Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Jeg hjelper min mor med å farge håret, vi har i lang tid brukt Excellence i nr 4 - brun. Hun ønsker en brun farge, uten noe spesielt rødskjær eller annet. Nå er hun ganske så grå, jeg antar bortimot 80% og jeg syntes at brunfargen blir litt annerledes enn før da det var mindre grått. Hvordan er det - er det slik at man bør gå for litt rødt i når det er mye grått? Husker ikke helt, men vet at det er regel på dette med grått, grønnskjær og hvilken farge man bør bruke. Noen som vet? (hun kan ikke gå til frisør - er dement og trives best med slikt i vante omgivelser og med personer hun kjenner)
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jeg jobber med demente, og har bl.a en "ung" dement dame på min arbeidsplass. Hun har alltid farget håret, hun ble tidlig grå, og dette synes jeg vi skal fortsette med å hjelpe henne med. Hun kan heller ikke gå til frisør, men jeg har gjort en avtale med en frisør i nærheten, så jeg går innom og henter hårfarge der og setter i fargen selv på den demente damen. Da får hun en helt naturlig brunfarge uten rødskjær. Frisøren har forklart meg at med så mye grått, må man ha mye av noe hun kaller "naturfarge", og så blander hun i litt annen farge fra en mer spennende brunfarge.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 det stemmer at man må bruke naturfarge på grått hår....det vil si f.eks 5.0 ,6.0 el 7.0 osv. står det foreksempel 5.4 el 3.7 på fargen er det lagt til nyanse å det vil bli transparent på et grått hår.... håper du skjønte noe av den forklaringen...
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Bruker du noe med rødt i, vil det bli mer rosaskjær enn det ble før. Halvbland fargen med en naturfarge (det er fargene som heter .0 eller /0, Eks 5.0, 6.0.), da skal det bli bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå