Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skojenta
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg er veldig glad i en viss type platåsko, jeg mener ikke ala Spice Girls sine, 20-25 cm høye stygginger, men jeg mener de fra 80-90 tallet. Med akkurat passe høyt platå 2-3 cm, og en fin hæl på ca 8-9 cm. Jeg liker de skoene ekstremt godt og har mange par jeg har kjøpt via Finn. eller QXL da jeg ikke lenger får tak i dem i butikken. Her om dagen søkte jeg opp "platåsko" på google, og fikk frem en god del forum der mange hardnakket påstod at platåsko var det styggeste som noen gang hadde vært inne, og de håpet det aldri kom inn. Er det slik med dere her på kvinneguiden også? Hater dere virkelig slike sko? Jeg føler meg sexy og langbent i mine, har har alltid bukse på når jeg bruker dem så skoene blir litt tilskjult og diskre. Nå er jeg ikke så sikker, vil ikke gå ut og bli baksnakket på grunn av mine "stygge sko". =(

Her er sko jeg liker og bruker, har ikke noe bilde av mine, men sender med en link så folk forstår. Mine er ikke så høye som på bildet her, men de ligner ellers:

http://www.funkystreetuk.com/catalog/image...de-12-bwsat.jpg

http://www.devab.us/catalog/Charade-08S.jpg

Jeg mener IKKE slike platåsko, de er bare fæle:

http://z.hubpages.com/u/214738_f496.jpg

Skrevet

Jeg har veldig mange fine par fra demonia, elsker dem!

Skrevet

Platåsko er helt greit det, ihvertfall av den typen som du TS liker..

Men... Det er mange som går med platåsko som absolutt ikke KAN gå i dem, mange får bøy i knærne, går framoverlendt, osv. Og da blir det bare stygt og unaturlig.

Det samme gjelder menn som går i platåsko.. Kjente en som var rundt 1.95m, og han brukte platsko som var rundt 10 cm, og lente seg da fremover bare han skulle prate med folk! Stygt og ubehageli rett og slett.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Moten gaar i perioder, og alt kommer foer eller siden tilbake. ;) Og de som hardnakket paastaar at plataasko er det styggeste som finnes mens det ikke er i motebildet, kommer garantert til aa loepe og kjoepe naar de plutselig er trendy igjen. :ler:

Hvis du liker den typen sko, og foeler deg fin i det, spiller det vel ingen rolle?

Skrevet

De siste skoene du lenket til er faktisk vivienne westwood, og er vel regnet som noe av det hotteste av sko hun har laget og en klassisker i dag foruten pirat støvlene som også regnes som en klassiker.

De andre som du likte var bare ekle!

Skrevet

De blå skoene nederst var ikke noe særlig fine, ikke kan de vel være praktiske heller? Er enig med resten her, så lenge du føler deg vel i skoene dine, skal du bare gi en F i hva andre mener, er din mening som teller ;)

Skrevet

Jeg gikk med det da det var moderne, og syns det er mindre pent nå.

Blir som med andre klesplagg som er veldig trendtypiske - "alle" går med det en kort periode, og etter denne perioden er det bare utrolig lite stilig.

Skrevet

Jeg har også en del slike sko som jeg har fått etter mamma, og jeg er utrolig glad i skoene mine. Får en del komplement for dem også, folk lurer alltid på hvor jeg har kjøpt dem eller hvor de kan få tak i slike.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg er ganske liten og elsket platåskoene jeg hadde da det var in og gleder meg til de kommer tilbake, men med det motebildet vi har nå blir det bare feil. Hva med et par wedges i stedet?

Skrevet
De siste skoene du lenket til er faktisk vivienne westwood, og er vel regnet som noe av det hotteste av sko hun har laget og en klassisker i dag foruten pirat støvlene som også regnes som en klassiker.

Enig. Synes de to øverste parene var utrolig klumpete. De nederste skoene hadde iallfall noe stil, hvis man først skal bruke platå, og kanskje kle seg ut litt. ;)

Skrevet

En klassiker??? Hvordan er det mulig å i det hele tatt ta ett skritt i de skoene der? Jeg har aldri sett dem før nå i hele mitt liv, og jeg oppdaterer meg jevnlig på sko. De så jo ut som kun til pynt, hvor høye er de? 30-40 cm? :skratte:

Skrevet

At ikke akurat siste gjest har oppdaget skoene til Vivienne Westwood sier vel mere om henne enn noe som helst annet.

Og det til tross for at hun/han oppdaterer seg selv jevnlig.....

Og nei, de selges ikke hos HM.

Skrevet
At ikke akurat siste gjest har oppdaget skoene til Vivienne Westwood sier vel mere om henne enn noe som helst annet.

Og det til tross for at hun/han oppdaterer seg selv jevnlig.....

Og nei, de selges ikke hos HM.

De var nå classy, vet noen hvor man kan få tak i slike, eventuelt om de i det hele tatt er til salgs fortsatt? Var innom den offisielle nettsiden til vivienne w, men fant dem ikke der..

Skrevet

Det er ikke min stil, men hvorfor bry seg om hva andre mener ?

Skrevet

Sjekk ut denne linken her, den viser en skoutstilling av Vivienne Westwood, hvor baade piratstoevlene og plataa skoene er vist.

Det var forresten akkurat de blaa skoene naomi cambell fallt med paa catwalken.

Skrevet
Sjekk ut denne linken her, den viser en skoutstilling av Vivienne Westwood, hvor baade piratstoevlene og plataa skoene er vist.

Det var forresten akkurat de blaa skoene naomi cambell fallt med paa catwalken.

Uff, det fallet kunne blitt ekstremt stygt! :sjokkbla:

• 3 år senere...
Skrevet

heldig for ts da, platå er i vinden igjen :)

Anonym poster: 39159f663ca1b9789e73dfd29fd8472e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...