Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen er ei dame (midten av 40 årene) som er hjemmeværende og kjeder vettet av seg. Da jeg jobber turnus, ser hun på meg som den som er pliktig å underholde henne. Hun kommer daglig ubedt på døra, inviterer seg selv inn på kaffe, eller vin om kveldene. Hver gang hun ser min bil i oppkjørselen, ringer hun og forteller at hun er på vei bortover til meg.

Pga det har jeg ingen privatliv eller tid til meg selv. Flere ganger har jeg vært klar i min tale og sagt rett ut at dette er uakseptabelt og at jeg trenger tid til meg selv og kan ikke underholde henne hver eneste dag (selv om hun ser at jeg er hjemme). Etter slike konfrontasjoner blir hun sur i et par uker....så er det på'en igjen. Samme gamle runddansen.

Jeg gidder ikke dette mer og seriøst vurderer å flytte for å komme vekk fra naboen.

Hvordan skal jeg få henne å forstå at jeg vil være i fred?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hjelper det om du ikke åpner døra når hun ringer på? Evt om du sier det rett ut når hun kommer at du ikke har tid, og lukker døra før hun får sagt mer?

Etterhvert må hun vel ta hintet...

Endret av Sunshine
Skrevet

Slutt å ta telefonen når hun ringer, og pass på å ha ytterdøra låst.

Skrevet

Du må bare svare at det ikke passer. Vanskeligere er det ikke. Hvis hun likevel fysisk tvinger seg inn i leiligheten din er det bare å ringe politiet.

Skrevet

Jeg har en nabo som går rett inn hvis jeg ikke låser døra, ergo gjør jeg det. Alltid.

Vær bestemt. Ikke ha døra ulåst, ikke åpne når hun kommer, og ikke ta telefonen.

Siden hun ikke skjønner direkte tale, må du bare gjøre det på den måten. Når du har holdt på lenge nok, vil hun før eller senere gå lei.

Skrevet

Uff det der høres slitsomt ut..

Jeg ville alltid ha hatt en god unnskyldning på lager. Om det aldri passer for deg så bør hun ta hintet etterhvert?

Vi hadde også ei slik dame i nabolaget. Hun gikk t.o.m uannmeldt inn i stua vår, veranda døren stod oppe, men var uannsett ikke en invitasjon til henne.

Jeg ba henne aldri inn, stod heller bare i døra og snakket med henne. Kanskje litt slemt, men jeg var livredd for å bli like plaget av henne som de andre naboene ble

Skrevet

Men hvorfor slipper du henne inn da? Hvorfor serverer du kaffe og lar henne drikke vin hos deg? Hvorfor svarer du på telefonen? Det hjelper jo ikke å si at det er uakseptabelt når det er helt tydelig at du ikke mener det.

Ikke ta telefonen. Lås døren, og ikke slipp henne inn. Om du treffer henne utenfor og hun prøver å prate, si vennlig men betsemt at du ikke har tid, gå inn, og lås døren etter deg.

Skrevet

Her må det tøff action til, ellers driver hun deg fra vettet.

Her er det flere som har svart deg og rådet om å ikke lukke opp, ikke ta telefon osv. Det er jeg enig med.

Siden damen er så kørka i hodet, at hverken hint eller handling (du skriver konfrontasjoner der hun blir sur et par uker) hjelper, må det hardhendt action til. :rope:

Om hun ser at du er hjemme men ikke lukker opp/tar tlf...? So what. Du får bare leve med at du føler deg "slem" i en periode. Den følelsen går fort over.

Funker ikke alle disse rådene du har fått i tråden din...tja, da bør du virkelig vurdere å flytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...