Gå til innhold

Puslespill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg pusler også!! Det er kjempegøy. Både jeg og sambo har til tider litt pusledilla.. :) Fint å gjøre sammen!!

Vi diskuterer ofte, for vi bruker forskjellige teknikker..! Han ser på brikkene kun og hvor de passer, elsker å pusle himmel o.l., mens jeg frenetisk leter på lokket etter "den lille sorte streken med en sånn tust på der..og sånn lilla bakgrunn...neei ikke sånn lilla......derja!" :tongue: , hvorpå jeg plasserer brikken ca. der den skal være i den store sammenhengen..og så kommer han å flytter på den til jeg ser dit neste gang... :lol: Tror vi er ganske morsomme om noen hadde sett oss!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Flott, da skal jeg ta en tur innom T'R'U neste gang jeg er på Lagunen. :)

Skrevet

Nå fikk jeg litt lyst til å fortsette med puslespillet mitt. Jeg har gjemt det under duken så jeg får ta det frem igjen.

Gjest BrennheteBadeand
Skrevet

Fikk jeg lyst til å prøve meg på et puslespill igjen når jeg så denne tråden :P Puslet litt før men har 2 katter som er veldig glade i å hjelpe til, så det siste jeg hadde lå strødd over hele huset her til slutt så da ble det hele gitt opp.

Men nå skal jeg jammen prøve å få kjøpt et i løpet av sommeren. Synes det er koselig å sitte å pusle på høsten med fyr i ovnen og en kopp te/kakao :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Noen som har vært på Toys'r'Us i Oslo da og kan si om de og har et bra utvalg? Sliter så med å finne puslespill med over 1000 brikker i vanlig butikker. 1000 er for kjedelig syns jeg, jeg vil gjerne ha over 3000 biter.

Jeg sparer penger til jeg kan kjøpe verdens største som er på 24000, men det koster 250 dollar ellerno. Tror det blir en skikkelig utfordring når det største jeg har puslet er på 4000 biter men jeg gleder meg. :-)

Skrevet

De puslespillene jeg har kjøpt, fant jeg enten i leketøysbutikk eller bokhandel.

Skrevet

Jeg pusler også puslespill! Men mest om vinteren, når det er kaldt og mørkt ute! Mye koseligere å sitte inne å kose seg.

Jeg kjøper puslespill på amazon, jeg. Billig og bra! Og masse å velge mellom.

Har bare handlet fra amazon.co.uk, men .com har kanskje et annet utvalg?

Gjest Gjest_vilde_*
Skrevet

Har hatt en pusleperiode nå, og etter at jeg pusla de gamle puslespillene fra barndommen tok jeg en tur innom forskjellige bokhandlere. Men eneste jeg fant var motiv av delfiner og løpende hester, eller fjell i Sveits...ikke det jeg var på utkikk etter.

Rota meg inn på Clas Ohlson, og der hadde de jammen meg tidenes puslespill. Fant ett på 1000biter, og ett på 1500biter. Motivene ligner litt på tegneseriebilde. Ikke legg å forklare hva motivet er, men jeg gjør et forsøk: På eska ser du et motiv, og så skal du pusle speilbildet til motivet. Høres helt koko ut, men det er fantastisk artig(og litt frustrerende til tider). Husker selvsagt ikke hva produsenten heter akkurat nå, men det er produsert mange i samme serien.

I tillegg kjøpte jeg et "vanlig" puslespill fra samme produsenten, og det var også i tegneseriestil. Fantastisk morro, for det er så sinnsykt detaljert. Er nesten som å pusle "Finn Willy"-bøkene. Masse tegneseriefigurer som gjør artige ting.

Selv om det er vanskelig å forklare, så anbefaler jeg det!! Og ikke minst, det kosta bare 79kr(og kvaliteten var bra!)

Lykke til med puslinga damer!

• 4 uker senere...
Skrevet

"Rota meg inn på Clas Ohlson, og der hadde de jammen meg tidenes puslespill. Fant ett på 1000biter, og ett på 1500biter. Motivene ligner litt på tegneseriebilde. Ikke legg å forklare hva motivet er, men jeg gjør et forsøk: På eska ser du et motiv, og så skal du pusle speilbildet til motivet. Høres helt koko ut, men det er fantastisk artig(og litt frustrerende til tider). Husker selvsagt ikke hva produsenten heter akkurat nå, men det er produsert mange i samme serien.

I tillegg kjøpte jeg et "vanlig" puslespill fra samme produsenten, og det var også i tegneseriestil. Fantastisk morro, for det er så sinnsykt detaljert. Er nesten som å pusle "Finn Willy"-bøkene. Masse tegneseriefigurer som gjør artige ting."

De puslespillene der man ikke pusler motivet på forsiden kalles "Wasgij". Jeg har et par av de og de er faktisk ganske moro. Ikke kjempevanskelige å pusle, men en liten utfordring likevel å sortere når man ikke har så mye peiling på hvordan det ferdige motivet blir seende ut.

Jeg har også puslet noen av de tegneseriepuslespillene! De er veldig moro å pusle på grunn av alle detaljene, men de er ikke spesielt vanskelige.

Skrevet

Åååå, jeg elsket å pusle da jeg var yngre. Tror ikke jeg har lagt noen puslespill etter at jeg flyttet hjemmenifra, men har lenge hatt veldig lyst. Har spart de puslespillene jeg liket best og håper på å få tid til å legge dem igjen en dag :sukk:

Jeg foretrekker de som er tegninger heller enn fotografier. Hadde to hvor den ene var en blomsterbutikk og den andre en hage som jeg la veldig ofte. Har også en som var masse pingviner på en strand i tegneseriestil. Den hadde den ekstra tingen at det var mange "rammer" innenfor hverandre, så det ble utrolig mange kantbiter. Da nytter det ikke å begynne med å legge kanten. Å nå fikke jeg utrolig lyst til å finne frem et puslespill :sur:

Gjest LittleMe85
Skrevet

Jeg pusler jeg også.. Gjorde det mye da jeg var liten, og så kom hobbyen ilbake da jeg flyttet for meg selv.

Nettopp ferdig med et på 1000 brikker=)

Skrevet

Hva pusler dere nå da?

Jeg vurderer å begynne på et igjen, som jeg begynte på i sommer men ga opp etter litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...