Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Kan noen gi meg en oppskrift trinn for trinn på hva jeg gjør for å hindre at andre kan hekte seg på / gratispassasjerer på mitt internettabonnement?
feuerstein Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Dette er kun en realistisk trussel dersom du har trådløst nett tilknyttet internettabonnementet ditt. Er det et rent kablet nett trenger du ikke å bekymre deg. Hvis jeg eller andre skal forklare detaljert trinn for trinn trenger du å komme med litt mer informasjon: - Hvilket operativsystem er det på pc(ene) i husholdningen - Typebetegnelse på den boksen som lager det trådløse nettet. Sannsynligvis har du flere bokser koblet sammen, hvis du finner en med "Wireless" eller "802.11" på er det med stor sannsynlighet boksen vi trenger navn/typebetegnelse på.
Gjest TS Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Hva? Takk for svar....men det forsto jeg lite av. Jeg har trådløst nettverk og mange naboer som kan velge å¨koble seg på mitt nettverk/abonnement om de vil. Når jeg søker opp nettverk, ser jeg jo mange andre brukeres nettverk, men de har alle låst sine. Spørsmålet er: Hvordan får jeg låst mitt?
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Hva? Takk for svar....men det forsto jeg lite av. Jeg har trådløst nettverk og mange naboer som kan velge å¨koble seg på mitt nettverk/abonnement om de vil. Når jeg søker opp nettverk, ser jeg jo mange andre brukeres nettverk, men de har alle låst sine. Spørsmålet er: Hvordan får jeg låst mitt? Du kan logge deg paa routeren din og legge inn ett passord eller mac adress filter. Men du maa nesten kikke i bruksanvisningen for routeren din for aa finne ut hvordan du gjoer det.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Hørtes komplisert ut...sist jeg fikk sperret min / låst, ringte jeg bare kundeservice og de geleidet meg gjennom. Var gjort på 1 minutt. Husker ikke hva vi gjorde.
Gjest linksys Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Hva? Takk for svar....men det forsto jeg lite av. Jeg har trådløst nettverk og mange naboer som kan velge å¨koble seg på mitt nettverk/abonnement om de vil. Når jeg søker opp nettverk, ser jeg jo mange andre brukeres nettverk, men de har alle låst sine. Spørsmålet er: Hvordan får jeg låst mitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå