Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Hei, Jeg skal sminke meg selv/ved hjelp av en venninne, -noe som kommer til å gå helt fint Men punktet jeg lurer på er om jeg om man må sminke nedover halsen/brystet? Leser at dette er vanlig, men til daglig pleier jeg kun å "pudre" litt opp halsen for å få det jevnt med sniktet. Er det dette man mener? Ser for meg at hvis man skal sminke med foundation osv på hals/bryst som det står noen steder, så kommer det jo til å smitte av?! Jeg ser liksom ikke behovet..
Kirby Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Man skal jo velge en foundation som matcher både ansiktet OG halsen i utgangspunktet, så hvorvidt dette er 'vanlig' vet jeg ikke.
Bahia Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Fortsett å ha foundation noen cm øverst på halsen og så dra denne sminken nedover slik at det blir gjevne overganger. På denne måten kommer det ikke foundation på klær for hele halsen er ikke sminket. Husk også å ha foundation på ørene. (Dette er pga fotograferingen.) Når man velger foundation går man ut i fra den fargen man har på halsen. Lykke til da
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Jeg har vært på ett par make-up kurs å fikk da beskjed om og ikke trekke foundationen ned over halsen da dette ikke skulle være nødvendig om du hadde funnet riktig farge til din hud, men heller ha litt løspudder ned over halsen, og som Bahia her skrev husk foundation på ørene, ikke i tykke lag selfølgelig. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Hei Jeg giftet meg i fjor, og var på prøvesminke hos Vidar på Jan Thomas sin salong. Han tok ikke nedover halsen på meg. Husk også å ikke ha for kraftig sminke var hans tips. Selv om du bruker mye sminke til vanlig så blir det veldig kræsj når du har en stor hvit kjole. Til vanlig har en sminken til litt mer farger. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå