Gå til innhold

ebay og frakt til Norge?

Amalie_85

Anbefalte innlegg

Sitter å ser på noe jeg har veeeeldig lyst på. Men det står free shipping, men regner med det er bare i USA (der den befinner seg).

Men er det noen som har lagt inn bud på ebay og vunnet noen gang? Som da kanskje vet hva frakt til Norge vil koste.

Det er en kjole, og den er ikke så veldig dyr. Men må jeg betale det samme i frakt som for kjolen så gidder jeg ikke :P

Endret av Amalie_85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig forskjellig fra stat til stat hva slags shipping det er, så det er ikke lett å si. Hvis det ikke er en shipping-kalkulator der, så ville jeg sendt en mail til selgeren og spørre. Har gjort det bortimot hundre ganger, og de aller fleste synes det er fint at du spør slik at du er sikker på at du kan ha råd til det du byr på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på ebay støtt og stadig. Har gjort det i mange år. Og har ikke betalt noe ekstra. De krysser av på "GIFT" og så er alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...kanskje jeg skal by da??!!??

Jeg har sendt melding til selger, men ikke fått noe svar. Så er det bare 4 timer til budrunden er over. Får jo helt sikkert ikke, for jeg er på jobb da :fnise:

Men jeg vil ikke legge inn bud hvis jeg risikerer at det blir dyyyyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo faktisk risikere at det blir veldig dyrt. Jeg har ikke skjønt systemet dems. Selv plagg som ikke veier mye, har jeg betalt mye i frakt på... Men man skal jo ikke risikere at man går glipp av noe flott heller! Og som regel er det billig uansett... Sier litt om hvor dyrt det er i Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bydde kom det faktisk opp en beregnet frakt-ting.

Fant det ikke før jeg bydde. Rare ebay. Og det var på 72kr :) så da har jeg sagt til meg selv at jeg kan by helt til det blir under 200kr med frakt. haha.

jeg har høyeste bud enda *skummelt* synd jeg må dra på jobb om en time :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Sitter å ser på noe jeg har veeeeldig lyst på. Men det står free shipping, men regner med det er bare i USA (der den befinner seg).

Men er det noen som har lagt inn bud på ebay og vunnet noen gang? Som da kanskje vet hva frakt til Norge vil koste.

Det er en kjole, og den er ikke så veldig dyr. Men må jeg betale det samme i frakt som for kjolen så gidder jeg ikke :P

Hei :) jeg også har blitt en ebay-slave :sjenert: ikke kjøpt noe enda, men har forstått det slik at når det står "not specified" så er det sjelden frakt til Norge - samme om det står "free shipping".

Og så er det jo slik med flotte skatte-Norge at dersom man handler fra utlandet for over 200,- , så må man betale noen toll-avgifter..drittsekker :kjefte:

Men, nå er det jo en stund siden du la inn bud..hvordan gikk det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kunne legge og lagre landet du er i, det gjør i allefall jeg. Og da kommer det automatisk hvor mye frakten er på :) Hvis det ikke står, så sender de det som regel ikke til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid det kommer opp fraktpris så da har jeg sendt en melding og spurt om de sender til norge. De fleste har vel tatt 14-15 dollar for frakt.

Det ble til at jeg har kjøpt 3 kjolen på ebay :Knegg:

To av de var fra samme kjøper. Da ble vel det en samla sum på 260kr (m/frakt) da sende jeg bare melding og lurte på om de kunne sende det som gave. Og det var ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen er at ebay selgere alltid sender varene som gave og gjerne skriver en annen lave pris på internasjonale pakker, uten at en ber om det.

Problemet er om tollvesenet åpner pakken og ikke tror på denne prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde bydd på noe uten å vite porto først... Det er stor forskjell på hvor mye de skal ha.

Mange selgere tar jo flere hundre kroner for småting, mens andre igjen har så billig porto at det koster mindre enn innenlands her i Norge:)

På alle pakkene jeg har kjøpt er det blitt kryssa av for gave uten at jeg har bedt om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...