Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Har lenge lurt på hva magefølese egentlig er, men har ikke funnet noe konkret på nett angående det jeg lurer på. Jeg velger som oftest å følge etter det magefølelsene mine "sier"; føler jeg det er dårlig, gjør jeg det ikke, og får jeg god magefølelse går jeg for det. Og av alle de valgene jeg har gjort, har det aller meste gått utrolig bra. Derfor lurer jeg på... 1. Hva tror du magefølelse er? 2. Tror du det er et lite "tegn" på hva du burde velge? 3. Velger du å følge magefølelsen?
Gjest TheDutchess Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Magefølelsen er noe jeg alltid stoler på. Jeg er utrolig ubesluttsom og er veldig vingle petter for å si det sånn. Jeg har lært meg det at jeg skal velge det første jeg bestemte meg for å ikke gå tilbake å forandre. Jeg tror vel det at magefølelsen er kroppen din som skriker svaret for det er akkurat det du føler når du f.eks opplever noe eller du skal ta et valg. For da vet du egentlig svaret inni deg. Men begynner du å tulle med det blir som regel utfallet mye dårligere. Med det mener jeg å tenke fram og tilbake, hit og dit. Følg magefølelsen ;-)
absinthia Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg tror at magefølelsen er en sammenblanding av fakta vi ubevisst samler og erfaringer. Jeg har f.eks en utrolig bra magefølelse på hvordan ukjente mennesker, kommer til å handle/reagere fordi jeg deler folk inn i kategorier ut fra forskjellige ting som har med deres oppførsel i helt andre situasjoner. Jeg trenger ikke å ha tilbragt alt for mye tid sammen med disse og "kan" et par mennesketyper bedre enn andre. Merkelig nok er de to typene mennesker som er av samme type som de som de som mobbet meg da jeg gikk på barne og første del av ungdomsskola. Andre magefølelser har ikke vært like lett å oppklare, men har med slutninger jeg trekker fra ubetydelige fakta og som viser seg å stemme. Og ja jeg tror det er et tegn på hva jeg burde velge og velger oftest å følge den. De gangene jeg ikke har fulgt magefølelsen har jeg funnet ut at jeg hadde rett/burde ha fulgt den fra begynnelsen av. Endret 26. april 2009 av absinthia
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Å ja, den må man følge eller ihvertfall lytte svært nøye til. Magefølelsen er summen av alle de tegnene du ubevisst plukker opp. Kroppen din vet selv om hodet ikke har rukket å følge etter ennå. Jeg har noen ganger ignorert en svært sterk magefølelse, og resultatet ble aldri bra. Når du innerst inne vet at "Her er det noe feil" så bør du sette deg ned og finne ut hvorfor du føler slik. Et eksempel er mitt siste samboerskap. Vi flyttet sammen litt fort, og i ukene før så kjente jeg at her var det noe. Ett eller annet... Jeg ble edgy, ble kvalm, begynte å gråte. Tegnene ble sterkere og sterkere enda jeg ikke så noe umiddelbart feil ved den kommende samboeren. Så jeg ignorerte tegnene og samboerskapet gikk i stykket etter svært kort tid. Mannen hadde skjeletter i skapet som jeg ikke engang kunne ha forestilt meg:(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå