Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved bordplassering - er det søsken eller forlovere som skal ha den "beste" plassen (=nærmest brudeparet?)

Vi sliter litt med det her, spesielt fordi mannens forlover også er broren hans, mens jeg skal ha min beste venninne, ikke min søster. Mannens bror/forlover er singel, mens både min forlover og min søster er gift. Vi har ingen andre søsken.

Vi skal ha 3 langbord, ett kortere bord med oss + foreldre, og to lengre bord som går ned fra vårt bord på hver sin side. Regner med at mannens bror blir sittende øverst ved det ene bordet, altså nærmest oss, men på den andre siden... Skal da min forlover med mann sitte nærmest oss, eller min søster med mann? (Vi skal ikke splitte par).

Både min forlover og min søster er innmari greie folk, og ingen av dem vil bli sure uansett altså!

Skrevet

Først foreldre så forlovere, så resten.

Skrevet

Trodde familien gikk først jeg....nå har vi E-bord da, så foreldre og søsken settes på hovedbordet,og forloverne øverst på det midterste bordet, altså rett ovenfor oss

Skrevet

Foreldre og forlovere har jo en rolle i bryllupet, mens søsken kun er vanlige gjester.

Skrevet

Nå er det vel ikke så farlig om hvem som sitter hvor i bryllup? Regelen er jo at brudeparet sitter i midten omgitt av foreldre og så kommer nær familie. Forlovere regnes da som nær familie sammen med søsken og besteforeldre. Derfor spiller det jo liten rolle hvem som sitter hvor.

Skal man virkelig ha bordsetting etter tradisjon så går det jo etter rang og da sitter eldste slektinger etter foreldre (i følge "Ditt bryllup" da :) )

For meg personlig er det mest naturlig å ha søsken etter foreldre, men at forlovere sitter nærme slik at vi kan se hverandre under middag. :jepp:

Skrevet

Vi hadde forlovere "før" søsken. Men så har vi en del søsken med samboere da. Så det hadde blitt ganske fullt. Det viktigste er at dere finner en løsning som passer for dere! Vi brydde oss ikke slavisk om standardreglene når det gjaldt bordplassering. Det var viktigere at alle trivdes og hadde det fint :)

Skrevet

Ja nu har eg min søster ved siden av meg, så forlovere på midterste bordet(E bord). Min samboer har tre søstre og de sitter på forskjellige steder men nærest hovedlangbordet!

I ditt tilfelle så lurer eg på hvis du sier din samboers bror skal sitte nærmest dere og er singel, kan ikke da din søster sitte ved siden av han og så hennes mann???så sitter da din forlover motsatt side til broren? tror det kanskje er en løsning sånn at alle får sitte nærest dere.

Skrevet

Vi skal ha søskene våre på hovedbordet,og forlovere på nærmeste utstikker.

Har vært slik i alle andre bryllup jeg har vært i også.Men tror folk gjør dette forskjellig,vet ikke hva som er det riktige.

• 2 måneder senere...
Gjest D-shol
Skrevet

Tradisjonelt sett skal forloverne ha hverandre til bords, og sitter "over" søsken.

Skrevet

Tradisjonelt sett så går forlovere foran søsken ja, og de skal ha hverandre til bords :Nikke:

Men vi har valgt å ha søsken på hovedbordet (har E-bord), og forloverene på utstikkeren i midten slik at de sitter nært oss. De har ikke hverandre til bords, men sitter ovenfør hverandre (min forlover på min side og mannens på hans side). Vi skal ikke splitte par, så på denne måten så får min forlover mannen sin til bords.

Skrevet (endret)
Trodde familien gikk først jeg....nå har vi E-bord da, så foreldre og søsken settes på hovedbordet,og forloverne øverst på det midterste bordet, altså rett ovenfor oss

Jeg regner også forlovere før søsken, og vi gjorde det på samme vis. Søsken satt således ytterst på hovedbordet, og lenger borte fra oss enn forloverene. Vi satte dem heller ikke sammen til bords, men på hver sin side av bordet, sdien vi ikke splittet par.

Endret av Malama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...