Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Polaris Matador stekepanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt hva jeg trodde skulle være den ultimate stekepannen: Matador fra Polaris, stålpanne med ceratec belegg som skal være "svært slitesterkt".

http://www.hoyangpolaris.no/web/hoyangwww....nt&Expand=1

Jeg har nå hatt pannen i ca 1 mnd og er drittlei. Det begynte så bra, jeg elsket pannen de første gangene jeg brukte den, men nå ser jeg at etter hver rengjøring så ligger det igjen "møkk" i panna som overhodet ikke lar seg fjerne. Dette blir værre og værre etter hver gang panna brukes, og det betyr at maten svir seg.

Panna har aldri blitt brukt på høy varme, og jeg har alltid brukt rapsolje. Jeg har også vært veldig nøye med å rengjøre panna med en gang etter den har vært i bruk. Jeg har forsøkt å rengjøre med svamp/skrubb, men det blir et svært tydelig belegg i belegget (hvis dere forstår). Hva gjør jeg feil?

:klø:

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe denne stekepannen - fant du noen løsning på dette eller har du byttet den ut?

Skrevet

Jeg har jobbet i en butikk som solgte disse pannene og mitt råd er: STYR UNNA!

Ceratec belegget er ikke bra, vi hadde flere kunder med samme problem som TS og leverandøren var fullstendig klar over dette, men forsøkte å dytte problemet over på oss (at vi ikke opplyste kundene godt nok at de må vaskes grundig etter bruk). Når det ikke holder med "normal" oppvask (les: oppvaskbørste og Zalo) er det ikke godt nok, i følge leverandøren må pannene vaskes med Jif skurekrem innimellom. Et annet tips er å koke den ut med eddik, det løsner stort sett den skitten som ikke løsner med vanlig oppvask.

Skrevet

Jøss, vi har overhodet ikke hatt problemer med vår sautépanne fra samme serie. Er egentlig strålende fornøyd med den... Men den brukes jo ikke på langt nær like ofte som en stekepanne, da.

Gjest Gjest_Sanna_*
Skrevet

Jeg har både Høyang Polaris Matador-stekepanne og Høyang Polaris HardFace PRO Traktørpanne - begge med Ceratec-belegg. Dette er noen av de beste pannene jeg noensinne har hatt - man kan ikke se at de er brukte selv etter hyppig bruk.

Men selvom ekspeditøren sa at man kunne bruke stål-redskaper i pannene så er jeg veldig forsiktig med dette. Egentlig så tror jeg ikke noen gryter og panner med belegg tåler stål-redskaper over lang tid.

Rengjøring er ihvertfall ikke noe problem - bruker Zalo og oppvask-kost og de ser som sagt helt nye ut fremdeles.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg fikk samme problemet med min etter et par år og skrev nylig til fiskars om dette, fikk dette svaret og det hjalp, panna blev som ny:

Hei.

Ut fra bildet kan vi se at du har en Matador stekepanne med ceratec belegg. Det du må gjøre her er følgende:

Kok opp vann i stekepannen med en tablett/skje maskinoppvaskmiddel og la dette stå og ”småkoke” i minimum 1 time. Fyll på med vann hvis nødvendig.

Vaske deretter godt med varmt vann og zalo, bruk gjerne en svamp som er litt grov på den ene siden og skyll godt. Smør gjerne pannen inn med litt olje før du setter den bort.

Ceratec belegg trenger litt mer smør/olje ved steking enn vanlig Teflon belegg. Pannen må varmes opp gradvis til ønsket temperatur, ikke sett platen på fullt med en gang. Dette er spesielt viktig ved induksjon hvor det går veldig raskt.

Håper dette vil hjelpe.

Med vennlig hilsen/Best regards

Ranveig Brinchmann

Kundebehandler/Customer Service, Fiskars

Håper du får like fin panne som jeg fikk:-)

Jeg har kjøpt hva jeg trodde skulle være den ultimate stekepannen: Matador fra Polaris, stålpanne med ceratec belegg som skal være "svært slitesterkt".

http://www.hoyangpolaris.no/web/hoyangwww....nt&Expand=1

Jeg har nå hatt pannen i ca 1 mnd og er drittlei. Det begynte så bra, jeg elsket pannen de første gangene jeg brukte den, men nå ser jeg at etter hver rengjøring så ligger det igjen "møkk" i panna som overhodet ikke lar seg fjerne. Dette blir værre og værre etter hver gang panna brukes, og det betyr at maten svir seg.

Panna har aldri blitt brukt på høy varme, og jeg har alltid brukt rapsolje. Jeg har også vært veldig nøye med å rengjøre panna med en gang etter den har vært i bruk. Jeg har forsøkt å rengjøre med svamp/skrubb, men det blir et svært tydelig belegg i belegget (hvis dere forstår). Hva gjør jeg feil?

:klø:

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også noe av det samme problemet.. Var superfornøyd i starten, men nå er den helt sjanseløs! Har hatt min i ca. to måneder, maten svir seg, noe av belegget virker "matt" i tillegg til at det er kommet flere småriper i den. Vi fikk vite når vi kjøpte den at den tålte alle slags redskaper, vi eier dog ingen stålredskaper, så vi har bare brukt vennlige redskaper, i tillegg måtte vi regne med å bruke litt ekstra olje ved steking, det har vi også gjort. Den har også bare blitt vasket for hånd, og vi har vasket den ordentlig etter bruk, da vi ikke har oppvaskmaskin, så alt tilsier jo at den fortsatt skal se og virke som ny. Tror dere noen av disse tipsene som er gitt her vil fungere på vår? Hvis ikke, går dette på garantien (den er vel på 2 år?)?

• 6 måneder senere...
Skrevet

Kjøpte min panne pg.a.alle gode egenskaper,

tålte ganske røff behandling.

Totalt ubrukelig etter kort tid.

Dessverre kjøpt hos Jernia,kjent for sin "gode"

kundebehandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...