for de er ikke til å stole på.. var bare litt sjokk, og magen min ser nesten dobbel så stor ut. Det er mest sannsynlig et resultat av mageproblemer, vil jeg tro. Jeg har periodevis problemer med mye luft i magen, forstoppelse og diverse annet, saa skjoenner deg godt Det beste er nok aa justere kostholdet ditt til noe som er bedre for magen og gjerne bevege deg en del (det hjelper ofte for meg aa gaa en tur). Biola hjelper mange med aa justere magen, saa om du taaler melkeprodukter saa kan det vaere verdt et forsoek.
Annikken Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Vekt er en kjempedårlig indikator på fettprosent. Muskler, vannsamlinger osv. påvirker vekta, som nevnt her. Syklus har selvsagt også mye å si. Bruk heller målebånd! Eller et klesplagg. Å bruke vekt på kort sikt sier deg egentlig ingen ting fornuftig.
Fluffie Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Vekt er en kjempedårlig indikator på fettprosent. Muskler, vannsamlinger osv. påvirker vekta, som nevnt her. Syklus har selvsagt også mye å si. Bruk heller målebånd! Eller et klesplagg. Å bruke vekt på kort sikt sier deg egentlig ingen ting fornuftig. Maalebaand og klaer er en bedre indikator vanligvis, men her er det jo snakk om noen med oppblaast mage og da vil klaerne og maalebaandet bli like feilaktig som vekta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå