Gjest beentheredonethat. Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Dere som har ei svigermor som hater dere og ønsker dere alt vondt: dere er ikke alene! Men snart blir det en mindre av oss for jeg orker ikke å ha en sånn "svigermor" som ønsker meg alt vondt og snakker bare dritt om meg. Hun skulle bare ha visst alt som jeg vet... En til alle dere der ute som sliter med svigermødre fra helvete!
Gjest Dianah Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Dere som har ei svigermor som hater dere og ønsker dere alt vondt: dere er ikke alene! Men snart blir det en mindre av oss for jeg orker ikke å ha en sånn "svigermor" som ønsker meg alt vondt og snakker bare dritt om meg. Hun skulle bare ha visst alt som jeg vet... En til alle dere der ute som sliter med svigermødre fra helvete! Et godt råd: gi blaffen i henne! Hvis hun er så vanskelig som du sier, så fortjener hun ikke din oppmerksomhet. Har en ganske konservativ og rar svigermor selv, men jeg kunne ikke ha gitt mer blaffen for å være ærlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 kuttet ut svigerfamilien vi. Mannen var enig. Klarte ikke svigermor godta meg så valgte han meg og ikke henne. Har ikke sett henne på 10 år. Deilig ! Livet b le lettere for oss uten henne og dritten henes rundt oss. Selv om det i begynnelsen var hjeg som fikk skylden for at det var null kontakt, så overså jeg det, og idag er det flere som skjønner oss.
Gjest Gjest_marit_* Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Godt jeg ikke er alene. Har hatt ei svigermor fra helvete i 30 år nå. Har prøvd alt jeg kan for at hun skulle like seg hos oss, men hun har alltid vært sur og gretten mot meg og kjempehyggelig mot sønnen sin og andre i nærheten. Men nå er det slutt på snillheten fra min side. Fikk høre at hun hadde baksnakket meg til sønnen min og kjæresten hans. Jeg tok det opp med svigermor, men hun benektet alt med den værste banningen jeg noen gang har hørt. Hun nærmer jeg 80 år!!!! Så nå kan hun ha det så godt. Her er hun ikke velkommen lenger, det er sikkert. Hun har vært en drage fra første stund. Så mitt råd: Hold dere langt unna slike matroner, ikke ødelegg livet deres med å tro at alt blir bedre. Det har det ikke gjort for meg.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Min ekssvigermor var ingen svigermor fra helvete akkurat. Men hun var fra en annen tid og hadde et annet syn på livet og kvinners rolle i samfunnet og i et forhold, noe som ikke samsvarte med min og eksens oppfatning. Vi lo godt av hennes uttalelser om diverse når vi vel hadde kommet hjem fra besøk derfra, men vi lo aldri av henne når vi var der. Vi bare ga uttrykk for våre meninger om saken, og så måtte hun nå bare mene hva hun ville egentlig. Noen ganger må man bare lukke øynene og ørene, så lenge det ikke er ondskapsfullt. Og min eks-svigermor var ikke ondskapsfull, bare tankeløs og naiv og av den oppfatning at det er mannen som er sjefen i et forhold, med liten tro på at kvinner er i stand til å greie seg selv. Hun er en fantastisk bestemor og det oppveier mye. Nå har jeg ikke så mye med henne å gjøre lenger siden sønnen hennes og jeg ikke er sammen lenger, men vi snakkes hvis vi møtes.
Gjest ac Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Dere som har ei svigermor som hater dere og ønsker dere alt vondt: dere er ikke alene! Men snart blir det en mindre av oss for jeg orker ikke å ha en sånn "svigermor" som ønsker meg alt vondt og snakker bare dritt om meg. Hun skulle bare ha visst alt som jeg vet... En til alle dere der ute som sliter med svigermødre fra helvete! hei er så hjertens enig! svigermor manipulerer og driver med følelsesmessig utpressing samt undeeminering av oss som foreldre, hun er en gammel dame, som slettes ikke er så hyggelig som hun gir seg ut for å være, og hun kjøper barna våre med turer tiil leketøtsbutikken og kino, og hadde dette bare skjedd en sjelden gang så skulle jeg ikke sagt noe,men når barna forteller at de foretrekker å være hos farmor fordi hun alltid gir dem leker, vel da blir relasjonen etter mitt menneskesyn helt feil. jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp med den holdningen at det er bare de som gir dem materielle goder som er verdt noe, nei jeg prioitere spill sdang og øek og samtaler med dem men dessverre så er min mann helt hjernevasket av sin mor, ja hun prøver til og med å kjøåe meg , og har blitt dødelig fornærmet fordi jeg ikke har villet ta i mot hennes penger. jeg vil at mennesker og spesiellt mine barn skal like andre for dem de er - ikke etter hva de kan tilby av gaver o. l............
LitaPia Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 For å jevne ut denne svigermor debatten: Jeg har en fantastisk svigermor som jeg er inderlig glad i. Hun ringer meg om det blir for lenge mellom hver gang vi møtes, hun hjelper meg titt og ofte med store og små ting, hun er en god samtalepartner og jeg kan snakke med henne om det meste. Vi har hatt flere "jentekvelder" bare jeg og hun der vi har sett film eller dratt ut for å spise. Hun er eldre enn mammaen min, men ikke tapt bak en stol Hun har latt oss bo hos henne og svigerfar når vi har pusset opp bad ol. Hun er rett og slett et hærlig menneske og uerstattelig i mine øyne! 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Det er hyggelig at du har en svigermor du kommer godt overens med LitaPia, men om du heller har lyst til å diskutere det motsatte av trådens tittel kunne du kanskje heller laget en egen tråd? Denne tråden er for oss som har drager til svigermødre, og her kan vi blåse ut diverse hjertesukk vedrørende vrange, kontrollerende og onde svigermødre. 11
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Oi, jeg blir overrasket over at så mange har så onde svigermødre. Hva er det som gjør det, tror dere? Kan jo hende at noen føler at det kommer en dame og tar sønnen deres fra dem, men de fleste oppegående skjønner jo at jo bedre kontakt man har med svigerdatteren sin, jo bedre kontakt vil man beholde med sønnen også, og ikke minst barnebarna. Den eneste grunnen til at jeg kunne blitt en svigermor fra helvete, er hvis jeg så at denne svigerdatteren behandler sønnen min dårlig. Da ville jeg nok blitt en skikkelig BITCH. Eller så kan det tenkes at det bare ikke er kjemi, og at svigermor er like frustrert over dette, og mener det er svigerdatteren som er fra helvete.. Nå har jeg heldigvis ikke en sånn svigermor selv, men synes det var litt interessant å høre at mange har det. Kan grunnen hos dere være at svigermor mener dere ikke behandler sønnen bra? Eller hva tror dere er grunnen til at hun ikke liker dere? Og da mener jeg ikke svigermødre som bare er litt rare, kontrollerende eller sære, men de som rett og slett er ondskapsfulle og hater dere.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Svigermoren min er et troll. Hun manipulerer og kontrollerer sønnen sin og ser nok på meg som en tyv som har stjålet sønnen hennes. Hun har til og med innrømmet at hun er gladere i sønnen sin enn dattera si. Hvilken mor kan si noe sånt!!! Hun overser meg og har vært veldig lite inkluderende. Hun vrir og vender på ting sånn at hun skal få rett. Grøss.
Gjest Svigerdatter Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Alle svigermødre fra helvete har svigerdøtre fra helvete Det må to til (eller flere) for å lage uenigheter, så snakker en med svigermødrene så kan du være sikker på at hun har en svigerdatter fra en annen verden.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2010 #13 Skrevet 7. oktober 2010 Alle svigermødre fra helvete har svigerdøtre fra helvete Det må to til (eller flere) for å lage uenigheter, så snakker en med svigermødrene så kan du være sikker på at hun har en svigerdatter fra en annen verden. Ja det er nok hva slite svigerdøtre som får ufortjent dritt trenger å høre. Du har faen meg ingen aning om de kvaler man utsettes for når man ender med en svigermor fra helvete. Både av samvittighet for å ikke strekke til og sinne over å få dritt uansett hvor hardt man prøver. Eller hvor mye det koster som mamma å stå i midten av en slik relasjon, der man ønsker det beste for egne barn og familien.
Plutseliten Skrevet 7. oktober 2010 #14 Skrevet 7. oktober 2010 Alle svigermødre fra helvete har svigerdøtre fra helvete Det må to til (eller flere) for å lage uenigheter, så snakker en med svigermødrene så kan du være sikker på at hun har en svigerdatter fra en annen verden. Er helt enig med dette Det går begge veier. Så synes ikke man (som svigerdatter) skal klage av svigermor uten å sette seg inn i hennes perspektiv. Det kan være vanskelig å tenke sånn av og til, men jeg i hvert fall, har blitt flinkere til nettopp det. For jeg vet jo at hun også synes jeg kan være helt håpløs av og til
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #15 Skrevet 7. oktober 2010 Alle svigermødre fra helvete har svigerdøtre fra helvete Det må to til (eller flere) for å lage uenigheter, så snakker en med svigermødrene så kan du være sikker på at hun har en svigerdatter fra en annen verden. Enig til en viss grad. I vårt tilfelle er jeg (svigerdatter) helt håpløs fordi jeg ikke skjønner - at barnas tenner må pusses (de pusses to ganger daglig og ingen av mine barn har noen gang hatt hull), - at barna må forsikres (de har de beste barneforsikringene på markedet) - at levende lys representerer en brannfare (jeg går ALDRI fra levende lys ubevoktet), - at jeg har helt feil undertøy, inneklær, utedresser og votter til minstebarnet og at barnehagen helt sikkert er misfornøyd med dette (men da jeg spurte barnehagen hvilke klær de heller ville ha, sa de at vi er veldig gode på klær og de så helst at vi fortsatte sånn) Joda, min svigermor har en svigerdatter hun ikke har spesielt stor tiltro til, men hun er den eneste som har den meningen om meg. Alle andre i familien har et helt annet syn. Jeg for min del er ikke spesielt fornøyd med at hun rakker ned på oss foran ungene, at hun forsøker å kontrollere oss ned til små bagateller, at hun er et "offer" hver gang vi velger å bestemme over oss selv, og at hun kutter kontakten med hele familien vår fordi sønnen hennes ikke ville sende et postkort til ei dame i familien hennes (!). Dramaqueen, selvsentrert, ingen respekt for andres privatsfære. Jeg har vanskelig for å se at jeg er så ille at det MÅ være jeg som trigger dette, slik sitatet antyder rent generelt. Noen ganger holder det at EN person er gæren for at relasjonen ikke funker. 5
Gjest sinna Skrevet 7. oktober 2010 #16 Skrevet 7. oktober 2010 Min svigermor er farlig. Et manipulerende beist. Skilt flere ganger, er nå singel, behandlet forrige kjæreste/samboer som dritt under skoen. Arrogant og nedlatende drittkjærring er hun! Fikk meg til å tro jeg var et fælt menneske som hadde dyptgående issues og trengte profsj. hjelp. Så jeg gikk til psykolog og betalte en formue for terapi, siden sønnen også begynte å tro det hun sa, og han sa til meg ofte at "som mamma har påpekt så tror jeg du har godt av å søke hjelp". Dette gjorde jeg. Idiot som jeg var. Der psykologen til slutt måtte si "beklager, nå går jeg utenfor min rolle som psykolog og snakker til deg som en kvinne i min alder, kom deg bort fra denne mannen og famiien hans. Dette kommer til å knekke deg!". Hun dikter opp samtaler vi liksom skal ha hatt på tomannshånd der jeg slenger dritt om min kjære og familien forøvrig. Det er aldri noen tilstedet for å verifisere disse "samtalene". Jeg har videre ingen fremtidsutsikter for jeg er udugelig (realiteten; master og bach grad, snakker 5 språk flytende) Generelt manipulerer sin sønn til å tro jeg er en heks fra en annen verden som vil alt og alle vondt. Jada..... det er helt sikkert jeg som er svigerdatteren fra helvete. Så merkelig at familiene til mine tidligere partenere aldri har sett dette! Merkelig.......... 1
Elle Melle Skrevet 7. oktober 2010 #17 Skrevet 7. oktober 2010 Dere som mener at saken alltid har to sider: Kjenner dere ingen ko-ko mennesker? Som bare er helt utrolig merkelige/slemme/sære eller lignende? Slike mennesker får nemlig også barn, og da får de etter hvert svigerdøtre også. Sære folk blir ikke plutselig mindre sære om sønnen gifter seg, så å skylde på en uskyldig svigerdatter blir slett ikke rett i alle tilfeller. Men da snakker jeg selvsagt om de skikkelig spesielle tilfellene der disse damene har problemer med relasjoner og slikt fra før, ikke normalt velmenende damer som bare er litt uenig med svigerdatteren. Sistnevnte kan man som svigerdatter godt jobbe litt for å leve godt sammen med. 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #18 Skrevet 8. oktober 2010 Svigermoren min er herlig! En skikkelig blid dame som holder barna sine sammen. Er glad for å ha henne Svigerfar kommer ikke så godt overens med noen av barna, ei heller sin sønn som er samboeren min. De er skilt! Det har vært litt vanskelig. De kommuniserer og forstår hverandre dårlig. Men svigerfar fra helvete er nok å ta meget hardt i, i dette tilfellet. Han er da en snill mann. Dog er det tungt at han ikke kan bikke på seg, er så stålfast og sta.
Gjest Deliah Skrevet 17. oktober 2010 #19 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Moren til kjæresten min er kort sagt utrolig usympatisk, men kjæresten min skjønner dessverre ikke hva jeg snakker om, han ser bare de positive sidene hennes. Her om dagen konfronterte jeg ham blant annet med at hun er vanvittig manipulerende. Da mente han at hun ikke er det, fordi jeg ser at hun er manipulerende. Men det som er irriterende - er jo at han ikke ser tegnene jeg reagerer på. Hun har hatt (i mine øyne) en negativ innstilling til forholdet fra begynnelsen av, og det kan bli utmattende i lengden. Endret 17. oktober 2010 av Deliah
Gjest angel Skrevet 10. april 2011 #20 Skrevet 10. april 2011 Ja det er nok hva slite svigerdøtre som får ufortjent dritt trenger å høre. Du har faen meg ingen aning om de kvaler man utsettes for når man ender med en svigermor fra helvete. Både av samvittighet for å ikke strekke til og sinne over å få dritt uansett hvor hardt man prøver. Eller hvor mye det koster som mamma å stå i midten av en slik relasjon, der man ønsker det beste for egne barn og familie Jeg er hjertens enig med deg,har selv en slik svigermor manipulerende,lyger flatt,forskjellsbehandler barna og jeg valgte å elske fam sorte får.Når vi ble med barn klarte hun å late som en liten stund men hun kom ikke innom på besøk,"hun kjører forbi huset vårt 2 ganger dagli"før jeg var 8 mnd på veg.Hun veltet inn på besøks rommet med flotte gaver til både mor og barn.Lite visste jeg den gangen hvem hun virkelig var.Hadde hørt rykter om att hun og den andre svigerdatteren,og ryktet kom fra svigermorsmunn,ikke var noe særligt pga att den andre sviger datteren ang var psykisk syk og att faktisk både hennes mor og far led av det samme.Dette fannt jeg ut noe senere var den reneste løgn.Min svigermor er høyt utdannet og har de rette mennesker som omgangsvenner.Så dere kan tenke dere hvem som blir trodd ,om jeg nå skulle brette ut til alle hvem hun virkelig er.Historiene er mange,barna våre vil hun gjerne ha kontroll på ,vil gjerne hente dem på veekend,hotell og lign men uten oss foreldre.Slik styrer hun den andre broren øser gaver og turer over barna men snakker knappt til oss foreldre,fordi vi ikke hopper når hun sier hopp.Hun har ett perfekt barn Datteren som diverre for henne er på god veg til å bli sin mor.Til stor skuffelse for min mann som elsker sin lillesøster han blir delt immellom att han ikke vil såre henne,ved å la være å fortelle henne alt deres mor gjør mot han.Og att det hans mor gjør er faktisk så graverende att han ikke ønsker att hans søster skal tro att dette er normal oppførsel,hun tror på alt hennes mor sier att hun opplever. Min svigermor lot sin egen mor dø uten å gi henne muligheten til å be om tilgivelse for det hun ang hadde gjort mot henne som barn,dvs arb hardt,ligge alene som spebarn menst moren tok seg av gården.Det hun selv har gjort som mor og forvener att vi aksepterer er mange,mange ganger værre en det hun noengang har blitt utsatt for.Mine barns far har hatt en aldeles forferdelig barndomm,om han ikke lydde henne kunne hun overse ham i opp til to uker,ikke ett ord sa hun til ham,han burde skjønne hva han hadde gjort,selv om han bare var 6 år.Hun løy til hans far om konfliktene og en disskusjon imellom mor og barn,ble omgjort til att hun følte seg truet på livet av sin egen sønn.Hun klarer tydeligvis å manipulere alle rundt seg,å komme seg unna med det.Vi har pr dato ingen kontakt og vi har det så fredeligt og harmoniskt i hverdagen men uroen lurer i bakgrunnen,jeg vet hun kan vente i evigheter på det rette tidspunktet,dær hun kan finne ett smutthull får å lure seg inn i gjenn.Jeg har tigitt henne og ønsker henne bare gode ting hær i livet.Men det blir ikke i nærheten av Meg ,min mann eller våre barn.Nokk er nokk hun har ødelagt sin egen fam hun skal aldrig få ødlegge våres.Angel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå