Meaty Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Jeg synes Abbas musikk er over alt om dagen. Uansett hvilket TV-program man ser på, så er det Abba-covere eller Mamma mia. Hvorfor er denne musikken, som for det meste ble skrevet på 70-tallet, så populær? Jeg har aldri hørt noen si at de ikke liker denne musikken, så jeg har begynt å tro at det bare er meg. Sangene er så ensformige og kjedelige! Det føles som om jeg er med i eventyret om keiserens nye klær, det er ingen som ser at keiseren er naken! (les: at Abba er no' dritt) Jeg LIKER IKKE Abba! Nå blir jeg vel utstøtt fra KG.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 For den som har litt lengre hukommelse, så er det faktisk ikke mange år siden INGEN likte ABBA, eller likte man det så innrømmet man det i hvert fall ikke. Da var det totalt ut og så harry det kunne få blitt. Men nå er det plutselig in å like det igjen, og da liker ALLE det. Merkelig det der Men altså, du er ikke alene. Jeg synes ABBA er like harry som før
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Nei, kjære Meaty, du er ikke alene. Jeg liker ikke ABBA. Og det er nok mange som oss!
Serenity88 Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Du er ikke alene Har ikke en gang orket å se traileren til Mamma Mia
Gjest Gjest_Lotte_* Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Det har noe med alder å gjøre. Jeg var ungdom da Abba vant Grand Prix og jeg tror nok at de fleste på min alder og eldre liker Abba ..
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Jeg har aldri likt Abba,. Jeg var ca. 20 når de vant Grand Prix. Syns det er kjedelig musikk, og hvorfor den er blitt så populær igjen, nei det skjønner jeg ikke
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 25. april 2009 #8 Skrevet 25. april 2009 Som det meste andre fra Sverige så er Abba et utsøkt eksempel på at Svensker har helt ubeskrivelig dårlig smak. Abba er faen meg smertefullt å høre på.
Gjest Grafica Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Jeg liker det heller ikke. Grusomt, synes jeg. Ikke at jeg ser ned på noen som liker det, jeg er bare ikke enig
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 Jeg likte ABBA på 70-tallet, jeg likte dem på 80 og 90-tallet, jeg likte ABBA da det var harry å like dem, og ble godmodig mobbet for at jeg hadde så gammeldags musikksmak, men nå synes til og med jeg det begynner å bli for mye av det gode... Jeg liker fremdeles ABBA, men jeg begynner å bli lei av å høre dem hele tiden, uansett hvor jeg er!
Kamikatze Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Det har noe med alder å gjøre. Jeg var ungdom da Abba vant Grand Prix og jeg tror nok at de fleste på min alder og eldre liker Abba .. Jeg også, men kunne ikke utstå dem. I mine ører var de like irriterende som smurfene og lyden av tannpuss. Riktignok syntes jeg hele Melodi Grand Prix-greia vat en tragedie. Både den ensartede grandprix-sounden, det slette musikalske håndtverket og i det hele tatt å konkurrere om nytelsesmiddelet musikk! Men jeg føler ikke at andre som har en annen smak enn meg er dårligere mennesker, og ørepropphøyttalerutviklingen har gått i et rivende tempo siden søttitallet. Men det var jo så klart litt nedtur, når alderen begynner å knirke i leddene, når man stønner også av å sette seg, og lukten av alderspensjon og gravstøtte blir stadig mer markant i neseborene. Og den eneste trøsten i alderdommens forfall er at hver dag i det minste frakter meg stadig lengre og lengre unna syttitallet. Og akkurat idet tiåret nesten er fortrengt, så gjenoppstår utysket! Det er som om vi deltar i en grøsser. - Du vet de hvor de bruker hele filmem på å drepe monsteret, og så i siste scenen, så spretter det en arm opp fra graven, og sånn. Mamma Mia!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #12 Skrevet 25. april 2009 Jeg liker dem heller ikke. Kan alltids høre en låt en sjelden gang (og sjelden blir det visst ikke om dagen...), men har ikke noe lyst til å se filmen - og er utrolig lei alt fokuset på musicals i hytt og pine. Så lite kultur som media dekker; kunne de ikke brukt litt mindre plass på Mamma Mia og litt mer på noe annet (hva som helst, samme for meg om det er opera eller Ole Ivars...)?
Gjest Catwoman Skrevet 26. april 2009 #13 Skrevet 26. april 2009 Jeg har egentlig aldri likt abba - synes musikken er platt og tam. Men da jeg så mamma mia likte jeg plutselig alle sangene likevel, som musikal sanger. Har fundert litt på hvorfor - men tror det er at jeg ikke liker sangene når abba synger de selv - på mamma mia er det litt mer fres over sangene, enn på abba sine originale. Og sikkert litt fordi filmen var koselig og sangene passet inn i handlingen.
MarianneE Skrevet 26. april 2009 #14 Skrevet 26. april 2009 Jeg har egentlig aldri likt abba - synes musikken er platt og tam. Men da jeg så mamma mia likte jeg plutselig alle sangene likevel, som musikal sanger. Har fundert litt på hvorfor - men tror det er at jeg ikke liker sangene når abba synger de selv - på mamma mia er det litt mer fres over sangene, enn på abba sine originale. Og sikkert litt fordi filmen var koselig og sangene passet inn i handlingen. Oh yes! Signerer den!
donna julianna Skrevet 26. april 2009 #15 Skrevet 26. april 2009 Jeg synes Abbas musikk er over alt om dagen. Uansett hvilket TV-program man ser på, så er det Abba-covere eller Mamma mia. Hvorfor er denne musikken, som for det meste ble skrevet på 70-tallet, så populær? Jeg har aldri hørt noen si at de ikke liker denne musikken, så jeg har begynt å tro at det bare er meg. Sangene er så ensformige og kjedelige! Det føles som om jeg er med i eventyret om keiserens nye klær, det er ingen som ser at keiseren er naken! (les: at Abba er no' dritt) Jeg LIKER IKKE Abba! Nå blir jeg vel utstøtt fra KG. Jeg liker ABBA skikkelig godt! Jeg blir så udsedvanlig munter av musikken, tar på meg "ABBA- fjeset" og synger med Men så skal det også være sagt at jeg elsker Elvis, tilber Dolly og har sansen for Tom Jones også da,hehe. Og det er vel masse musikk fra 60-70-tallet som det legimtimt og akseptert å like? Som feks the doors, janis joplin og jimi hendrix?
lulle Skrevet 26. april 2009 #16 Skrevet 26. april 2009 svarene i denne tråden er neppe representative for befolkningen ellers i norge. Ikke uten grunn at over 1mill har sett filmen. Personlig elsker jeg ABBA - musikken. Har gjort det i alle år. Så filmen 4x og har den på dvd hehe:-)
Gjest Ambra Skrevet 26. april 2009 #17 Skrevet 26. april 2009 Jeg liker heller ikke ABBA. Husker godt at de vant Grand Prix og har vokst opp med musikken deres, men har aldri vært spesielt begeistret. Men jeg liker Mamma Mia-filmen
Gjest Gjest_Lotte_* Skrevet 26. april 2009 #18 Skrevet 26. april 2009 Jeg også, men kunne ikke utstå dem. I mine ører var de like irriterende som smurfene og lyden av tannpuss. Riktignok syntes jeg hele Melodi Grand Prix-greia vat en tragedie. Både den ensartede grandprix-sounden, det slette musikalske håndtverket og i det hele tatt å konkurrere om nytelsesmiddelet musikk! Men jeg føler ikke at andre som har en annen smak enn meg er dårligere mennesker, og ørepropphøyttalerutviklingen har gått i et rivende tempo siden søttitallet. Men det var jo så klart litt nedtur, når alderen begynner å knirke i leddene, når man stønner også av å sette seg, og lukten av alderspensjon og gravstøtte blir stadig mer markant i neseborene. Og den eneste trøsten i alderdommens forfall er at hver dag i det minste frakter meg stadig lengre og lengre unna syttitallet. Og akkurat idet tiåret nesten er fortrengt, så gjenoppstår utysket! Det er som om vi deltar i en grøsser. - Du vet de hvor de bruker hele filmem på å drepe monsteret, og så i siste scenen, så spretter det en arm opp fra graven, og sånn. Mamma Mia! For meg er 70- (og 80-) tallet ensbetydende med gode minner, og disse minnene er bl.a musikken til Abba, Elvis, Supertramp, Eagles, Dire Straits, Kim Larsen, Sweet, Slade, Bonnie Tyler, Tina Turner, Barbra Streisand, Queen, Tom Jones, Blondie, UB40 +++++ det minner meg om åpent hus på ungdomsskolen, klinedanser og diskotek Absolutt ikke en tid jeg fortrenge. Jeg liker ABBA skikkelig godt! Jeg blir så udsedvanlig munter av musikken, tar på meg "ABBA- fjeset" og synger med Men så skal det også være sagt at jeg elsker Elvis, tilber Dolly og har sansen for Tom Jones også da,hehe. Og det er vel masse musikk fra 60-70-tallet som det legimtimt og akseptert å like? Som feks the doors, janis joplin og jimi hendrix? Jeg driter i hva som er legitimt å høre på, liker så og si all musikk i mindre mengder. Musikken fra 70- og 80-tallet er for meg fylt med deilige minner - noe som gjør at jeg elsker å mimre til dette. Når jeg kjører så hører jeg som regel alltid på Radio Norge som er mester i gammel musikk.
*Numi* Skrevet 26. april 2009 #19 Skrevet 26. april 2009 Er ikke noe fan jeg heller, akkurat. Noen av låtene er helt greie, altså, men de blir fort plagsomt fengende.
Gjest B Skrevet 26. april 2009 #20 Skrevet 26. april 2009 Som det meste andre fra Sverige så er Abba et utsøkt eksempel på at Svensker har helt ubeskrivelig dårlig smak. Abba er faen meg smertefullt å høre på. Svenskene har dårlig musikksmak? Ja, kanskje det. Men Abba ble ikke populære og solgte 360 millioner LP'er bare fordi de var populære i Sverige. De ble populære i hele verden!!! Abba-"feberen" som har rådet en stund nå kan man takke Mamma Mia filmen for. Og når den filmen og musikken også selger som hakka møkk i Norge så har vel også nordmenn ubeskrivelig dårlig smak da...? På lik linje med resten av verden...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå