Gå til innhold

Lege på "Lommelegen" gir feilinformasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier å klikke meg inn på lommelegen av og til. så også i dag. Synes som regel legene der gir greie svar, men i dag stusset jeg litt da jeg så et svar på ei som spurte om antidepressiva. Da skriver legen i svaret at antideppressiva gjør det vanskelig å få kontakt med de ekte følelsene... Dette er IKKE SANT!! Har en lege i det hele tatt lov å komme med slik informasjon? Hva synes dere?

Skrevet
Pleier å klikke meg inn på lommelegen av og til. så også i dag. Synes som regel legene der gir greie svar, men i dag stusset jeg litt da jeg så et svar på ei som spurte om antidepressiva. Da skriver legen i svaret at antideppressiva gjør det vanskelig å få kontakt med de ekte følelsene... Dette er IKKE SANT!! Har en lege i det hele tatt lov å komme med slik informasjon? Hva synes dere?

Vel, for mange er det sant, så det er vel ingen direkte feilinformasjon.

Skrevet

For noen ja, men ikke for flesteparten!

Skrevet

Har du en link?

Skrevet
For noen ja, men ikke for flesteparten!

Hehe, hva vet du om det?

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Eh, altså.

Antidepressiva er designet for at du skal føle deg mindre deprimert. At du ER deprimert er den ekte følelsen.

At du ikke føler deg deprimert måvel være fordi du har fått mindre kontakt med den ekte følelsen?

Hva i huleste skulle være vitsen med antidepressiva om de ikke skyver de ekte følelsene unna?

Rent kjemisk er forklaringen at medikamenter av den typen blokkerer reseptorer i hjernen. Reseptorene ville normalt sett blitt påvirket av "ekte" følelser, men disse blir altså nektet adgang.

Jeg vil mene det i høyeste grad stemmer at kontakten med ekte følelser forvanskes.

Endret av nobilian
Skrevet

Når jeg var deprimert hadde jeg ingen kontakt med følelsene mine, jeg følte ingenting, det er først etter at jeg startet med antidepressiva at jeg har begynt å føle igjen...

Skrevet

Var dustete svart. Hva er de "ekte følelsene?" Hva er følelser? Det var nok litt personlig som fløt inn i det svaret.

Skrevet
Når jeg var deprimert hadde jeg ingen kontakt med følelsene mine, jeg følte ingenting, det er først etter at jeg startet med antidepressiva at jeg har begynt å føle igjen...

Ja, ikke sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...