Gå til innhold

Bunad til 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1 år gamle jente skal ha bunad på 17.mai. Bunaden er kjøpt, lue er kjøpt til, bunadsko skal vi kjøpe i dag så det vi mangler er en jakke som kan passe til bunaden. Vet jo ikke hvor kaldt det kommer til å bli, men jakken bør jo ikke være for tynn. Har sett på H&M, Cubus og Kappahl uten å finne noe passenede. Rød eller hvit bør den være. Noen som vet om butikker som kan ha, tips? Skal hvertfall kikke på sparkjøp i dag også.

Dere andre med "bunadsjenter", hva slags jakke skal dere bruke?

Vil det ikke se litt "rart" ut med bunad og en rosa ytterjakke til eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min 1 år gamle jente skal ha bunad på 17.mai. Bunaden er kjøpt, lue er kjøpt til, bunadsko skal vi kjøpe i dag så det vi mangler er en jakke som kan passe til bunaden. Vet jo ikke hvor kaldt det kommer til å bli, men jakken bør jo ikke være for tynn. Har sett på H&M, Cubus og Kappahl uten å finne noe passenede. Rød eller hvit bør den være. Noen som vet om butikker som kan ha, tips? Skal hvertfall kikke på sparkjøp i dag også.

Dere andre med "bunadsjenter", hva slags jakke skal dere bruke?

Vil det ikke se litt "rart" ut med bunad og en rosa ytterjakke til eller?

På Coop Obs har de svarte" bunadsjakker" og caper til barn.

Skrevet (endret)

Ville også satset på en cape fremfor jakke. Vi hadde bestandig en tynn ullundertøy-genser under bunadskjorten, også capen over der igjen.

Vet at de har caper både på Obs og Sparkjøp.

Endret av InaMina
Skrevet

Takk for at dere svarte meg:)

Ja, cape er vel mye penere, men hva om det blir skikkelig surt og kaldt vær, har dere cape på de små da også?

Skal vertfall ut å kikke i dag, håper vi finner noe. Stas å kle opp de små:)

Gjest Gjest_Koukla_*
Skrevet

Jeg har kjøpt en offwhite cardigan på Cubus. Jenta mi er veldig varm, men er det hufsete (typisk) 17. maivær, tar vi en ullbody under.

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Vi har superundertøy under bunadene. Men i fjor var det så kaldt, at det måtte det dunjakke til - faktisk. Men i år virker det som om været muligens blir varmere på 17-mai. Kan forhåpentligvis da gå uten jakke.

1-åringen sitter vel mest i vogn? Da kan du jo ta med tykke ullpledd om været ikke bli bra.

Kjøper du cape, så kan du ha ullundertøy, tynn hvit jakke OG cape. Det bør holde vel?

Skrevet

Har vært og kikket i dag, fant ingen jakke som kunne passe. Fant cape, men det er jo supertynne, kan jo ikke varme noe særlig de. Skal se om jeg finner en rød eller hvit strikkejakke og kaanskje ha en cape oppå der igjen. Får se. Har enda litt tid på meg:)

Jeg hååper det blir mildt på 17.mai:D

Kommer til å bruke ullundertøy under bunaden ja, ullbody hverfall. Men bruker dere ullstrøpebukse også eller? ser ikke det litt rart ut? Eller bruker dere bare vanlig bomullsstrømpebukse?

Skrevet

De har en veldig pen ulljakke i offhvite med litt broderinger på Exit/NameIt.

Skrevet

Rosa jakke utenpå bunaden er ikke lov uansett om det er en baby eller en voksen det dreier seg om ;-)

Skrevet

Finnes det ikke fine ullstrømpebukser som passer til bunad da? Jeg må ut og kikke snart til snuppa vår. Hun skal ha strikket ullbunad som har gått i arv i familien. Stor stad :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...